משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

איך לדאוג שהפרווה של הכלב שלי תהיה מבריקה ובריאה?

הפרווה היא בעצם הבגד של הכלב שלכם , לא סתם באנגלית היא מתורגת ל coat.

פרוות הכלב היא ההגנה הראשונית שלו , שמגנה עליו מפני שינויי מזג האוויר, עקיצות חרקים, רטיבות ,קור עז , חום קיצוני וכ"ו. בשלל הגזעים הקיימים, לכולם יש פרוות שונות. יש כאלה בעלי שיער ארוך וכאלה עם קצר, כלבים עם פרווה הנושרת באופן קבוע (רועים למשל). או כאלה שפרוותם נושרת על פי חילופי עונות  (קיץ וחורף).  

טיפים לפרווה מבריקה ובריאה של הכלב שלי

1.סירוק והברשה 

רוב הכלבים זקוקים להברשת הפרווה ואם מקפידים להרגיל אותם לפעולה זו מגיל צעיר רובם די נהנים מהפעולה הזו. בהיעדר הברשה קבועה, עלולה הפרווה למשוך מיני טפילים לפתח בעיות עור ודלקות. ככל שהכלב בעל פרווה ארוכה יותר, מומלץ להגדיל  את תדירות ההברשה. עם זאת, גם כלבים קצרי פרווה זקוקים להברשה שגרתית לצורך ריענון ושמירה על הגיינת עור ופרווה בריאה. 

חשוב לדאוג לשיגרת הברשה נכונה בהתאם לסוג הכלב ופרוותו

השוק מציע מגוון עשיר של מסרקים לכלבים, מברשות, מדללות ועוד. גשו לחנות הקרובה ותבקשו המלצה אשר תתאים  לסוג ולאורך הפרווה של כלבכם. מוזמנים תמיד לפנות אלינו לגביי ההתאמה וההדרכת הברשה.

2.תוספי מזון 

אם לחבר שלכם חסר ברק ורכות בפרווה, השלימו את התזונה שלו עם תוספי תזונה לכלבים הכוללים חומצות שומן אומגה. חפש תוסף אומגה 6  ותוסיפו שמן על פי הוראות היצרן למזון לכלב שלו. אם מוסיפים את השמן, תנו 1 כפית ביום לכלב קטן או 1 כף ביום לכלב גדול. הימנע ממתן יותר מדי, מכיוון שזה עלול לגרום לשלשול. אולי כדאי גם לתת חומצות שומן אומגה 3, בעלות השפעה אנטי דלקתית גדולה יותר. אלה נמצאים בשפע בזרעי פשתן ושמני דגים. 

חומצות שומן אומגה יכולות גם לטפל ברגישויות ואלרגיות בעור ולהרגיע את העור המגרד של כלבים מכיוון שיש להן השפעות אנטי דלקתיות טבעיות.

הם תורמים לפרווה בכך שהם גם מזינים  את התאים המתפתחים בשכבה העמוקה ביותר של העור של הכלב שלך. ההשפעה כמובן לא מיידית, זה עלול לקחת כ 28 ימים עד שתאי העור הללו יהפכו לשכבה העליונה ויחשפו פרווה קטיפה נוספת, אז תיאזרו בסבלנות.

3. חפיפות וטיפוח הכלב 

כדאי לטפח את הכלב כל כמה ימים, ללא קשר לשיער ארוך או קצר. הקפידו להשתמש במברשות ומסרקים לכלבים, מכיוון שהם נועדו להסיר קשרים ורסטות , תאי עור מתים וקשקשים. תתאימו את המסרקים והמברשות המתאימות  ביותר לפרווה של הכלב שלכם. 

לא ממליצים לקלח את הכלב בתדירות גבוהה, אך כאשר אתם חייבים לרחוץ אותו דאגו שזה יהיה עם שמפו מתאים לכלבים. כדי להימנע מניקוי שכבת השמנים הטבעיים מהפרווה של הכלב שלך, אשר תותיר אותו נוטה ליובש. שימו לב לסוג השמפו שאתם משתמשים, ותדאגו שהוא יתאים לצורף שהם באמת צריכים .

בחר שמפו המיועד במיוחד לכלבים וחפש אחד שמתאים לפרווה ולרגישות העור של הכלב שלך. לדוגמה, אם הכלב שלך מתגרד הרבה, ייתכן שתרצה לבחור בשמפו רגיש או לחפש כזה שעשוי משיבולת שועל. שכן דייסת שיבולת שועל פועלת כמשכך גירוד טבעי.

איך אדע מתי לרחוץ את הכלב שלי?

תדע שהגיע הזמן לרחוץ את הכלב שלך כשהפרווה שלו מלוכלכת והם מתחילים להריח רע.

אם הכלב שלכם אוהב להתגלגל בבוץ וזקוק למקלחת בתדירות תכופה, בחרו בשמפו העדין ביותר שתוכלו למצוא, רצוי כזה שמעניק לחות.

הקפידו לשטוף  ולחפוף היטב את פרוות הכלב. כל שאריות שמפו או מרכך שנותרו בפרוותו עלולים לגרות את העור ולגרום למעיל להיראות עמום וחסר חיים. 

אגב היום יש גם מוצרים שלא דורשים חפיפה, אלא ניתן להסתפק בהתזה שלהם. מוצרים שהם שמפו ללא חפיפה.

בדיקת סטאטוס

אז בדיוק כמו כשהילד שלכם מגיע מהגן, ושמעתם שיש מכת כינים ( השם ישמור)!! אתם אוזרים אומץ ובודקים את הראש בפדנטיות שלא היתה מביישת מנתח. כך גם פה …חשוב לבדוק אם יש טפילים. בידקו היטב את הפרווה  של הכלב שלכם בחיפוש אחר  טפילים כמו פרעושים או קרציות. היכולים להשפיע על הפרווה של הכלב שלך ועל הבריאות הכללית. מכיוון שהקרציות גדולות ואיטיות יותר, יהיה קל יותר לראות אותן מאשר פרעושים. כדי לבדוק אם יש פרעושים, העבירו את האצבעות על כמה חלקים במעיל של הכלב שלכם (כמו מאחורי האוזניים, לאורך הגב, ליד הזנב ועל הבטן). חפשו לכלוכים, כמו קליפות שחורות קטנות הידועות בשם לכלוך פרעושים. מדובר בלשלשת פרעושים שמתרכזת לרוב באזור אחד, או האחוריים או מתחת לשחי או מאחורי האוזן . 

בדיקה על ידי הוטרינר

ייתכן ובמפגש הבא שלכם, שתרצה שהווטרינר יבדוק את נוכחותם של טפילים פנימיים אחרים. אלה יכולים לאכול את הכלב שלך ולגזול ממנו חומרים מזינים ולפגוע בפרווה שלו  שלו. זה משהו שהווטרינר שלך יכול לבדוק בדגימת צואה ולרשום  טיפול תרופותי לטיפול בכלב שלך במידת הצורך.

לסיכום, נציין כי פרווה בריאה צריכה להיות מבריקה ורכה, לא שבירה או יבשה. עור בריא צריך להיות גמיש וצלול, לא שמנוני, מתקלף או גבשושי. למרות שבריאות ותזונה משפיעים על הברק והמרקם של הפרווה של כלבכם גם מבפנים. טיפוח שוטף וטיפוח העור מבחוץ יסייעו גם לשמור על הפרווה של הכלב נקייה וללא סיבוכים, לא משנה איזה סוג פרווה יש לו.

No data was found
דילוג לתוכן