משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

תזונת גורי חתולים לאורך כל שלבי ההתפתחות 

מדריך זה ממחיש את תהליך האכלת גורי חתולים מלידה ועד בגרות! תוך פירוט הצרכים התזונתיים שלהם בכל שלב בהתפתחות. הוא דן במה להאכיל גורים שזה עתה נולדו, האכלץ גור מבקבוק, תהליך הגמילה והתזונה האידיאלית לאחר הגמילה. מדגיש את המשמעות של חלבון ומים בתזונה של גור, תדירות וכמות האכלה. הסבר מתי לעבור ממזון גורים למזון לחתולים בוגרים.

האכלת הגורים משלב הלידה עד 4 שבועות

במהלך ארבעת השבועות הראשונים לחייו של גור, תזונה נכונה היא חשיבות עליונה לצמיחתו ולהתפתחותו. גורי חתולים שזה עתה נולדו מסתמכים אך ורק על חלב אמם, המספק חומרים מזינים ונוגדנים חיוניים לחיזוק המערכת החיסונית שלהם.
אם מסיבה כלשהי האם נעדרת או אינה מסוגלת להניק, יש צורך בהאכלה מבקבוק. יש תחליפי חלב מיוחדים לגורים ויש להשתמש בהם כדי לחקות את ההרכב התזונתי של חלב האם.
חשוב להאכיל גורים בגיל זה כל 2-4 שעות, כולל בלילה, מכיוון שיש להם קיבה קטנה והם זקוקים להזנה תכופה לצמיחה בריאה.

כיצד מאכילים גור בבקבוק?

האכלת גורים בבקבוק היא מיומנות שיכולה לעשות את כל ההבדל בהישרדותו וברווחתו של הגור. כאשר האימהות אינן מסוגלות להניק, אספקת הזנה באמצעות האכלה מבקבוק הופכת להכרח כדי להבטיח שהחתלתולים יקבלו את חומרי התזונה החיוניים להם כדי לשגשג. הטכניקה של האכלה מבקבוק דורשת סבלנות, עדינות ושימת לב לתגובות הגור. חשוב להשתמש בבקבוקים ובפטמות המתאימים לגורים כדי למנוע קשיים.

לפני התחלת האכלה בבקבוק, יש לוודא שתחליף החלב לא חם מידי, כדי להימנע מכוויות. החזקת הגור בצורה עדינה ובמצב זקוף מעט במהלך האכלה מסייעת במניעת חנק. יש להשתמש בפטמת בקבוק המאפשרת לגורים לינוק בקצב שלהם כדי למנוע האכלת יתר או חנק. מומלץ לעזור לגורים לגהק לאחר האכלה כדי לשחרר אוויר כלוא שעלול לגרום לאי נוחות או לנפיחות.

שינויים תזונתיים החל מגיל 4-6 שבועות

כאשר גורי חתולים מגיעים לגיל 4 עד 6 שבועות, מתחיל תהליך הגמילה, המסמן מעבר מחלב למזון מוצק בלבד. תקופה זו חיונית להרגלת גורי חתולים לתזונה מאוזנת שתתמוך בצמיחתם ובהתפתחותם. ישנם מספר היבטים מרכזיים שיש לקחת בחשבון במהלך שלב הגמילה כדי להבטיח מעבר חלק ומוצלח.

ערבוב מזון מוצק עם תחליף חלב

המעבר מחלב אם למזון מוצק מתחיל בגיל 4 שבועות. בשלב זה ניתן להכניס דייסה לגורים שהיא תערובת של תחליף חלב לגורים עם אוכל לגורי חתולים. בהדרגה, יש לשנות את היחס בין התחליף חלב למזון לגורים כדי לעודד את הגורים לעבור באופן מלא למזון מוצק עד גיל 6-8 שבועות. חשוב לעקוב אחר ההתקדמות שלהם ולהתאים את שגרת ההאכלה בהתאם כדי להבטיח שהם מקבלים תזונה נאותה בשלב קריטי זה של הגדילה.

מזון לגורי חתולים מעורבב עם תחליף חלב או מים חמים יכול לפתות גורים לטעום ולבסוף לצרוך מזון מוצק. חשוב להציע מגוון של מרקמים וטעמים כדי לעודד קבלה ולמנוע הרגלי אכילה בררניים בהמשך. סבלנות היא המפתח, לחלק מהגורים עשוי לקחת זמן רב להסתגל למרקמי מזון חדשים.

מעקב אחר ההתקדמות

התבוננות בתגובת הגורים למזון מוצק ומעקב אחר עלייתם במשקל חשובה במהלך תהליך הגמילה. גורי חתולים מסוימים עשויים לצרוך מזון מוצק במהירות, בעוד שאחרים עשויים לדרוש יותר זמן ועידוד. הבטחה שהגור צורך כמות מספקת של מזון ושומר על משקל תקין חיונית לרווחתו הכללית.

במה להאכיל גורים מגיל 10 שבועות ואילך?

לאחר השלמת תהליך הגמילה בסביבות גיל 6 עד 8 שבועות, גורי חתולים מוכנים לעבור לתזונה מותאמת לצמיחתם ולהתפתחותם. מ-10 שבועות ואילך, יש להאכיל גורים בתזונה שנוסחה במיוחד עבור גורי חתולים כדי לענות על דרישות האנרגיה והתזונה שלהם.
מזון לגורי חתולים, בין אם שימורים לחתולים או מזון יבש, צריך להיות המקור העיקרי לתזונה. זאת כדי לתמוך באורח חייהם הפעיל ובצמיחה המהירה שלהם.
אספקת מים בכל עת חיונית כדי למנוע מהם התייבשות ולשמור על בריאותם הכללית.

מזון גורים עשיר בחלבון איכותי הכרחי לתמיכה בהתפתחות השרירים ובבריאות הכללית. חפשו מזון המפרט מקור חלבון, כגון עוף או דג, כמרכיב הראשון. רכיבי תזונה חיוניים כמו טאורין, חומצות שומן אומגה 3 וויטמינים צריכים להיכלל גם בתזונה שלהם כדי לתמוך במערכת החיסונית, בראייה ובהתפתחות המוח שלהם.


תזונה מאוזנת הכוללת מגוון טעמים ומרקמים יכולה לסייע במניעת רגישויות תזונתיות והרגלי אכילה בררניים בעתיד. מומלץ להאכיל גורים במספר ארוחות קטנות לאורך היום כדי לתמוך בחילוף החומרים המהיר ובצורכי האנרגיה שלהם. חשוב לעקוב אחר משקל הגורים ולקבוע את גודל מנות המזון בהתאם כדי להבטיח שהם מקבלים את הכמות הנכונה עבורם.

חשיבות המים לגורי חתולים

חתלתולים וחתולים לא שותים הרבה מים מקערות ועשויים להיות במצב של התייבשות קלה כאשר האוכל שלהם אינו מכיל הרבה מים. אוכל רטוב מכיל הרבה נוזלים שהחתול זקוק להם. אם אתה בוחר להאכיל את החתלתול שלך במזון יבש, חשוב במיוחד לספק הרבה מים טריים ונקיים. חלק מהחתולים מעדיפים לשתות ממקורות מים זורמים, כמו מזרקות מים לחיות מחמד .

באיזו תדירות להאכיל חתלתול

השמנת יתר אצל חתולים נפוצה ויש להימנע ממנה. ברוב המקרים, קצב הגדילה של חתלתול והצורך בקלוריות נוספות יורדים בסביבות גיל 6 חודשים.
לחתולים שעברו עיקור או סירוס יש גם צרכים תזונתיים מופחתים. מסיבות אלו, מומלץ להפסיק להשאיר מזון בחוץ כל הזמן. יש לעבור ללוח הזמנים של האכלת חתלתולים עם ארוחות מדודות כאשר הגורים בני 4 עד 6 חודשים.

מומלץ לחלק אוכל של חתלתול בן 4 עד 6 חודשים לפחות לשלוש ארוחות ביום. חתלתולים וחתולים מבוגרים יכולים להתמודד עם האכלה בערך כל 12 שעות. ארוחות תכופות יותר וקטנות יותר הן אפילו טובות יותר.

לסיכום

הבנה ועמידה בצרכים התזונתיים של הגור מלידה ועד בגרות חיוניים לבריאותו ולהתפתחותו. הקפדה על תזונה נכונה, תדירות האכלה וכמות, יחד עם אספקת מים וחלבונים בשפע, יעזרו לגור לגדול לחתול בריא ופעיל. אמנם המעבר ממזון גורים למזון לחתולים בוגרים עשוי להיראות מרתיע, אך ביצוע ההנחיות במדריך זה יהפוך את התהליך לחלק יותר.

אוכל לגורי חתולים

חול לחתולים

חטיפים לחתולים

צעצועים לחתולים

שירותים לחתולים

תחליף חלב לגורי חתולים / תוספי מזון

דילוג לתוכן