משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

גזזת כלבים- כל מה שחשוב לדעת

גזזת היא זיהום עור פטרייתי, זה גורם לנשירת שיער ולעור אדום לעתים בצורת כתמים.
הגזזת מדבקת מאוד ועלולה להתפשט בקלות לבני אדם. היא יכולה להתפשט במגע ישיר, אבל יכולה להדביק גם דרך משטחים כמו מצעים, מגבות וציוד טיפוח עד שנתיים.

זה יכול לקחת מספר שבועות כדי לרפא את הגזזת, אבל הטיפול יעיל ברוב המקרים.

גיליתם כתם אדום ללא שיער אצל הכלב שלכם ? זה הזמן לפנות לוטרינר

תסמיני גזזת בכלבים כוללים:

  • כתמים על עור, אדום וקרום מגליד  (לרוב בצורת עיגול)
  • התקרחות ואובדן פרווה מקומי 
  • קַשׂקַשִׂים
  • עור מגרד קל

מתי לפנות לווטרינר?

די במיידי … עליך לפנות אל הוטרינר שלך אם נתקלת באחד מהתסימנים המפורטים מעלה, או שאתם חושדים שיש לו גזזת. הוטרינר ישתמש כנראה  במנורה מיוחדת כדי לחפש גזזת ו/או ייקח כמה דגימות שיער/עור כדי לשלוח לבדיקה

טיפול בגזזת כלבים

הטיפול בגזזת יכול להימשך מספר שבועות עד שהוא משפיע. סביר להניח שהכלב שלך יזדקק לתספורת קצוצה, שמפו תרופתי  אנטי בקטריאלי ותרופות נגד פטריות. חשוב גם לחטא את הבית שלכם בצורה סטרילית ולבדוק את כל חיות המחמד האחרות אם יש כאלה כמובן על ידי הווטרינר.

ביקור אצל הספר– גזירת הפרווה של הכלב (במיוחד סביב כתמי הגזזת) תמנע את התפשטות הפטרייה ותעזור לשמפו התרופתי שלו לעבוד.

שמפו תרופתי– תצטרכו לתת לכלב שלכם אמבטיה אנטי פטרייתית פעם עד פעמיים בשבוע עד שהזיהום שלו יתפוגג לחלוטין (עלול אף לקחת כמה שבועות).

טיפול תרופתי– יתכן שהכלב שלך יזדקק לתרופה אנטי פטרייתית יומית דרך הפה (עלול לקחת כחודש או יותר).

טיפול בבית– גזזת יכולה לחיות בסביבה עד שנתיים ( כן כן – מה ששמעתם ). במהלך הטיפול בכלב שלך, תצטרך לטהר את הבית שלכם בכל דרך אפשרית. החל משאיבת אבק, ניקוי ושטיפת מצעים/ריהוט רך כמו ספות והמיטה שלו, באופן קבוע.

מניעת התפשטות גזזת כלבים

גזזת אצל כלבים אינה מדבקת כמו אצל חתולים. אבל עד שהזיהום יעבור  יתפוגג, זה הגיוני לנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע את התפשטותה. לבשו כפפות חד פעמיות בעת הטיפול בכלב. אם אפשר, נסו להרחיק אותם מחיות מחמד אחרות בבית עד שיתאוששו.

זמן מרפא את הכל …

זה יכול לקחת כמה שבועות כדי לרפא גזזת, אבל הטיפול יעיל ברוב המקרים. עם זאת, גזזת יכולה להיות מתמשכת ולכן תצטרך לפקוח עין אם תסמינים חוזרים. חלק מהכלבים מפתחים גזזת כשהם "מוזזים" ממחלה אחרת. כך שאם הכלב שלך מתקשה להחלים, ייתכן והווטרינר שלך ירצה לבצע כמה בדיקות כדי לחקור בעיות אחרות. הסבלנות משתלמת – אם תמתינו בסבלנות מספיק זמן , היא תעבור בסוף.

האם בני אדם יכולים להדבק בגזזת?

כן בהחלט, גם בני אדם יכולים להידבק במחלת גזזת  בדיוק באותה צורה שבו בעלי חיים נדבקים. אם אתם חושדים  שמא יש לכם גזזת, צור קשר עם הרופא שלכם בדחיפות.

תקופת הדגירה של מחלת הגזזת נמשכת 10-12 ימים מהמגע הראשוני מההדבקה. כלומר 10-12 יום לפני הופעת הפצעים.

גזזת חתולים 

כמו הכלבים ואפילו יותר, ההדבקה יכולה להתרחש במגוון דרכים. במגע ישיר בין חתול בריא לחתול חולה ( או בע"ח אחר בבית אשר נגוע). במגע של החתול עם אזור נגוע כגון מצעים, כלים, צעצועים וכו'. הנבגים אותם מייצרת הפטריה הם החלק המדביק, עמידים מאוד ומסוגל להישמר בסביבה עד שנה! ( טפו טפו, לא עלינו )

רגישות גוברת למחלה ניתן לראות בגורי חתולים צעירים (עד גיל שנה) וחתולים גריאטריים.

הפטריה יכולה להתפשט במהירות במקלטי חיות, באזורים צפופים, אזורים חמים או בעלי לחות גבוהה אשר יכולים להעלות את הסבירות להדבקה. כפי שציינו, המחלה עוברת בין חתולים, כלבים ובני אדם אשר יכולים להדביק זה את זה, לכן כאשר מתגלים כתמים חשודים על פני העור של אחד מבני הבית מומלץ לפנות לרופא המשפחה.

נסכם ונזכיר כי מדובר במחלה שאינה נפוצה אך בעלת חשיבות רבה ומסוכנת לבני אדם והסביבה.

לפני תחילת הטיפול, חייבים להיות בטוחים שאכן זו המחלה כי הטיפול הינו ארוך טווח ודורש סבלנות רבה. ישנן בעיות עור אחרות אשר יכולות להיות דומות מבחינת הסימנים אך הטיפול שונה לחלוטין. למשל מחלת הסקביאס, לכן כאשר מופיעה בעיית עור אצל החתול או הכלב שלכם, גם אם נראית מינורית ולא רצינית. מומלץ לקחת את חיית המחמד שלכם  לבדיקה אצל הוטרינר וגם את עצמכם – לרופא המשפחה.

לסיכום ,

כדאי לשים לב למשהו חריג אצל חיית המחמד שלנו ולטפל בזה מיד. מקווים שהצלחנו לעזור, מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה. באתר תוכלו למצוא ציוד לכלבים, שמפו לכלבים ומוצרי טיפוח, אוכל לכלבים מהמותגים המובילים וכן אוכל רפואי לכלבים לטיפול בבעיות שונות.

No data was found
דילוג לתוכן