משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

בעיות בארגז החול של החתול

בעוד גורי חתולים רבים יתרגלו  לארגז החול לחתול באופן טבעי, אחרים עשויים להזדקק לעזרה קטנה והנחיה בכדי לסגל לעצמם את השימוש בארגז החול. חשוב לציין שגם חתולים בוגרים שיודעים היטב להשתמש בארגז החול כבר שנים, עלולים במצבים בריאותיים מסויימים לחוות ריגרסיה ולעשות את הצרכים שלהם מחוץ לארגז.

מה הסיבה שהחתול מסרב להשתמש בארז החול ?

רוב הזמן, החתול שלכם לא ישתמש בארגז החול שלו מסיבה התנהגותית; או כי הוא עצבני או חש לחץ ומתח. ישנן גם סיבות רפואיות שהוא לא מוכן או מסוגל להשתמש בארגז החול שלו, עם זאת, ברגע שאתה מבחין בשינויים אלו בהתנהגות החתול סביב נושא הארגז. כדאי לקחת את החתול שלך לווטרינר לבדיקה כ זה עלול להיות מסיבה בריאותית שלא נראית לעין.

בעיות רפואיות

בעיות מטבוליות כמו סוכרת ומחלת כליות: מגדילות את כמות השתן המיוצרת. חתול פגוע לא יוכל להגיע לקופסה בזמן לכן יחווה לעיתים בריחות שתן חוזרות.

בעיות פרקים: חתול חולה עם בעיות פרקים עלול להיתקל בקושי בבהתניידות במדרגות. או בבעיות לטפס לתוך ארגז חול עם שוליים גבוהים.

בעיות בדרכי השתן: הטלת שתן כואבת הנגרמת כתוצאה מהפרעות בדרכי השתן התחתונות, עשויה למנוע מחתול להשתמש בהצלחה בארגז החול. 

מחלות הקשורות לעיכול: בעיות כגון עצירות או שלשול, שאינן נעימות לחתול. עלולות גם הן לגרום לו להימנע מהארגז שלו.

דמנציה: דמנציה אצל חתולים מבוגרים עלולה לגרום להם לשכוח היכן נמצא ארגז החול שלהם. אפילו כיצד להשתמש בו כראוי אם כאשר הם כן כבר מוצאים אותו. חתולים מבוגרים מאוד סובלים מבעיות בתפקוד הקוגניטיבי שהוא כמו סוג של אלצהיימר חתלתולים.

סיבות אחרות שונות ומשונות

לאחר שהווטרינר שלל סיבות רפואיות לבעיה של החתול שלכם. הצעד הבא לטפל בכל הסיבות האחרות לכך שהחתול שלכם לא משתמש בארגז החול שלו כראוי. 

חרדת נטישה: חתול הסובל מחרדת נטישה עלול להפסיק להשתמש בארגז שלו. יכול לקחת לו עד שבועיים או יותר להסתגל מחדש לשגרה חדשה. 

שינוי בהרגלים: תרחיש נוסף לדוגמא, אם אתם או אחד מבני הבית נעדרים לתקופה ממושכת (למשל שירות צבאי ). אתם הולכים להריח שונה לחתול שלכם כשתחזרו, מה שעלול להפריע להרגלי השירותים שלהם.

חתלתול שחווה לחץ או שינוי לא צפוי  עלול להפסיק זמנית להשתמש בארגז שלו. אירוע גדול כמו מעבר לבית חדש, בני משפחה שנכנסים או יוצאים או הגעה או עזיבה של חיות מחמד אחרות.

גם אם לחתלתול שלכם משעמם עשויות להיות בעיות בארגז חול. מומלץ להתאים להם משחקי חשיבה שיעסיקו אותו ויגרו את חושיהם כשאתם לא בקרבת מקום.

סיבות נוספות שהחתול הפך לסרבן ארגז החול

ארגז חול לא נקי

חתולים אוהבים מאד שירותים לחתול נקיים (בעצם מי לא ?!). כאשר הם מזהים שארגז החול שלהם מלא או לא נקי מספיק לטעמם. הם יעדיפו לחפש מקומות אחרים להתרוקן בהם. חוש הריח של חתול הוא הרבה פעמים חזק  משלנו בכמה וכמה רמות… אפילו ריח קל יכול להטריד את מנוחתם ולגרום להם להרגיש לא בנוח. אז לשוב לשמור על ניקיון ארגז החול לא רק בשבילכם אלא בעיקר בשבילם.

מיקום לא טוב של השירותים לחתולים

החתול שלך רוצה פרטיות, אז חשוב למקם את ארגז החול באזור דל תנועה עם הפרעות הקטנות ביותר. תנסו לחשוב על בחירת לוקיישן חדש מנקודת מבט של חתולכם. האם לילדים ולכלב יש גישה לאזור הזה? הצקות מיותרות עלולות להיות מטרידות עבורם. לכן חפשו להם מקומות שקטים יותר שיהיה איזור פרטי ונוח עבורם. אך לא מבודד ומרוחק מידי מקערות האוכל והשתיה שלהם.

ארגז בגודל לא מותאם

לגורי חתולים וחתולים קטנים לא אכפת מגודל הקופסה. אם החתול שלך הוא כבר נמר גדול, יתכן שהוא זקוק לאסלה גדולה. חתולים מעדיפים ארגזי חול הגדולים מהם  לפחות פי 1/2 מגופם. אז כשאתם בוחרים ארגז דאגו שהוא יהיה מספיק גדול ומרווח עבור החתול שלכם.

ארגז לכל נמר

לאוהבי חתולים רבים יש יותר מחתול אחד. אם שמת לב לטרחה בארגז חול באחד או יותר מהחתולים שלך. כדאי שיתהיה לך ארגז חול אחד לכל חתול. בעוד גורי חתולים קטנים חולקים לרוב ארגז חול ללא בעיות. חתולים בוגרים עשויים לריב על נכס אסטרטגי זה. אתם לא צריכים מלחמות מיותרות על טריטוריה  בבית. אתם ממש לא רוצים למנוע מאחד החתולים שלכם להמנע מהשימוש בארגז החול. דבר שעלול גם לפגוע בבריאותו, דאגו שלכל חתול בבית יהיה ארגז משלו.

בעיית מצע

כדי לשמור על אטרקטיביות ארגז החול, שימו לב למצע שהחתול שלכם הכי אוהב. השוק מציע סוגים רבים ומגוונים של מצע לשרותי החתול. ברגע שתמצאו את המותג שהכי מתאים לכם, תצמדו אליו ואל תחליפו אותו לעיתים קרובות. על מנת שהחתול יתרגל לעובדה שזה הריח של הארגז שלו. החתול שלך לא  אוהב שינויים וכל שינוי במצע ארגז החול שלו יכול לגרום לו לבלבול .

החול לחתולים הטוב ביותר, הוא כזה שסופח נוזלים ולחות. מכיל חומרים מתגבשים אשר סופגים בתוכם פסולת וריח שהותיר אחריו החתול. אם יש לך העדפת  ריח מסוימת אז קחו בחשבון שהשוק מציע גם חולות מתגבשים וריחניים. כאלה שיתיאמו להעדפות שלכם ולבעדפותיו של החתול שלכם כמובן .

חתול סניור

אם אתה חושש שחיית המחמד שלך חולה, התקשר מייד לווטרינר שלך. לשאלות הקשורות לבריאות, התייעץ תמיד עם הווטרינר שלך. שכן הוא יודע לזהות את השינויים שחיית המחמד שלך עוברת. זאת לאור העובדה שהוא מכיר את ההיסטוריה הבריאותית שלה. הוא ידע לתת לכם את ההמלצות הטובות ביותר עבורכם.

בית לחתול

דילוג לתוכן