משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

הצילו, האקווריום שלי מלא בירוקת!

אתה משקיע באקווריום גדול ויפה ,קונה דגים יקרים ומיוחדים ואז ,ללא כל הודעה מוקדמת , הוא מתמלא בירוקת ודומה יותר לביצה , מה עושים ?!  

טוב ששאלתם,אצות הן חלק בלתי נפרד מהאקווריום דגים שלך. תאכלס זה אפילו מעיד על האיזון האקולוגי ששורר אצלך שזה מצויין. אך עם תכנון והכנה נכונים, אתה יכול להבטיח שאצות במיכל דגים יהיו בשליטה וישרתו אותך ולהמנע ממצב שבו הצמח הזה יהפוך למטרד ובעיה של ממש עבור הדגים שלך. 

סוגי אצות קיימות

אם נתקלת באצות אצלך באקווריום, קודם כל חשוב לזהות איזה סוג של אצות יש לך. לפני שבכלל תנסה להפטר מהן, חלק מהאצות בכלל אינן מזיקות , בעוד שאחרות מסוכנות וקשה להפטר מהן.

אצות חומות

לפעמים נקראות חצץ או אצת סיליקה. למרות שהן לא יפות למראה, אצות חומות אלו אינן מזיקות וקלות מאוד להסרה. נפוצים ביותר באקווריומים חדשים וסביר להניח שיעלמו לבד עם הזמן.

אצה כחולה או ירוקה

נקרא גם סליים או אצת מריחה. זוהי בעצם בקטריה ולא אצה. מצב הנגרם על ידי יותר מדי חנקן ופוספט במי המיכל שלך ונחשב כציאנובקטריה. במילים פשוטות יותר, בשל חוסר החלפת מים ושאיבות רפש מהתחתית. זה גדל במהירות וקשה לשלוט בו ברגע שהוא מתחיל. 

אצות אדומות

האצות שהכי קשה להיפטר מהן, אצות אלו גדלות בדרך כלל על הצמחים עצמם. 

אצות ירוקות

אצות שנראות בדמות שיער, חוט או אצות נקודתיות. זו אצה טובה שמתפתחת בכל אקווריום. כל עוד אתה דואג  לאיזון באקווריום שלך, היא לא תתפתח. 

מים ירוקים באקווריום

ידוע גם בתור פריחת האצות, הם הופכים את המים שלך לצבע ירוק מכיוון שהם תלויים במים במקום לגדול על משטחים. מכיוון שאינך יכול לנגב או לגרד אותו, קשה מאוד להסיר אצות אלו מרחבי האקווריום שלך. 

גורמים לאצות באקווריומים

אצות הן צמחי מים אשר מתפתחים בסביבה עשירה במים, אור וחומרי הזנה. זה הופך את האקווריומים לקרקע הגידול המושלמת להתפתחות האצות. יותר מדי אור או יותר מדי חומרים מזינים במים יגרמו לאצות לגדול במהירות ואפילו לאבד שליטה.

אם אתה חווה צמיחת יתר של אצות, זה יכול להיגרם על ידי:

משאירים את אורות הבית דולקים יותר מדי זמן

חשיפת יתר של אור שמש ישירה

יותר מדי אוכל דגים

לא מחליף מים באופן קבוע

מאפשר ליותר מדי חומרים מזינים להצטבר במים

איך למנוע את היווצרות האצות

הכל מתחיל ונגמר במים. הקפד לבדוק מים לפחות אחת לשבוע ,כדי למדוד את הרמות והריכוזים של הדברים השונים ,כמו רמת ה pH במים. אם אתם רואים מגמה בהם יש עלייה ברמת החומציות, השקיעו בטיפולים מיוחדים שיפחיתו עודפי חומרי הזנה מהמים. 

אתה יכול להשתמש אריתרומיצין לצמיחת אצות כחולות ירוקות, אך עקוב אחר הוראות השימוש בקפידה מכיוון שהוא יכול להזיק גם לחיידקים טובים הגדלים באקווריום שלך.

נקה את הצמחים שלך. אם אצות צומחות על העלים והגבעולים של צמחי האקווריום שלך, צור שגרה של ניקיון קבוע. בעזרת תמיסה של 5-10% אקונומיקה, טובלים את הצמחים למספר דקות לפי הצורך כדי להשמיד את האצות. ודא שהם נשטפים היטב כי אקונומיקה יכולה להרוג את הדגים שלך.

השקיעו בפילטר לאקווריום. זכור, אם אצות נמשכות באמצעות החלפות מים קבועות, עליך לעשות יותר כדי להילחם בבעיה. השקיעו בפילטר דיאטומי שעוזר להסיר אצות מהמים באופן עקבי. 

מניעת אצות באקווריום

ניתן לנסות מספר שיטות למניעת אצות במיכל דגים.

שקול מיקום. שים את הטנק שלך במקום כלשהו בבית שלך עם פחות אור ישיר. במידת האפשר, הרחק את המיכל שלך מחלונות או ודא שיש לך וילונות עבים כדי להפחית את כמות אור השמש הנכנסת. אל תשאיר אורות דולקים בחדר במשך יותר מ-8-10 שעות ביום.

צפו בעודף אוכל. הכלל הכללי הוא שאם הדג שלך לא אכל את האוכל שלו תוך 3-5 דקות, נתת יותר מדי. צמצם את כמות המזון שאתה מכניס למיכל כדי למנוע צמיחת אצות. 

-החליפו את המים הדרגה , לרוקן את הרוב ולהשאיר שליש . למרות שלא כדאי להחליף את מי המיכל בבת אחת, החלפת 10%-15% מהמים בכל שבוע מבטיחה שרמות הPH מאוזנות.

-נקו פוספטים שמצטברים ויכולים לתרום לצמיחת אצות. 

-בדוק את המים שלך – תעשה לך בדיקת טסט . ידיעה על רמות ה-pH, החומרים התזונתיים והמינרלים של מי הדג שלך תעזור לך לדעת אילו שינויים לעשות. כימיקלים זמינים ניתן להזמין אצלנו בחנות וכך לעזור להפחית את הרמות של כמה תוספים במי האקווריום שלך.

באתר ניתן למצוא בנוסף מגוון מוצרי ניקוי לאקווריום.

מקווים שהצלחנו לעזור וכעת אתם נהנים מאקווריום נקי ובריא !

בריכות דגים

משאבות אוויר לאקווריום

דילוג לתוכן