משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

עיקור וסירוס כלבים: מה ההבדלים ביניהם?

בעולם של בעלי חיות מחמד, אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו היא האם לעקר או לסרס את הכלב שלכם. מאמר זה מתעמק בהבדלים בין עיקור וסירוס, התאמת כל פעולה לכלבים שונים ובהשפעות הבריאותיות וההתנהגותיות השונות.

כמו כן, אנו מספקים השוואה מקיפה בין שני ההליכים, ומציעים עצות חשובות לבחירת הפעולה הנכונה.

עיקור לעומת סירוס: מה ההבדל ומה מתאים לכלב שלי?

עיקור וסירוס כלבים הם שני הליכים כירורגיים שונים המבוצעים בכלבים כדי למנוע מהם להתרבות.

סירוס

סירוס- הוא הסרה כירורגית של אשכי כלב זכר. עבור כלבים זכרים, סירוס עוזר לשלוט באינסטינקטי הרבייה שלהם ומפחית את הסיכון לסרטן האשכים ולבעיות בערמונית.
סירוס יכול לעזור גם להפחית התנהגות תוקפנית ונטיות נדידה אצל כלבים זכרים.

עיקור

הידוע גם בשם ovariohysterectomy– הוא הסרה כירורגית של איברי הרבייה של כלבה, כולל הרחם והשחלות. אם יש לך כלבה נקבה ואתה לא מתכוון לגדל צאצאים, עיקור הוא האופציה המתאימה ביותר.
העיקור לא רק מונע הריונות לא רצויים אלא גם מבטל את הסיכון לזיהומים ברחם ומפחית את הסיכוי לפתח סוגים מסוימים של סרטן, כמו גידולי חלב.

מתי מומלץ לבצע עיקור או סירוס לכלב שלי

מבחינת הגיל המומלץ לניתוח, מומלץ בדרך כלל לעקר או לסרס כלבים בין הגילאים שישה עד תשעה חודשים, לפני שהם מגיעים לבגרות מינית.
אך יחד עם זאת, הגיל המתאים עשוי להשתנות בהתאם לגזע ולהמלצת הווטרינר.
עיקור או סירוס בגיל מוקדם – המבוצעים כבר בגיל שמונה שבועות, הם גם אופציה במקרים מסוימים.
ההחלמה משני ההליכים כרוכה בדרך כלל בשמירה על הכלב רגוע ומניעת עיסוק בפעילויות מאומצות במהלך תהליך הריפוי. ביצוע הוראות הוטרינר, מתן תרופות נגד כאבים ומעקב אחר מקום החתך חיוניים להחלמה חלקה.

מהלך הניתוח והשפעותיו

תהליך פעולת עיקור הכלבה

מהלך פעולת העיקור כולל הרדמה כללית של הכלבה. הווטרינר יעשה חתך בבטן כדי לגשת ולהסיר את איברי הרבייה, לאחר מכן החתך נסגר עם תפרים.
תקופת ההחלמה נמשכת בדרך כלל בסביבות 10-14 ימים, במהלכם יש לשמור עליה רגועה ולמנוע ממנה לעסוק בפעילויות מאומצות. ניתן לרשום תרופות נגד כאבים ואנטיביוטיקה כדי להבטיח החלמה חלקה.

השפעות בריאותיות

מבחינת ההשפעות הבריאותיות, העיקור מבטל את הסיכון למחלות רבייה מסוימות אצל נקבות, כמו פיומטרה (זיהום חמור של הרחם) וגידולי רחם או שחלות.
זה גם יכול למנוע הריונות לא רצויים ואת הסיבוכים הקשורים אליהם.
ראוי לציין כי עיקור עשוי להגביר מעט את הסיכון לבעיות בריאותיות מסוימות אחרות כולל: תיאבון מוגבר העלול לגרום להשמנת יתר, תופעה נוספת היא בריחת שתן.

פעולת סירוס הכלב

מהלך פעולת הסירוס כולל גם הרדמה כללית של הכלב. הווטרינר יעשה חתכים קטנים בשק האשכים כדי להסיר את האשכים. לאחר מכן סוגרים את החתכים עם תפרים או דבק כירורגי.
תקופת ההחלמה לסירוס בדרך כלל קצרה יותר בהשוואה לעיקור, היא בדרך כלל נמשכת בסביבות 7-10 ימים. ניתן לרשום תרופות נגד כאבים כדי להקל על כל אי נוחות.

השפעות בריאותיות

מבחינת השפעות בריאותיות, סירוס מפחית מאוד את הסיכון לסרטן האשכים ומוריד את הסיכוי לבעיות בערמונית בכלבים זכרים.
הסירוס יכול לעזור למזער בעיות התנהגותיות מסוימות כגון: תוקפנות וסימון טריטוריאלי. עם זאת, חשוב לציין שסירוס אינו מבטיח ביטול מוחלט של התנהגויות אלו.

השוואת עיקור וסירוס: שקלול היתרונות והחסרונות

לעיקור ולסירוס יש יתרונות וחסרונות שיש לשקול היטב.

יתרונות מול חסרונות של עיקור הכלבה:

  • אחד היתרונות העיקריים של עיקור הוא מניעת מחלות רבייה מסוימות אצל כלבות, כפי שהוזכר קודם לכן.
  • עיקור מבטל את הסיכון להריונות לא רצויים ואת האתגרים הנלווים של טיפול ומציאת בתים לגורים.

החיסרון – עיקור עשוי להגביר מעט את הסבירות להשמנה ולבריחת שתן בכלבים מסוימים. חשוב לעקוב אחר התזונה והפעילות הגופנית שלהם כדי למנוע עלייה מוגזמת במשקל.

יתרונות וחסרונות של סירוס כלבים

  • זה מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן האשכים ומוריד את הסיכויים לבעיות בערמונית בכלבים זכרים.
  • סירוס יכול גם לעזור להפחית התנהגות אגרסיבית וסימון טריטוריאלי. עם זאת, חשוב לציין שסירוס אינו מבטיח ביטול מוחלט של התנהגויות אלו. וייתכן שעדיין קיימות וריאציות בודדות.

איזו תזונה מומלצת לכלב שעבר סירוס או עיקור

בעקבות פעולת העיקור או הסירוס, קצת חילוף החומרים איטי יותר ולכן הכלב יזדקק לכמות אנרגיה נמוכה יותר. מומלץ על אוכל לכלבים המכיל אחוזי שומן נמוכים יותר, אך מכילים כמות חלבון גבוהה.
להלן שני סוגים של רויאל קנין המומלצים לאחר ההליך:

לסיכום

עיקור וסירוס הם הליכים רפואיים פשוטים ובעלי יתרונות בריאותיים רבים ותורמים לבריאותם ולרווחתם של כלבים. מומלץ להתייעץ עם הווטרינר שלך, לשקול את גילו, הגזע והמצב הבריאותי של הכלב שלך ולקחת בחשבון כל גורם התנהגותי. על ידי הצטיידות בידע הנכון, תוכל להבטיח שתעשה את הבחירה הטובה ביותר עבור חברך הפרוותי.

מוזמנים לפנות לצוות המומחים שלנו במגה פט ואנו נשמח לסייע וכן להתאים את המזון המתאים לכלבים לאחר הליך זה.

אוכל רפואי לכלב עם עודף משקל

דילוג לתוכן