משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

גדר אילוף או כלוב לכלבים- פרס או עונש מחנך?

גדר גורים היא בעצם גדר אילוף המיועדת לתיחום האזור בו הכלב שלכם יכול להסתובב בחופשיות. גדר לכלב היא הפתרון היעיל ביותר  לחינוך הגור לגבולות. זו דרך מצויינת למנוע ממנו ללעוס את כל הבית על תכולתו ולנשנש דברים לא רצויים שעלולים להזיק לבריאותו. גדר לכלבים מגיעה בגבהים שונים: 61,76,91,107 ו 122 ס"מ.  גדר אילוף בדרך כלל בנויה על ידי  8 צלעות של 61 ס"מ. לגדר כלבים יתרון נוסף, זהו הפתרון הפופולארי ביותר לאילוף הכלב לצרכים. גדר אילוף עוזרת מאד בחינוך הכלב ומונעת מצבים לא נעימים.מצבים כמו עשיית צרכים ברחבי הבית, גרימת נזק לרהיטי הבית, לעיסת נעליים, נשנוש מהפח ועוד.

גדר אילוף לגורים בלבד?

אילוף הכלב שלך על ידי גידור יכול להיות כלי אילוף יעיל. לא רק בקרב גורים צעירים אלא גם כלבים בוגרים וותיקים שמגיעים למקום חדש . 

גדר האילוף משמשת לא רק לתיחום וענישה אלא גם כתיחום והגדרת האיזור כבטוח עבור כלבך. היא משמשת כמעין  "מאורת מבטחים " הכלב יתרגל שיש לו פינה בבית שהיא רק שלו. אם יש הסחות דעת ורעש או הצקות של ילדים, כלבכם יכול לבחור מיוזמתו ללכת לנוח באיזור השקט והבטוח שלו, ללא הפרעות. תאמינו לנו הוא עוד יודה לכם על זה … 

היתרונות של אילוף בגידור ותיחום של הכלב שלי?

ישנם די הרבה יתרונות , למשל:

אילוף לצרכים

כלבים מחשיבים את הארגז שלהם כ"מאורה" שלהם. לכן יטו לרוב לא לעשות צרכים באיזור המחייה שלהם. הכלוב יעזור באילוף הכלב שלכם לצרכים. אתם רק צריכים לוודא שלכלב שלך יש אופציות מרובות ללכת לשירותים כגון לאחר התעוררות, לאחר אכילה ואחרי משחק. במיוחד אם הם גורים, מכיוון שהם אינם מסוגלים לשלוט בשלפוחית ​​השתן שלהם לפרקי זמן ארוכים. טווחים של כ 3 שעות להטלת צרכים, זה פרק זמן סביר.

מתן איזור בטוח לכלבכם– אם הכלב שלך עייף, לחוץ או חושש (לדוגמה, מבקרים בביתך, ילדים, חיות מחמד אחרות או רעשים חזקים כמו רעמים או זיקוקים). הארגז מספק לכלב שלך מקום בטוח , ששם יוכל למצוא שלווה ושקט. 

ניהול נזקים וסיכונים

בזמן שאתם בעבודה או נעדרים לפרקי זמן ארוכים, גידור ותיחום כלבכם ימנעו גישה לפריטים שעלולים להיות מסוכנים בבית. כולל כבלי חשמל שהם עלולים ללעוס. כמו כן יתנו לכם שקט נפשי שהבית לא נהרס בזמן שאתם לא שם.

הכלב מפחד- גדר הגורים מלחיצה אותו

בהתחלה אולי תהיה רתיעה, עד שיתרגל חשוב לשייך את נוכחות הגידור לאספקט חיובי. למשל  בליווי פינוקים, חטיפים לכלבים או צעצועים. לאפשר לכלב להשתמש בכלוב האילוף  בזמן שלו כאשר הוא מחליט, שכן כל כלב הוא שונה ולומד בקצב אחר!

רצוי להשתמש בשיטות אימון מבוססות תגמול חיובי. כדי למקסם את התועלת ולמזער התנגדויות.

לא כל כלב יסתגל לשהות בכלוב אילוף. אם לכלב שלך לא נוח להיות בתוך הכלוב, עדיף לערב פה מאלף שיתן עצות איך להתמודד על האתגר.

איך בוחרים נכון גדר או כלוב אילוף?

היום השוק מציע מגוון רב של כלובי אילוף וגדרות תיחום לגורים, הזמינים ברוב חנויות החיות.  לפני שמחליטים מה שולפים מהמדף, מוודאים שהם עומדים בסטנדרטים שהם איכותיים ויציבים. כך שהכלב שלכם לא יפצע את עצמו, שלא יכרסם את הכלוב והוא ישבר או יסדק כאשר הוא מתעסק ומשחק איתו. הכלוב או גדר אילוף צריך להיות גדול מספיק כדי שהכלב שלך יוכל לעמוד, לשכב, להימתח ולהסתובב בו  ללא הפרעה. אם יש לך גור, וודא שאתה מקבל ארגז גדול מספיק שיתאים לגודל הבוגר שלו .

למקם את הכלוב כחלק מהבית 

מכיוון שכלבים הם חיות סופר חברתיות לרוב (אנחנו מכירים גם כמה סנובים שמעדיפים להיות בפינה מבחירה ) עדיף למקם את הגדר באזור מרכזי בבית. זאת על מנת לשמור על אינטרקציה עם בני בית אחרים כאשר הם נמצאים בסביבה כמו הסלון. 

דאגו לשפצ'ר את האיזור, להוסיף מיטה מפנקת לכלב או מזרן מתאים, שמיכה ועוד פינוקים. הגשת קערות האוכל והשתיה בתוך הכלוב. בעצם כל דבר אשר יגרום לכלבכם להיכנס לתוך הארגז  מבחירתו האישית, אף פעם לא בכח. לעולם אל תאלצו את כלכם להיכנס לכלוב בניגו לרצונו, תיאזרו בסבלנות, דאגו שלא תהרסו לו את החוויה. שהגדר תהפוך לטראומה מפחידה ולא מקום רגוע ושקט עבורו. יתכן שתתחיל להאכיל את הכלב שלך בארגז – ברגע שלכלב שלך נוח להיכנס לארגז. כשלכלבכם יהיה מספיק נוח לאכול בכלוב, סגרו את דלת הארגז בזמן שהוא/היא אוכלים ופתחו אותה לפני שהוא/היא מסיימים את הארוחה. תחזרו על הפעולה בכל האכלה לאחר מכן, האריכו את משך הזמן שדלת הארגז סגורה בכמה דקות לאחר סיום הארוחה.

עודדו שהות ארוכה בכלוב האילוף, כל פעם קצת

 צרו מילת רמז או פעולה כמו 'מקום', ועודדו את כלבכם להיכנס לארגז. הקפידו לתת לו את החטיפים והצ'ופרים והצעצועים האהובים עליו וסגרו את הדלת. שבו בשקט ליד הגדר במשך כמה דקות, עזבו את החדר לכמה דקות, ואז חזרו שוב לכמה דקות. לאחר מכן שחררו את הכלב שלכם. חזרו על כך מספר פעמים ביום. הגדילו בהדרגה את משך הזמן שהכלב שלכם נמצא בארגז ברוגע ובשקט עד שהוא מגיע ל-30 דקות. לאחר שהכלב שלך נשאר בארגז ברוגע ובשקט, כשאתם רואים שהוא מתחיל להתרגל לרעיון. אתם  יכולים להתחיל להשאיר אותו בארגז לזמן ארוך יותר כאשר אתם מחוץ לבית.

מה אסור לי לעשות 

  • שיטת אילוף זו , מתאימה פחות לכלבים חרדתיים ממש וכאלה שסובלים מפחד ממקומות סגורים. כלבים קלסטרופוביים, אשר ממש לחוצים, מתנשפים ואף משלשלים כאשר שוהים ולו רגע אחד בתוך מקום סגור וקטן.
  • אין להשאיר כלבים סגורים בארגז שלהם לפרקי זמן מופרזים וארוכים מהמומלץ. אין להשאיר כלבים בוגרים יותר מ-3-4 שעות בארגז, וגורים לא יותר מ-1-2 שעות.
  • אסור להשתמש בארגז כסוג של ענישה! המטרה העיקרית היא חיובית, יצירת מרחב בטוח עבור הכלב שלך שאמור להיות לו רק אסוציאציות חיוביות. שימוש בכח, אילוץ הכלב שלך להיכנס לארגז כסוג של ענישה חוטא למטרה זו. אם כלבכם מראה סימני מצוקה, נובח או מיילל ובוכה בזמן שהוא/היא בתוך הכלוב, אל תצעקו או תכו  בארגז כדי להפסיק את ההתנהגות זו. זה עלול לעבוד הפוך  ולגרום לפחד גדול יותר. אם הכלב שלך מיילל או נובח, יתכן שהוא/היא יצטרכו ללכת לשירותים או אולי פשוט ירצו שישחררו אותו. 

לסיכום

שימוש בשיטת הגידור והתיחום אמנם עובדת על רוב הכלבים. אך ניתן לציין כמובן שזה מאד אינדיבואלי, לא לכל כלב יהיה נוח להיות בכלוב .

לכל שאלה בנושא התאמת הכלובים והגדרות אילוף מיומנים לפנות אלינו .

גדר גורים

דילוג לתוכן