משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

לא רואה ממטר! איך להתמודד עם כלב עיוור?

בן אם אימצתם אותם או שהם הפכו לכאלו עם הזמן, אנחנו מורידים בפניכם את הכובע על זה שאתם הורים לכלב עיוור. זה אמנם לא תמיד כל כך פשוט, אבל אפשר לחיות עם זה, אפילו בכיף .

הכנו לכם 6 טיפים לשיפור איכות החיים של הכלב כבד הראייה שלכם ולעזור לו לנהל חיים נורמטיבים.

 טיפים להתמודדות עם כלב עיוור

1. איזור הנוחות

ברגע שהכלב מאבד את ראייתו, הוא מרגיש מאוד מבולבל לגבי הסביבה שלו. חשוב להקדיש זמן ולהדריך אותו, לאט ובסובלנות ברחבי הבית. לפנות כל מפגע אשר מפריע לו ועלול לסכן אותו  כמו מדרגות, חצר ועוד. תחילה ייקח לו מעט זמן להסתגל אך אחרי זמן מה, הוא יפתח מפה נפשית של  פריסת הבית. תבדקו על פי גובה העין של הכלב כלומר ה point of view שלו כדי לבדוק אם יש חפצים או פינות חדות שעלולים לפגוע לו  בעין, בפנים או בגופו. כנ"ל אם יש מרפסת או גינה .

2. אל תסדר מחדש את הרהיטים שלך

לכלבים יש יכולת מדהימה למפות את הסביבה שלהם כל עוד היא נשמרת קבועה. שעות נוספות, כלב ישנן בעל פה את פריסת הבית ואת מיקום הרהיטים. הוא יקלוט בראשו תמונה של המקומות המוכרים ויפחית את הסיכוי שלו להיתקל בדברים. הכלב ילמד איך להתנייד בבית אז אל תזיז את הרהיטים שלכם, או לפחות אל תעשו שינויים ממש קיצוניים. תעשו מאמץ להשאיר את הבית כמו שהוא כדי שיהיה להם נוח, כדי שהיזכרון  שלהם על הבית יישאר זהה.

3. שינוי התקשורת 

דרך ההתקשרות עם הכלב שלכם הולכת להשתנות ברגע שהוא מתעוור. היא הופכת  להיות קולית יותר ופחות תנועתית. גם מבטים לא יעזרו במקרה זה בזמן שכלבכם מאבד את ראייתו. יש סיכוי גבוה יותר שהוא יהפוך לרגיש מאוד לקולות ולמישוש, ויחשוש יותר מתנועות חדות סיביבו. התנהגויות חדשות נלמדות בעיקר באמצעות צלילים ונגיעות כהנחות או רמזים. מטרת העל שלכם היא לגרום לכלב להרגיש בטוח דרך חיזוק חיובי

4. החוש השישי 

מאחר וחוש הראייה הולך להיות פחות מרכזי בחייו, תצטרכו ללמוד איך לבנות את התקשורת שלכם על ידי הכוונה  לחושים האחרים שלהם. שימוש בריח ובמרקם יכול להיות גם דרך מהירה להתמצאות הכלב. למשל, המקום שבו נמצאים האוכל והמים שלו, הגינה האחורית שבה הוא מתפנה בסיבוב היומי שלו ומקום המנוחה והרביצה שלו. תובילו והדריכו אותם פיזית למקום, אולי בתוספת ליטוף ומגע מרגיע שלכם. או על ידי מתן צ'ופר או חטיפים לכלבים שהם אוהבים, כך שהוא יכיר את הריחות ואת המשמעות שלהם. ריחות הם גם דרך מצוינת להצביע על סכנה. מאד מומלץ להשתמש במרקמים שונים כדי לעזור לכלבכם לנווט בקלות בתוך ומחוצה לו, שטיח בפינת הרביצה שלו למשל .  

5. למידה מחדש של כלב עיוור

זה מאתגר ואתם תיאלצו להיות סופר סובלניים, להקדיש זמן מה ולהשקיע באימון הכלב שלך לאחר שהוא יאבד את הראייה שלו. בעצם צריך ללמד אותו מחדש להסתגל לחייו בכמה שיותר עצמאות. פקודות פשוטות כמו  "לעצור" או "לשבת" לפי פקודה הוא אמצעי בטיחות חשוב הרבה יותר מלכלב שרואה. מכיוון שהוא יכול להציל אותם ממצבים מסוכנים. שימוש בפקודות פשוטות  יכולות להיות שימושיות מאד. כמו כן חשוב  לתרגל ולאמן אותו מחדש לבוא כשקוראים לו. אם פעם תנועות "בוא " היו מספיקות, כשהם עיוורים ולא יכולים לראות אותכם, אתם פשוט צריכים להתרגל  לעשות דברים קצת אחרת. 

6. לשחק משחקים- לשיפור מצב הרוח

כאשר כלב מאבד את ראייתו קיים סיכון שהוא יכנס לדכאון ודכדוך וחוסר תקשורת. שימוש בצעצועים לכלבים הוא דרך מצוינת לבדר אותו . לעתים קרובות, כשהם לא ויזואליים , כלבים יפסיקו לקיים אינטראקציה עם הסביבה ויסגרו .עכשיו יותר מתמיד חשוב להעניקר להם  תשומת לב מיוחדת כדי לבדוק שהם מקיימים אינטראקציה איתך, עם חיות מחמד אחרות, או עם הסביבה המשפחתית שלהם. שיש להם גישה לצעצועים שלא מחייבים את חוש הראייה כמו תפיסת כדור באוויר.  בעלי כלבים צריכים להתנסות בסוגים שונים של צעצועים כדי לזהות איזה מהם מפעיל בצורה הטובה ביותר את החושים האחרים של הכלב שלהם – שמיעה, מישוש וריח. פלאמר ממליצה על צעצועים שמשמיעים קול, כמו צעצועים חורקים, או צעצועים שמפעילים את חוש הריח של הכלב, כמו קונגים ושמיכות הרחה.  הם בחירה אידיאלית עבור כלבים לקויי ראייה.חשוב להקפיד לשמור על הכלב שלך פעיל ולהמשיך לקחת אותה לטיולים יומיומיים חשוב מאוד, מה שבטוח ישפר את החושים האחרים שלו  וגם את הבריאות הפיסית והנפשית .

לסיכום

סבלנות משתלמת, לכם ובעיקר להם. זכרו לתת כל הזמן חיזוקים חיוביים, תשומת לב ואהבה. זה יעזור לכלב שלך להסתגל למצב החדש שלה. 

זיכרו, כלבים הם מדהימים ויכולים להסתגל במהירות לתנאים חדשים כל עוד ניתן להם מספיק זמן, אהבה ותשומת לב. 

באתר תוכלו למצוא את כל הציוד הנדרש לכלבים שלכם וכן אוכל לכלבים לכל שאלה והתייעצות בנושא , הצוות המקצועי שלנו ישמח לעמוד לשרותכם .

No data was found
דילוג לתוכן