משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אבל האם כלבים יודעים שהם הולכים למות?

זהו רגע שכל בעלים של חיית מחמד מקווה  שלא יגיע, סיום חייו של האהוב לנו מכל, הילד המזונב שלנו על 4. המחשבה והאמונה שיש גן עדן לבעלי חיים עושה לנו קצת פחות עצוב בלב. אבל האם כלבים יודעים שהם הולכים למות? זו שאלה שבאמת קשה לנו לענות עליה מאחר והם לא יכולים לענות עליה בעצמם. אך בהחלט ישנם רמזים למה כלבים עשויים להיות מודעים. חשוב מכך, למה אנחנו צריכים לשים לב כדי להבין איך אנחנו יכולים להיות להם לעזר, ברגע שמגיעה שעתם והם קרובים למוות. 

האם כלבים יודעים מתי הם הולכים למות?

אנו עשויים לחשוב שאנו יודעים מה קורה במוחו של כלב פשוט בגלל הדרך שבה הם מחזירים לנו חיבה ומתקשרים איתנו.

התצפיות שלך על תסמינים נפשיים, רגשיים וגופניים הם חלק בלתי נפרד מהפיכת הימים או השבועות האחרונים של החבר הכי טוב הפרוותי שלך ללא מתח ככל האפשר.

ישנם סימנים שמאותתים שהמצב לא אופטימי דיו…

  • ירידה בעניין במשחק או באינטראקציות חברתיות
  • ירידה במשקל, עייפות ושינויים בתיאבון הם סימנים מובהקים לכך שחיית המחמד שלך לא מרגישה טוב. 
  • אובדן התנהגויות נלמדות
  • חוסר עניין בפעילויות שמהם נהנו פעם
  • לכלוך הבית וסביבת הלינה 
  • שינויים במחזור השינה/ערות
  • אי שקט לילי
  • זמן ממושך שנותר נייח ללא תזוזה
  • סימנים נוספים של אי נוחות, כגון בכי, התנשפות וצעדים כבדים
  • חוסר יכולת שליטה על סוגרים 

כלב חווה שינויים פיזיים משמעותיים, הוא כנראה לא יבין מה קורה ויהיה יותר לחוץ, מודאג או מפחד. 

האם כלבים נודדים רחוק כדי למות?

בואו נפריח פה מיתוס, הכלבים לא נודדים הרחק הרחק כדי למות, בכלל לא. אבל אל תתפלאו אם הכלב שלכם לא כל כך פתוח  לבלות ולשחק איתכם בזמן הזה – זה לא משהו אישי. "אם הכלב שלך רוצה להישאר לבד, אם הוא לא רוצה שייגעו בו, לצאת לטיולים או לשחק, התפקיד שלכם הוא פשוט להיות שם עבורו ולתמוך בו. זאת על ידי מתן פינוקים, לדבר איתו ברכות, לשבח אותו, להציע מקומות נוחים לנמנם בהם. משהו פשוט כמו הקירבה והקול  שלכם ירגיע וינחם אותם.

החשוב מכל, היו אמפתיים ורגישים. תבינו שכאשר הכלב שלכם מתקרב לסוף חיין, ההתנהגויות והאישיות שלו עשויים להשתנות. תהיו רגישים ומכילים …זה לא הזמן להתעצבן על תאונות או על פיפי שברח על הספה.

איך נקל על הכלב שלנו

יש כלים ועזרים שיכולים להקל על הכאב ולעזור אפילו במעט להתמודד עם המצב שלו: התאמת מקומות לינה למגבלות פיזיות כמו רמפות, מתן מצעים רכים ככרית, כריות פיפי במידת הצורך. אפשר לנסות עיסוי, קומפרסים חמים וכמובן האכלת אוכל מלוח/טעים שהוא אוהב.

בעצם כל מה שעוזר להפחית את המגבלות הנוכחיות של הכלב ואי הנוחות. בהחלט יופיעו גם תרופות שמטפלות בכאב המתאימות למצבו, בהנחיית הוטרינר כמובן .

מתי כדאי לשקול המתת חסד?

אולי מה שנגיד עכשיו, יהיה לכם מאד קשה להכיל וזה מובן בהחלט … כשהדברים הופכים לקשים מדי עבורו, באחריותנו כמטפלים ואפוטרופוסים לוודא שיש לו איכות חיים טובה מספיק כדי לחיות בכבוד. כל עוד הדבר מעשי, ואם כבר לא נוח, נגיד את זה בזהירות יתרה, אולי אפשר לשקול המתת חסד . 

סביר להניח שהוטרינר שלכם שמכיר ומלווה אתכם, ידע לעדכן אתכם  ויודיע אם אתם צריכים להכין את עצמכם לגרוע יותר. חתולים למשל בשונה מכלבים, ידועים לשמצה בכך שהם מסתירים את הכאב שלהם עד שהם לא יכולים יותר.

חיית המחמד שלך מרגישה אותך

הדבר האחרון שנגיד פה, יש לזכור שרגשות הם דו-סטריים והדדיים. חיית המחמד שלך יכולה לקרוא את הרגשות שלך כמו שגם אתה יכול לפרש אותם. לכן, סביר לחלוטין שהכלב שלך עוקב אחריך ומגיב למה שקורה איתך. אם יש לו מצב בריאותי כרוני, סביר להניח שתפגין זאת ברגשות שלך ובתשומת הלב שאתה נותן לו. הוא לא יוכל להתעלם מזה. אם אתה עצוב, הגור שלך כנראה ישקף את הרגשות האלה.

 בזמן שאתה מתאבל במחשבה על האובדן הממשמש ובא, כך גם חיית המחמד שלך חווה את מה שקורה בתוכך. אחרי הכל, לא סתם אנחנו קוראים להם החברים הכי טובים של האדם.

לסיכום

היו קשובים לכלב שלכם ושימו לב להתנהגות שונה של כלבכם ותיהנו מכל רגע משותף. מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שאלה ונשמח לתת מענה. באתר תוכלו למצוא את כל הציוד הנדרש לכלב שלכם. כולל מזון איכותי לכלבים, אוכל רפואי לכלבים המתאים למצבים שונים וכן מיטה נוחה לכלבים ועוד.

מאחלים בריאות ואריכות ימים לכולם, על 2 ועל 4. 

לקריאה נוספת:

No data was found
דילוג לתוכן