משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

חלום חייך לגדל נחש ? לטאה או קוף ? הכל על גידול חיות אקזוטיות בישראל

לגדל בישראל בעל חיים שהוא לא חתול או כלב זה בהחלט עניין מאתגר ואף מסוכן, אם אין בידיכם את כל הידע , על איך עושים את זה נכון . בהיעדר היתר ואישור מיוחדים לגידול אלו עלולים להחשב בין רגע לעבריינים.

אז חיית מחמד אקזוטית מוגדרת כחיית מחמד יוצאת דופן.
חיות מחמד אקזוטיות כגון: ארנב, שרקן, איגואנה, תוכי, צב, נחש, אוגר חמוס וכולי.

רגע לפני שמחליטים לאמץ חיית מחמד אקזוטית

חיות אלה מעניינות, מיוחדות ומשעשעות. ישנם מספר דברים חשובים שצריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים אם ואיזו חיה לאמץ. ראשית, חשוב מאד לבדוק אם החיה שתרצו לאמץ היא חוקית לגידול בארץ.
קופים, למשל, אסורים לגידול בישראל אך מותרים במדינות אחרות. מי שנתפס מגדל חיה לא חוקית מסתכן בקנס גבוה והחרמה מיידית של בעל החיים.
כמו כן, חשוב מאד לרכוש את בעל החיים רק ממגדלים מורשים ולוודא שהן נושאות אישורים מתאימים.

אילו חיות אקזוטיות מותר לגדל בישראל?

לפי הרשימות של רשות הטבע הגנים, אם אתם כבר מגדלים  בבית זוחלים, אתם נחשבים לעבריינים. זאת במידה ואין בידכם אישור מיוחד, כן גם  אם רכשתם אותם בחנות בעלי חיים מוכרת ולא באופן לא חוקי.

אז מי בעצם מחליט מה חוקי ומה לא בארץ? אנשי  הרט"ג הרי הם רשות הטבע והגנים. הם בעצם האוטוריטה היחידה שיש בארץ לכל מה שקשור לרישוי ואישור גידול של חיות מחמד ובעלי חיים בכללי. הם אלו שמעדכנים תקנות וחוקים שמשתנים מעת לעת בכל הנוגע לאחזקת בעלי חיים. יש תלונות בפורומים הרבים שמלינות על תפקוד לקוי , תקנות מעורפלות וחוסר שקיפות ובהירות מצד הרט"ג  לגביי מה מותר ומה אסור .

כמה דוגמאות לחיות המחייבות היתר

צ'ינצ'ילות

לא קיבלו מעמד של "חיית בית" ונחשבות עפ"י רט"ג לחיות בר, אך מותרות לגידול תחת "היתר כללי". מסתבר שאם יש לכם בבית חיות אחרות המצריכות היתר, תצטרכו לדווח לרט"ג גם על הצ'ינצ'ילות שלכם.

כרכני תירס

ישראלים רבים מגדלים אותם כחיית מחמד. אך אין הגדרה כזו "חיית מחמד" בישראל. ואפילו אם רכשתם אותם מחנות מורשית, אתם צריכים להגיש בקשה להיתר. גם פיתון מתכדר, מותר לגידול רק עם היתר מרשות הטבע והגנים .

שממית מנומרת

חיית מחמד פופולרית ברחבי העולם, חייבת היתר מרשות הטבע והגנים לגידול בישראל. 

אגרה על אחזקת חיות מחמד אקזוטיות

החוק בישראל דורש לקבל היתר החזקה מיוחד עבור כל בעל חיים שרשות הטבע והגנים מגדירה כחיית בר. ההיתר אומנם ניתן ללא תשלום, אך אם באחזקתכם מעל לארבעה בעלי חיים,תצטרכו לשלם אגרה שנתית בסך  כ-270 שקלים .

כל מגדל צריך לדווח על מספר וסוג בעל החיים שהוא מחזיק בביתו ולפי זה אנחנו בודקים האם הוא צריך או לא צריך לשלם את האגרה, מידי שנה .

חיות אקזוטיות- קווים לדמותן

כמו כן בהיבט הרגשי , בניגוד לכלב או לחתול שאליהם אנחנו מכירים ורגילים. חלק מחיות המחמד האקזוטיות  בעלות מבנה אופי אחר. הן אינן נקשרות לבני האדם ואינן מראות רגשות "אנושיים". ויש ללמוד את אופיה של החיה אותה רוצים לגדל. יתרונן הגדול הוא שלרוב חיות אלו דורשות פחות טיפול וזמן. לא צריך להוציא אותם לטיול ארוך 3 פעמים ביום. הן לעיתים אפילו פחות מלכלכות. חיות אלה מעניינות, משעשעות ויכולות להיות ידידות טובות לבעליהן. 

השרקן – הוא בעל חיים חמוד ושקט, אשר לרוב אינו נושך או שורט. 

האיגואנה – נחשבת רגועה והפכה בשנים האחרונות לחיית מחמד מבוקשת ביותר. ניתן להרגיל אותה בקלות לבני אדם והיא מעניינת מאד.

הסנאי המעופף– נחשב לחיית מחמד מקסימה היוצרת קשר חזק וחם עם בעליה. אוהבת לשחק ולקבל תשומת לב וכמה שיותר.
התוכי– יכול לתקשר באופן מילולי עם בעליו ולהפיג בדידות ולפתח אפילו שיח של ממש.

בעלי חיים אקזוטיים זקוקים לתנאי גידול והזנה מיוחדים

אם אתם בונים להאכיל את הנחש בשאריות ארוחת הערב שלכם, תחשבו שוב. כאשר בוחרים לגדל חיה אקזוטית, צריכים לבדוק את מקורות והרגלי התזונה שלה. נחשים למשל יעדיפו עכברים ולא פיצה פפרוני .

לסיכום , נוכל להגיד , שגידול בעלי חיים אקזוטיים זו בהחלט  חוויה מיוחדת, מהנה ובהחלט שונה בנוף מהבית הרגיל שכנראה מכיר חתולים וכלבים. אבל על מנת ליהנות ולצלוח בהנאה את טיפוח הבעל חיים, חשוב לוודא  בהמשך ולוודא שאכן מתאימה לכם, לסביבתכם ,למשפחתכם או אפילו לכיסכם.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל שאלה. באתר ניתן לרכוש את כל הציוד הנדרש לחיות המחמד האקזוטיות וכן אוכל למכרסמים

No data was found
דילוג לתוכן