משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אוכל לחתולים- מה חתולים אוכלים, כמה ומתי?

כל בעל חתול מן המניין תוהה לעצמו מהי הכמות ותדירות הארוחות שיש לתת לחתול שלו. הכמות של אוכל לחתולים ותדירות תלויות בגיל החתול, בריאותו והעדפתו.

ישנם מספר פרמטים שיש לקחת בחשבון על מנת לוודא שכמות האוכל שתתו לחתול שלכם בהחלט תואמת לו למצבו הפיסי ולצרכיו.

כמות אוכל לחתולים- הגיל הוא לא רק מספר 

גורי חתולים וחתולים בוגרים ומתבוגרים לא יצרכו אותה כמות אוכל. גורי חתולים זקוקים ליותר מזון לכל קילוגרם משקל גוף כדי לתמוך בגדילתם מאשר לחתולים בוגרים. לכן יש להאכיל אותם לעתים קרובות יותר במהלך היום 3 ארוחות ביום. החל מגיל שישה חודשים ועד לבגרותם, רוב החתולים יסתדרו עם 2 ארוחות ביום.

דיאטה – חתולים בני שבע ומעלה, צריכים לשמור על אותו משטר האכלה. ברגע שחתולים מגיעים לבגרות, האכלה פעם ביום זה בסדר. כמובן כל עוד הם בריאים ואין להם בעיות מחלה המצביעות על סיבה להאכיל אחרת. זה המינון הנכון לשלב זה בחיים .

בריאות החתול משפיעה על כמות אוכל לחתולים

תזונה מותאמת למצב הבריאותי של החתול, בהתאם לתפקוד או חולי מסוים. אם החתול שלך סובל מבעיה בריאותית כמו סוכרת, ייתכן שיהיה עליכם להתאים לו אוכל רפואי לחתולים לטיפול בבעיות סוכרת. יש להאכיל אותו לפי הזמנים בהם הוא מקבל אינסולין. במצב זה מומלץ להיוועץ עם הוטרינר שלכם. 

אם לחתול שלך יש בעיה אחרת כמו יתר פעילות בלוטת התריס או כבד שומני. כל אלה דורשים טיפול פרטני ברגע שהבעיה הבריאותית מטופלת וניפתרת, ניתן לחזור להאכיל את החתול שלכם כרגיל.

אוכל לחתולים מבוגרים

כאשר חתול מזדקן, מצב השיניים שלו  עלול להחמיר. או שהוא עלול לפתח מחלת חניכיים שעלולה להקשות על לעיסת אוכל יבש לחתולים. אם הם מגיעים לנקודה הזאת, אז הציעו להם שימורים לחתולים או הרטיבו להם את המזון ההיבש ותערבבו  אותו עם מים כדי להקל על הלעיסה.

אוכל לחתולים שעברו עיקור או סירוס

עיקור או סירוס מפחיתים את צרכי האנרגיה של החתול בכמעט 30 אחוז. מה שעלול להוביל לעלייה במשקל. שוחח עם הווטרינר שלך על איך להתאים את התזונה של החתול שלך לאחר הניתוח, כדי למנוע עלייה במשקל.

מה סוג האוכל הטוב ביותר?

בבחירת המזון הנכון לחתול שלכם הצעד הראשון הוא למצוא את המזון המתאים לחתול שלכם. כדאי לשקול את הגיל, המשקל, הבריאות הכללית של החתול שלך והאם יש לך חתולה שהיא מניקה או לא. קיימים מספר סוגים של אוכל לחתולים.

מזון יבש לחתולים

בעלי חתולים רבים מאכילים רק במזון יבש. אומנם מזון יבש עשוי להיות זול יותר ממזון משומר או רטוב ואף להישאר טרי יותר זמן רב יותר. חתולים שאוכלים רק מזון יבש צריכים לקבל הרבה מים טריים, במיוחד אם הם נוטים לפתח חסימות בדרכי השתן. עבור כל החתולים, חשובה תמיד זמינות מתמדת של מים טריים ונקיים.

טעמים ומרקמים יכולים לנוע בין עוף או דג פריך או קרמי. ייתכן שתצטרך לנסות כמה לפני שתמצא משהו שהחתול שלך אוהב.

מזון רטוב לחתולים

מזון משומר לחתולים הוא בדרך כלל כ-70 עד 80 אחוז מים, ניתן להאכיל אותו בנוסף או במקום יבש. חתולים מסוימים עשויים למצוא מזון משומר טעים יותר. חתולים אלה עלולים לצרוך יותר מדי אם נותנים להם גישה חופשית למזון. אם הוא טעים במיוחד, יתכן שהחתול יאכל יותר מדי וזה לא משהו שאנחנו מעוניינים בו. נטיות השמנה זה ממש לא בריא. במצב שהאוכל פחות  טעים לו, הוא יאכל פחות ממה שהוא צריך.

אין בעיה לערבב את שני סוגי המזון- היבש והרטוב יחד. רק תוודאו שהקלוריות הן מה שהחתול שלך צריך ולא יותר. קחו בחשבון גם חטיפים לחתולים ופינוקים למיניהם – גם להם יש ערך קלורי לא קטן . 

תנעצו בלוח הזמנים שלכם – תדירות האכלה

התדירות שבה אתם מאכילים את החתול שלכם עשויה להיות תלויה גם בלוח הזמנים שלכם. הבוקר עשוי להיות קדחתני ולחוץ, הכנות הבוקר ופיזור של הילדים לבית הספר למסגרות וכן הגעה למקום העבודה שלכם. בנסיבות אלה, האכלת החתול שלך עשויה להיות קלה יותר בערב כשאין עומס של משימות והבית  שקט יותר ורגוע. אם היום שלכם הפוך ואתם מתרוצצים הרבה יותר בערב, זכרו להאכיל את החתול שלכם מוקדם בבוקר לפני שכולם קמים. חשוב שתמצאו זמן קבוע ב לוח זמנים שמתאים לכם ולחתול שלכם. הכי חשוב, תהיו עקביים, שעות הארוחה הן ההזדמנות המושלמת ליצור קשר עם החתול שלכם. אך זה יכול להיות מסובך להפוך אותו למהנה עבור שניכם בכל פעם.

עוד טיפים חשובים :

  • מומלץ לצרוך מזון רטוב לחתולים תוך 20 עד 30 דקות מההגשה. כל מזון שנותר יש לקרר ולאכול תוך 24 שעות מהפתיחה.
  • קערת האכלה אוטומטית – אם אתם נעדרים הרבה שעות מהבית, מומלץ גם לנסות קערת האכלה אוטומטית. כך החתול שלכם יאכל מזון רטוב גם כשאתם לא בבית. בחרו קערה נכונה, הזיפים של החתולים עוזרים להם לנווט בסביבתם, לקבוע את רוחב הפתחים ואפילו להעביר את מצב הרוח שלהם. קערות עמוקות עם דפנות גבוהות עשויות לגרות את שפם החתול וזה לא נעים לו. הסוגים הטובים ביותר של קערות או צלחות לחתולים הם רדודים ורחבים עם שפה קטנה. הם מאפשרים לחתול לאכול ללא כל גירוי. קערה רדודה גם מאפשרת לחתול להישאר מודע לסביבתו בזמן שהוא אוכל ולהרגיש יותר בנוח. קערות או צלחות רחבות יכולות לעזור לתפוס כל פיסות מזון ולהקל עליך בניקוי כשהוא יסיים.
  • מיקום הקערה באזור לא רועש– כדי לגרום לחתול שלך להרגיש בנוח בזמן הארוחה, נסה לשים את קערת האוכל באיזור עם נוף ללא הפרעה ולא בפינה.
  • אם יש לך חיות מחמד אחרות, כדאי לשקול לשים את קערת האוכל על משטח גבוה יותר. כך שחיות מחמד אחרות לא יכולות להגיע.
  • צעצועי האכלה– הם דרך מצוינת לשלב משחק והנאה בזמן הארוחה של החתול שלך. מאכילי פאזלים וכדורים מפיצי מזון מעודדים את הדחף של החתול שלך לצוד. סוגים אלה של צעצועי האכלה יכולים לעזור להעסיק חתולים לאורך כל היום ולספק גירוי נפשי נחוץ. במקום לאכול אוכל של יום שלם בבת אחת, הם אוכלים מעט בכל פעם ופעילים תוך כדי. זכור לבדוק את הצעצועים בסוף היום כדי לוודא שהחתול שלך אכל את כל האוכל.

לסיכום

בין אם אתה מביא הביתה חתול חדש, או שאתה רוצה להפוך את זמני הארוחה עם החתלתול הנוכחי שלך למהנים יותר, מעקב אחר אלה יכול לעזור.

התזונה לחתולים חשובה מאוד ומשפיעה על בריאותם, כדי להאריך את חייהם ולדאוג לחיים בריאיםם ומאושרים הקפידו על תזונה נכונה ומזינה. לטיפים נוספים להאכלה ותזונה מהמומחים שלנו , מוזמנים לפנות אלינו וצוות מגה פט תמיד ישמח לעמוד לשרותכם .

בית לחתול

דילוג לתוכן