משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

קטניפ – הקנאביס של החתולים

Catnip קטניפ לחתולים (או בשמו המדעי נפית חתולים)


ידוע בקרב מגדלי החתולים כ"סם הרגעה" לחתולים , לא מדובר בגידולים לא חוקיים חלילה, למעשה מדובר בצמח ארומטי ממשפחת המנטה , כן ממש כמו זה שאתם שמים התה שלכם.
המרכיב הפעיל בצמח הוא שמן ארומטי הנמצא בגבעול ובעלים . חומר זה נספג לקולטני הריח של החתולים , יש לו השפעה על ההתנהגות שלהם הוא גורם להם לתחושת אופוריה ,רגיעה וטשטוש קל.
כאשר חתול בא במגע עם קאטניפ הוא ירחרח אותו, ילקק אותו ולבסוף אפילו יאכל אותו. השפעת הצמח נמשכת בין חמש לעשר דקות.
 
מחקרים הראו כי התגובה לנפית החתולים היא גנטית עוברת בתורשהו רק כמחצית מהחתולים יגיבו לקאטניפ, וגם עליהם ההשפעה משתנה.
החומר הפעיל בקאטניפ, Nepetalactone, גורם לאפקט הזייתי. יש האומרים כי השפעתו דומה לזו של סם ה- LSD ו מריחואנה. בכל מקרה, החתול מגיב לשחרור של פרומונים הגורמים לתחושה נעימה.

 

מה זה עושה לחתול שלי?

השפעות אלו של הקאטניפ לחתולים לא משפיעות באותה מידה עם כל החתולים באופן גורף ,משתנה מחתול אחד לבין בן דודו המשופם ובעוד אחד עשוי להפגין שלווה ורוגע השני עשוי דווקא להיות היפראקטיבי או אף אגרסיבי. 
חשוב להדגיש כי הקאטניפ אינו מזיק ולא גורם נזק כלשהו לחתול. רוב החתולים יתרגלו לחומר ויעזבו אותו לאחר מספר דקות ועשויים לשוב ולהתעניין בו לאחר מספר שעות. במקרים חריגים של אכילת כמויות גדולות של הצמח הוא עשוי לגרום להקאה או שלשול, אולם מקרים אלה הינם נדירים.
 
ניתן לרכוש את הצמח טרי או מיובש, בצורת חטיפים המכילים קאטניפ, משטחי גירוד ספוגים בקאטניפ ומגוון רב של צעצועים המשלבים אותו בתוכם. חשוב לזכור כי ישנו סיכוי גבוה כי חתולך לא יגיב אליו כלל  אבל בהחלט שווה לנסות. 
שימוש רפואי-וטרינרי – בזכות התכונות המרגיעות של הקאטניפ הוטרינר כנראה ימליץ להשתמש בו במסגרת תוכנית טיפול לבעיות בחרדות ושינויים קיצויים בהתנהגויות החתול .
ניתן להשתמש בקאטניפ לחתולים למשל במעבר דירה, החלפת סוג אוכל או הכנסת בעל חיים נוסף הביתה.
אם החתול שלכם מתנהג קצת מוזר , אל תלחצו , הוא רק קצת מסטול.

ההשפעות של קאטניפ לחתול על מרבית החתולים הביתיים כוללות גלגול. לצריכת חלק ניכר מהצמח ואחריו ריר, ישנוניות, חרדה, קפיצות סביב וירידות . חלק נוהם, מיאו , מגרד או נושך ביד המחזיקה אותו. 

בית לחתול

דילוג לתוכן