משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אוגר סורי- קווים לדמותו

האוגר הסורי ידוע גם בשם אוגר זהוב. מדובר על זן גדול יותר מהאוגר הסיבירי. וגודלם של האוגרים הוא כשבעה עשר ס"מ. אוגרים אלו אינם מאופיינים בחיי בלהקה וחיים כסוליסטים. חשוב לזכור את זה, מאחר ויש תכנון להביא מספר אוגרים יחד יפתחו מריבות טריטוריאליות. הפרווה שלהם לרוב בגוונים של חום בהיר. תוחלת חייו של אוגר זה, בין שנתיים לשלוש.אם כי יש מקרים בהם אוגרים הגיעו גם לגיל שבע. 

איך מגדלים אוגר סורי?

אוגר זו חיה שנמצאת בשלבים הבסיסיים של שרשרת המזון. ככזו- האוגר מאופיין בחשש קיומי קבוע מפני טורפים. האוגר אינו מרוצה כאשר מרימים אותו ( בעצם מי כן ). אם נוצר צורך, חשוב לבצע את הפעולה בעדינות מרובה. בדגש על תקופה קריטית ורגישה – לאחר המלטה. בימים אלו עלול האוגר לתקוף את גוריו ואף להרוג אותם. האוגר נחשב לחיה לילית אשר בטבע יבחר לחיות במחילות. גם בגידול בשבי עלינו לדאוג לתנאים הולמים, ולהציב את הכלוב במקום בו אין קרינת שמש ישירה.

מה אוגרים אוכלים?

אוגרים ניזונים בעיקר מירקות, עשבים, זרעים וגרעינים. אמנם אפשר לרכוש את כל אלו ולהגיש לאוגרים. אך קל ופשוט יותר לרכוש תערובת מוכנה שכוללת את כל מה שהאוגר צריך להתפתחות תקינה. בנוסף אנו ממליצים להגיש אוכל בצורת כופתיות. וזאת כדי לוודא כי האוגר מקבל את כל מרכיבי המזון הנחוצים, ולא בורר לעצמו רק את מה שטעים לו.

דוגמא לאוכל לאוגרים שתוכלו למצוא אצלנו:

חיית מחמד שמתאימה לילדים

היות וגידול אוגר זו משימה קלה למדי ומתאימה מאד לילדים. ואכן הורים רבים בוחרים לרכוש אוגרים כדי להקנות לילד שלהם את האחריות הנדרשת ואת היכולת להגיש טיפול באופן הולם. 
לוודא שלאוגר שלך יש מקום מגורים מתאים הוא הצעד הראשון לשמור על חיית המחמד שלך בריאה ומאושרת. 

הנה מה שהאוגר שלך צריך כדי להרגיש בנוח בביתו החדש:

  • מקום נוח, יבש ונקי לחיות בו, במקום שקט בו יוכל לנוח באין מפריע. 
  • לחות- בטבע אוגרים חיים באקלים חם ויבש ולא אוהבים סביבה או מצע לח או רטוב.
  • תאורה- אוגרים נחשבים לחיית לילה, לכן צריך סביבה מוצלת ולא מוארת כמעט .יש לשמור על אורות כבויים ברב שעות היום. נסו לשמור על שעות אור קבועות  (קחו בחשבון שאוגרים רגישים גם לאור ממש חלש).
  • מצע – אל תתנו לאוגרים חומרי קינון הנפרדים לגדילים דקים, כמו צמר גפן או מוצרי מצעים 'פלאפיים' דומים. הם עלולים להיפצע קשה אם זה מסתבך סביב הגפיים שלהם או אם הם "נבלעים " ומסתבכים בתוכו .
  • כלוב ביתי מתאים – אוגרי בר חיים במחילות עמוקות ובונים קנים באופן עצמאי וטבעי. הם חופרים במהירות מאורות ויכולים לברוח בקלות מכלובים שנבנו בצורה גרועה. אוגרי חיות מחמד מעדיפים לכבוש כלוב עם רצפה מוצקה המכוסה במצע טבעי שמתאים גם להמלטה.
  • מקומות מסתור
  • כלוב נקי ויבש – נקו את הכלוב שלהם באופן קבוע , וודא שיש להם מצע יבש וחומר קינון . 

הציוד הנדרש לאוגר

על מנת גדל אוגר סורי עלינו להצטייד עם אביזרים שונים. הדבר הראשון והחשוב מכולם הוא הכלוב לאוגר. על הכלוב להיות בגודל מתאים. בנוסף יש לרכוש מזון, חטיפים ומצע הולם לכלוב.

 את כל אלו תוכלו למצוא כמובן גם אצלנו:

חטיפים :

אוגר

אוכל לאוגרים

כלובים לאוגרים

דילוג לתוכן