משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

על כלבים וצמחים

צמחי בית מסוכנים שכולם חייבים להכיר

תקופת הקורונה העלתה פלאים את הגידול והטיפוח של עציצים וגינות ירק בתוך הבית , אמנם תחביב הגינון הוא פופולארי מאד ומחליף מצויין ככלי טיפולי בריפוי ועיסוק. ישנם זנים שונים של צמחי בית שעלולים להיות רעילים לחתולים ולכלבים. לעיתים קרובות שואלים אותנו לגבי רעילות כזו או אחרת של צמחי נוי. חוסר מודעות לרעילות אותם צמחים יכולה לגרום להרעלות קשות ויש צורך להיות מודע לכך, כולל צמחים שגדלים בחצר הבית ויש לכלבים או חתולים גישה אליהם. מצורפת רשימה של צמחים רעילים לכלבים וחתולים. בכל מקרה של אכילה של אחד מהצמחים האלה, נא ליצור קשר עם המרפאה הוטרינרית ולהביא את בעל החיים לבדיקה אצל הוטרינר בהקדם.

צמחים רעילים לבעלי חיים שחייבים להכיר…לגזור ולשמור!

אלוורה – צמח בעל סגולות רפואיות רבות עבורנו בני האדם ,אך עלול להיות מאד מסוכן עבור כלבים וחתולים   תסמינים: הקאות, שלשולים, רעידות, דכאון וירידה במשקל. הצמח הטעים הזה מכיל אלואין, חומר צהוב ורעיל שעלול לגרום להקאות ושתן בצבע סגול אם חיית המחמד שלכם מעכלת אותו.

חרצית – החרצית שפוקדת את הגינות ואת שדות הבור בעיקר באביב, מכילה חומר בשם פריטין, שצריכה שלו עלולה לפגוע במערכת העיכול. חשיפתה של חיית המחמד לחרצית עלולה לגרום לריור מוגבר, הקאות, שלשולים ובמקרים מסוימים אף לדיכאון ופגיעה בקואורדינציה.

 דיפנבכיה – הצמח הפופולרי הזה שנמצא בבתים רבים עלול לגרום לזיהומים בפה, ריור מוגבר, קושי בבליעה והקאות – גם אצל כלבים וגם חתולים.

רקפת – אחד הפרחים הנפוצים והאהובים בארץ, אפילו כתבו עליה שיר.הרקפת צומחת במקומות רבים בישראל, והיא אומנם יפה אך עלולה להיות מסוכנת עבור בעלי חיים. אם חיית המחמד שלכם בולעת את הצמח, היא עלולה לסבול משלשולים, הקאות וריור מוגבר. אם הכלב או החתול אוכל כמויות גדולות מהפקעת הוא מסתכן בשינויים בדופק הלב, ופרכוסים קטלניים.

אוזן פיל – הצמח נקרא אוזן הפיל בגלל צורת העלים. הוא מכיל חומר דומה לדיפנבכיה,הצמח היפיפיה הזה הוא צמח נפוץ מאוד בבתים. הוא מכיל רכיב רעיל בשם סאפונין, שעלול לגרום להקאות, איבוד תיאבון וריור.

פותוס – הצמח היפה הזה עם עלים בצורת לב הוא הכל חוץ מאוהב! הוא עלול לגרום לזיהומים בפה, וכתוצאה מכך לקושי בבליעה, ריור, והקאות.

קנאביס – אכילה של צמח הקנאביס על ידי חיות המחמד שלנו יגרום לחוסר יציבות, הקאות, שלשולים ,ריור, עליה בקצב לב, עוויתות ותרדמת.

בכל מקרה של אכילה של אחד מהצמחים האלה, נא ליצור קשר עם המרפאה הוטרינרית ולהביא את בעל החיים לבדיקה אצל הוטרינר בהקדם בצירוף הצמח או תמונה עדכנית שלו.

No data was found
דילוג לתוכן