משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מזל טוווב המשפחה מתרחבת- איך נרגיל את הכלב לתינוק החדש?

לאזנה למאמר

מזל טוב על הצטרפות בייבי חדש למשפחה, אין ספק שזה הכי מרגש בעולם!  אנחנו בטוחים שאתם בעננים, בכל זאת חיכיתם 9 חודשים שהנס הזה יקרה. 

אחת השאלות הנפוצות ביותר ששואלים הורים צעירים לבעלי כלבים, היא כיצד להכיר לכלב של המשפחה את התינוק החדש, שהצטרף למשפחה, במיוחד אם הכלב לא נחשף לילדים בעבר.

האם כלבים ותינוקות מסתדרים?

רובם המכריע של הכלבים מקבלים בקלות תינוקות לאחר תקופה ראשונית של הסתגלות וסקרנות. הם מקבלים את תפקיד האח הגדול בכבוד רב. עם זאת, ישנם מקרים נדירים אך מדוברים פחות הכוללים פציעות חמורות  של תינוק על ידי כלב המשפחה ואי קבלתו בבית.

אנחנו פה לעזור לכם להפוך את תהליך קבלת התינוק החדש לבטוחה וקלה יותר עבור כולם. ישנן הרבה תיאוריות וטקטיקות שונות לגביי שלב ההכרות לתינוק חדש. חשוב להקפיד לבצע חלק מהצעדים הרבה לפני שהתינוק החדש שלכם מגיע לעולם.

האם יש דרך לחזות אם כלב יפגע בתינוק החדש?

ישנם שלושה סוגי התנהגות אצל כלבים שהורים צריכים להיות מודאגים מהם במיוחד:

1. כלבים שכבר הראו נטיות תוקפניות כלפי תינוקות או ילדים.

2. כלבים שהפגינו תוקפנות כלפי מבוגרים.

3. כלבים שיש להם היסטוריה של התנהגות טורפת (כלומר, הם רודפים והורגים  חתולים , ציפורים, וכ"ו).

אם יש לך כלב עם אחת מההתנהגויות הללו, עליך להתייעץ עם מאלף מוסמך שמתמחה בהתנהגות תקיפה מסוג זה. זאת על מנת לקבל ייעוץ  והדרכה כיצד כדאי להכיר את הכלב שלך לתינוק החדש שלך. ביקור אצל מומחה להתנהגות בעלי חיים לא אומר שיש לך כלב "רע", זוהי פשוט שיטה להקל על ההתאמה הגדולה הזו עבורך ועבור חיית המחמד שלך ולמנוע כל נזק לילד שזה עתה נולד.

הכלב שלי מאומן ומעולם לא הראה נטיות תוקפניות- האם עדיין יש צורך לנקוט באמצעי זהירות?

למרבה המזל, רוב הכלבים מסתכלים על תינוק בסקרנות ועניין ולא יראו סימני תוקפנות או התנהגות שלילית אחרת. עם זאת, כלבים מסוימים עשויים לתפוס תינוק כיונק מוזר או אפילו פריט טרף פוטנציאלי.

כלבים שמעולם לא ראו תינוקות עשויים שלא לראות בהם בני אדם

כלבים שמעולם לא ראו תינוקות עשויים שלא לראות בהם בני אדם. כדי לסייע במניעת תאונות, גם עם כלב משפחה רגיל ולא תוקפני, יש לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים:

הכלב צריך להיות מאומן ומאולף כראוי לצייתנות

באופן אידיאלי באמצעות שיעור אילוף רשמי. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, אימון צייתנות היה צריך להיות חלק מהחינוך המוקדם של הכלב. בכל המקרים, האימון צריך להתחיל הרבה לפני שהתינוק נולד.

צעדי אילוף בסיסיים מומלצים

1. ודא שהכלב יציית לפקודות ישיבה, ירידה והישארות בסיסיות בסביבה מסיחת דעת.

2. הדמיית פעילויות שיתרחשו ברגע שהתינוק יהיה נוכח בבית. פעילויות כמו רעש של בכי חזק מהיוטוב, נגיעה בזנב, נגיעה במיטה.

3. הציגו לכלב את ריח התינוק החדש לפני הבאת התינוק הביתה.

4. הכניסו את התינוק החדש הביתה בזמן שהכלב סגור.

5. אפשרו לכלב לראות אבל לא להתקרב לתינוק בביקור הראשון.

6. אפשרו לכלב להתקרב לתינוק בהשגחה צמודה.

7. אפשרו לכלב להסתובב חופשי בבית בנוכחות התינוק תוך השגחה צמודה של מבוגרים.

מדוע וכיצד עלי לוודא שהכלב מציית לפקודות בסיסיות?

מכיוון שההורים ירצו שהכלב יהיה תחת שליטה כאשר התינוק קרוב, הכלב צריך לשבת או לשכב לפי פקודה. עליו להישאר כך אלא אם כן הרשיתם לו לקום. יש ללמד אותו "להישאר" או "לא לזוז", ולהישאר רגוע כל הזמן. אסור לקשר את הפקודות "שב" ו"הישאר" עם עונש. לכן מומלץ אפילו להרגיל בהתחלה לאילוף עם תגמול חיובי או  צ'ופר.

אסור בשום פנים ואופן לקלקל את הכלב באיומים או להכות אותו על כך שהוא קם. אתה והכלב צריכים להסתכל על אימונים אלו כמשחקים מהנים ולא כאל תרגילי משמעת.

איך אוכל להכיר לכלב שלי את הריח של התינוק החדש?

לאחר לידת התינוק אך לפני הכנסתו הביתה, יש להביא חלק מהבגדים או השמיכות של התינוק הביתה כדי לאפשר לכלב להכיר את ריח התינוק. בתחילה, יש לאפשר לכלב לרחרח ולהריח את הפריטים ככל שיחפוץ. מאוחר יותר, אתה צריך לתת לכלב לשבת ולהישאר בזמן שאתה מרים ומניח את החפצים האלה, נושא אותם לחדר התינוק וכו'.

מה עלינו לעשות בפעם הראשונה שהתינוק נכנס הביתה?

כאשר האם חוזרת מבית החולים, יש לאפשר לכלב לברך אותה ללא נוכחות התינוק. זה עשוי לדרוש להגביל את הכלב לחדר נפרד או לגדר האילוף במידה ויש  עד שהאם תוכל להניח את התינוק לכמה דקות.

רק לאחר שהכלב בירך את האם ונרגע יש להציג את התינוק לכלב. לפעמים כדאי לשמור את הכלב והתינוק בנפרד למשך מספר שעות, תוך שהוא מאפשר לכלב לרחרח עוד פריטי לבוש ולהיות מודע לכך שהתינוק נמצא בבית. כך הכלב יכול להתחיל להתרגל לכך שהתינוק נמצא בבית ולהסתגל לקולות ולריחות החדשים מבלי להיות קרוב מספיק כדי לחקור זאת בעצמו .

איך בדיוק כדאי להכיר את הכלב לתינוק?

  • הזמן הטוב  והאידיאלי ביותר להכיר לתינוק כלב הוא כשהכלב רגוע והתינוק שקט. כאן תצרכו עזרה של 2 אנשים נוספים: האחד לשלוט ולתגמל את הכלב באמצעות מילה טובה או חטיפים לכלבים, השני יחזיק את התינוק. אם לימדתם את כלבכם להשמע לציווי כראוי, תגמול בצ'ופר מפנק כבר לא צריך להיות נחוץ.
  • בהתאם לאישיות הכלב, הכלב צריך להיות ברצועה בתנוחת ישיבה/שהייה ומתוגמל בליטוף או שבחים. ברוב המקרים עדיף להביא את התינוק לכלב בתנוחת ישיבה.
  • בהדרגה, קרבו את הכלב והתינוק זה לזה. יש לאפשר לכלב לראות את התינוק אך עליו להישאר בישיבה מבוקרת. כל עוד הכלב שקט, יש לאפשר לו להישאר בקירבת מקום עד שיהיה צורך להזיז את התינוק או שהתינוק יהיה חסר מנוחה ורועש. יש לחזור על הקדמות כאלה מספר פעמים במהלך היום הראשון.
  • בסופו של דבר, הכלב עשוי להיות קרוב מספיק כדי שיוכל להריח את התינוק. אבל לא מספיק קרוב כדי להיות מסוגל לנשוך או לשרוט אותו גם אם זה בטעות.
  • אל תתפתו לאפשר אפילו לכלב הכי ידידותי ללקק או לבוא במגע ישיר עם תינוק במהלך האינטראקציות הראשונות הללו.
  • עליכם להיות זהירים להשתמש בשיקול דעתכם לגבי מתי מתאים לתת לכלב לרחרח את התינוק מקרוב יותר.
  • אם לאחר מספר מיפגשי היכרות הכלב אינו מתרגש יתר על המידה וניתן לשלוט בו מילולית, ניתן לחזור על ההליכים ללא רצועה ותחת השגחה.

לסיכום

עם השגחה צמודה וסבלנות, רוב חיות המחמד נקשרות עם התינוק בצורה מיוחדת שממיסה את הלב. כלבים ותינוקות מסתדרים ברוב המקרים ומפתחים קשר מיוחד. אין דבר יותר מתגמל מלראות את בני משפחתך הדו- וארבע-רגליים משחקים וגדלים יחד!

כדי לעבור את תהליך ההכרות בשלום, מוזמנים ליצור איתנו קשר ולפנק את הכלב שלכם. תוכלו לבחור במיטה נוחה, חטיפים לכלבים מפנקים, אוכל לכלבים טעים שהוא אוהב, צעצועים לכלבים שיוכלו להנעים את זמנו ועוד.

No data was found
דילוג לתוכן