משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

טיפים לניקוי ארגז החול של החתול fresh & clean

להאזנה למאמר

לא נפיל אתכם מהרגליים אם נספר לכם שחתולים יכולים להיות קצת בררנים. העדפתם לניקיון בהחלט באה לידי ביטוי גם עם ארגז החול שלהם או במילים אחרות- שירותים לחתולים. אם הקופסה מלאה מדי, מבולגנת או מסריחה, ייתכן שהחתול שלך יחליט "ללכת" להתפנות במקום אחר. קיימים סוגים שונים של ארגזי חול לחתולים שלנו, המשמשים כשירותים. חלקם פתוחים, אחרים סגורים, אך את כולם נצטרך לנקות.

טיפים לאחזקה יום יומית שוטפת של ארגז החול של החתול שלכם

1. תייעדו פח אשפה מיוחד לאשפה שמרוקנים את הארגז

  אתם  יכולים להשתמש בדלי ריק או במיכל אשפה ריק שיהיה מיועד לפסולת חתולים. חשוב שתזכרו להציב את פח האשפה קרוב לארגז החול של החתול, כדי שלא תסתכנו בפיזור פסולת על הרצפה. 

2. עטיית כפפות חד פעמיות ואפילו מסכה

נכון שזה מזכיר לכם את תקופת הקורונה שהותירה טראומה לכולם. מומחים ממליצים ללבוש כפפות חד פעמיות ומסיכת אבק כדי למנוע את התפשטות הטוקסופלזמה. שזה בעצם אורגניזם קוצידיאלי שחלק מהחתולים נושאים ומעבירים דרך חומר צואה. גם  אם אינך נוגע ישירות בצואה, ניקוי ארגז חול לחתול יכול לגרום לאבק לעוף באוויר, מה שעלול לגרות את הריאות ועלול להוביל להעברת טוקסופלזמה.

3. שולפים מוצקים

יש לגרוף צואת חתולים לפחות פעם ביום ואפילו  פעמיים למחמירים. אם  אתם נותנים לפסולת מוצקה להצטבר בארגז החול, החתול שלך עלול לסרב להשתמש בארגז החול. גם אם החול הוחלף רק לפני מספר ימים.

מומלץ השתמש בכף מיוחדת שנראית כמו מסננת וזמינה בחנויות לחיות מחמד. צורת המסננת בעלת החורים  מסננת את הפסולת המוצקה ומשאירה רק את החול הנקי.

4.  שולפים גושי שתן

אם אתה משתמש עם חול מתגבש לחתולים, השתן של החתול שלך אמור ליצור גושים מוצקים של פסולת אותם  יש לגרוף על בסיס יומי, בדיוק כמו את הצואה. אם החול לא מתגבש פזרו שכבה של סודה לשתייה בתחתית ארגז החול, לפני שתרוקנו את כל הפסולת. זה יכול לעזור לספוג את הריחות משתן החתולים שעלולים להחמיץ ולהסריח במהלך השימוש היומי במיוחד בימי הקיץ החמים.

5. תשלימו ותוסיפו חוסרים של חול

אם אתם  מצטיינים ומנקים את הקופסה על בסיס יומי, יש סיכוי שאולי חסר לכם חול שבטעות נזרק עם שאריות הפסולת במהלך הניקוי או השימוש. לכן יש להקפיד על מילוי החול של ​​החתול שלך כל כמה ימים, זה יכול לעזור לשמור על הקופסה נקייה ואטרקטיבית דיה לחתול הבררן שלכם.

6. רוקנו ונקו – שפשפו את ארגז החול הריק

לאחר ריקון הפסולת לפח היעודי לה, תצטרכו לנקות את ארגז החול, או בכיור או עם צינור בחוץ. חלק מהמומחים ממליצים לנקות היטב את הקופסה לפחות פעם בשבוע. בעוד שמומחים אחרים סבורים שמספיק לקרצף גם לפחות פעם בחודש. התדירות שתשטוף את ארגז החול של החתול שלך תלויה בכמה חתולים משתמשים בארגז ובאיזה סוג של חול אתה משתמש.

7. חומר לניקוי הארגז

השתמש במים חמימים ובחומר ניקוי עדין, כמו סבון כלים, שלא ישאיר מאחוריו ריחות כימיים קשים או שאריות. בזמן הניקוי והחיטוי הקפידו לשטוף את כל הסבון. ייתכן שהחתול שלך לא ישתמש בקופסה אם הוא מריח כמו סבון או שיש עדיין ניחוח של חומר ניקוי. 

שימו לב שכל חומרי ניקוי שמריחים כמו אמוניה או הדרים ידחו חתולים. שימוש בחומר ניקוי עם ריחות אלה עלול לגרום לכך שהחתול שלך לא ירצה להשתמש בארגז החול לאחר שניקת אותו.

לסיכום

אחרי שלמדנו איך לתחזק את נקיון ארגז החול של החתול שלנו, ודאו כי ארגז החול של החתול שלך נמצא באזור שקט ודל תנועה. אם יש הרבה רעש, כמו בחדר כביסה, או תנועה רבה שעוברת, כמו הסלון של הבית שלך, החתול שלך עלול להסס להשתמש בארגז החול. ככה הם ביישנים 🙂. מקמו אותם במקום שקט יחסית אבל לא כל כך מרוחק. כך שהחתול לא יצטרך לעשות מסע ארוך דרך הבית כדי להגיע אליו.

בית לחתול

דילוג לתוכן