משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

נשירה אלא מה! נשירת שיער אצל כלבים

כבר שנים שאתם לא יכולים לשים בגדים שחורים … שנים ששואלים אתכם אז יש לכם כלב או חתול …בלי שהצד השני יודע על כך. שנים שעל כל בגד , גרב ואפילו תחתון יש מזכרת קטנה מהמשיר שיער על 4 .

אז רבותיי הבעיה שרוב בעלי הכלבים סובלים ממנה: נשירת שיער ! 

נשירת שיער אצל כלבים-תופעה נורמלית?

חשוב להדגיש שנשירה אצל בני אדם וגם אצל כלבים היא תופעה נורמלית לחלוטין ואפילו די בריאה. מחזורי שיער שמתחלפים ומתחדשים כל הזמן, אחת נושרת והשניה צומחת. הבעיה היא כשכל השיער המיותר הזה מגיע לצלחת של האוכל, ספה או השטיח שלכם. הבעיה הופכת לרצינית יותר, בעונת המעבר, שזוהי העונה שבה רוב הכלבים מחליפים את הפרווה. ( בעלי האסקים סיבירים למיניהם – הלב איתכם )

תקופות מוגברות של נשירת שיער אצל כלבים

בחודשים מרץ עד מאי נשירת שיער כלבים בעיצומה, פרוות החורף של הכלב נושרת. במקוממה מתחדשת וצומחת פרווה לייט שהיא מעט יותר דלילה ודקה המתאימה לקיץ. לקראת החורף, כלבים רבים משירים את הפרווה הדלילה כדי לפנות מקום לפרוות החורף הסמיכה. כך שגם החודשים ספטמבר עד נובמבר הם חודשי נשירה. למרות שזה מרגיש כאילו הנשירה היא בעצם 365 ימים ,ניתן לראות שמדובר בתקופות עונתיות מוגבלות.

האם יש כלבים שלא משירים שיער ?

אכן ,תכונה שהיא בגדר חלום שמתגשם , כן כן …

קיימים גזעי כלבים שהפרווה שלהם היא בעצם דומה יותר לשיער של בני אדם. תופעת הנשירה בקרב זנים אלה היא משמעותית פחות מורגשת. זנים מיוחדים כאלה יחשבו לרוב להיפואלרגנים מאחר ומבנה הפרווה הוא שגורם לתופעות אלרגיות שונות. גזעים אלו כוללים בעיקר את כלבי הפודל, יורקשיר, "לברדודל", שהוא הכלאה בין לברדור לפודל. כפי שכבר ציינו, הם טובים במיוחד לאנשים עם אלרגיה לפרוות כלבים. יש גם גזעי כלבים ללא פרווה כגון: הכלב הסיני המצויץ והמקסיקן hairless. הם גזעים עירומים שיש להם פרווה רק בראש ובקצה הזנב! כמו כן הכלב הפרווני גם הוא חסר שיער. יתר בעלי הכלבים נשארו "תקועים" עם הנשירה… עם זאת, לחיות עם השערות של הכלב שלכם, זה חלק מחווית כלב בבית. הן אולי קצת מציקות לפעמים אבל הן אינן מזיקות לבריאות ואפשר בהחלט לנסות ולהפחית את הכמויות שנושרות די בקלות. הסוד הוא הקפדה – קודם כל  הברשה – להברשה תפקיד משמעותי לשליטה על כמות הפרווה שנמצא על השניצל או על המצעים. כמו כן ,יש להקפיד על תזונה מתאימה ותספורת.

הגורמים לנשירת שיער אצל כלבים

1. בעיות בריאותית

בעיות רפואיות שונות עשויות לגרום לנשירה מוגברת אצל כלבים. מקרים שבהם הנשירה מתרחשת כתוצאה מבעיה רפואית, ניתן יהיה לראות תופעות לוואי נוספות הקשורות בבעיות עור. תופעות כגון: התקרחות נקודתית, דלקות, גירויים וגירודים אינטנסיבים של הכלב במקומות נקודתיים ופצעים שיכולים להיגרם כתוצאה מכך. לרוב סימנים אלו יהיו מלווים בשינויים במצב הרוח ובחיוניות של הכלב. הוא יהיה הרבה יותר טורדני ולא רגוע, לעיתים תופעות אלו יבואו לידי ביטוי בשינויים במצב הצרכים שלו (צואה רכה או עצירות , שינויים במשקל- עלייה או ירידה חדה וכו'). כל התופעות האלה הם סימני אזהרה מקדימים אשר חשוב מאד  לשים אליהם לב. כאשר אתם מבחינים בשינויים אלה, אחד מהם או יותר, אנחנו ממליצים  לגשת עם הכלב שלכם לווטרינר במהירות האפשרית כדי לטפל בו. חשוב מאוד לא להתעלם מסימני האזהרה שהגוף שלהם מאותת.  בכך תוכלו להימנע או להקטין את ההחמרה במצב ובסבל מיותר של כלבכם.

2. איכות המזון

ככל שהמזון של כלבכם הוא איכותי יותר ומותאם יותר לצרכיו כך אתם מקטינים את הסיכוי שלו לנשירת שיער מוגברת. אם כבר מצאתם מזון שעושה לו טוב, תקפידו להישאר איתו, תמעיטו בצריכה של מזונות אחרים. החלפת מזון לכלבים גם היא גורמת לנשירת פרווה מוגזמת. כאשר אתם בוחרים מזון לכלב שלכם תקפידו לשים לה  שהמרכיב החשוב במזון המגן על הפרווה הוא חומצת השומן החיונית, חומצה לינולאית. חומצת שומן זו נפוצה בשמנים צמחיים.

3. הברשה

הברשה הברשה ועוד הברשה – ככל שיותר שיערות יהיו על המסרק כך פחות יהיו בצלחת שלכם. מומלץ מאד להבריש בתדירות גבוהה. הברשה אמנם לא מטפלת ומונעת את בעיית הנשירה, אבל בהחלט משפרת את ההתפזרות של הפרווה במרחב. זו הדרך הסיזיפית אך היעילה ביותר להתמודד  עם נשירת שיער אצל כלבים. שואב האבק גם החזק והעוצמתי ביותר יכול להתייאש בקלות, כך שלא היינו ממליצים להסתמך רק עליו. תעזרו לו, זה יעזור ליכולת הניקוי שלו. 

4.לחץ

סטרס הוא בהחלט גורם נפשי שיכול לגרום לשינויים בצמיחת שיער, נשירה ואיבוד פרווה משמעותי. כמו בעיות בריאות אחרות הן לגמרי יכולות לבוא לידי ביטוי בצורה של נשירה מאסיבית. טראומה , שינויים כמו מעבר דירה, הצטרפות של בן משפחה או איבוד בן משפחה. כל אלו יכול להוות גורם לחוסר המנוחה הנפשי של כלבכם, ומאד כדאי לטפל בזה על מנת שלא ילך וידעך .

5. תספורת עונתית  או בשמה הנוסף הכן פרוות כלבך לקיץ

מומלץ לקחת את כלבכם למספרה לכלבים ולא לנסות לספר אותו לבד בבית. התספורת מפחיתה באופן דרמטי את כמות השיער המפוזר בבית (ורק זה כבר שווה את ההשקעה ). מקלה על מניעת פרעושים וקרציות וגם מפחיתה עומס חום. יש גזעים שלא מומלץ לספר, אולם ניתן בפועל לספר כל כלב. התייעצו במספרה לגבי הפתרון הנכון ביותר עבור הכלב שלכם.

No data was found
דילוג לתוכן