משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

פאג

להאזנה למאמר

גזע כלבי הפאג (pugg) הוא אחד מהגזעים המוכרים והאהובים ביותר בעולם. עם פנים קטנות, אף פחוס והמבט השובה, הפאג בהחלט נחשב לאחד מגזעי הכלבים הפופולריים ומצליח לכבוש את לב הרבים. מאחר והפאג הוא גזע מיוחד, כדאי להתעכב ולהבין את המאפיינים הייחודיים ולדעת לטפחו כמו שצריך על מנת שיחיה בריא ומאושר.

מראה חיצוני של הפאג

המראה החמוד של הראש העגול והגוף הקטן של הפאג הופכים אותו לכלב משפחתי מושלם. הפאג הוא בעיקר למטרת חברות וממש לא הגנה וצייד. הוא מאוד מתאים למשפחות צעירות שחיות אורח חיים עירוני. הפאג הוא לא כלב אקטיבי במיוחד, מתאים מאד לאנשים שלא יכולים להתמודד עם דרישות שיש לכלבים אחרים לפריקת אנרגיה לפעילות גופנית וספורט מרובים.

מאחר והפאג הוא גזע קטן וקומפקטי, יש לו יכולת מצוינת להתמודד עם חיים בדירות קטנות ולהשתלב בתנאים רבים. הפאג מתמודד בצורה נהדרת גם עם עונות השנה קיץ או חורף. אבל חשוב להיות זהירים ולטפח את הפאג בצורה נכונה בכל יום.

מאפיינים ייחודיים של כלב הפאג

אחד המאפיינים המוכרים ביותר של הפאג הוא האף הקטן והפחוס שלו,  אפו של  הפאג הוא פחוס פנימה מה שגורם לו בעיות בנשימה. זאת אחת הסיבות שהפאג יכול להרוס לך את השקט בבית. הפאג משמיע רעשים נוספים, נשימות, נשיפות וחירחור ורעשים מטרידים אחרים. הוא גזע כלבי צעצוע קטן מסין עם פרווה קצרה וחלקה שיכולה להגיע בשחור או חום, חוטם קצר, פנים מקומטות וזנב מסולסל.

בנוסף לתכונות הפיזיות שלהם, פאגים ידועים באופיים הידידותי והחברותי. הם ידועים כבעלי חיבה ועדינים, מה שהופך אותם לבני לוויה מצוינים עבור יחידים ומשפחות כאחד. פאגים מתוארים לעתים קרובות כמעולים עם ילדים, מכיוון שהם סבלניים ונהנים להיות חלק מהפעילויות המשפחתיות. יש להם רצף שובב ושובב, וחוש ההומור שלהם יכול לספק בידור אינסופי.

פאגים ידועים גם בזיקתם החזקה לבעליהם. הם משגשגים על ידידות אנושית ויכולים להיות די קשורים למשפחותיהם. נאמנות זו עלולה לגרום לפעמים לחרדת פרידה אם היא נשארת לבד לתקופות ארוכות. פאגים הם כלבים אינטליגנטיים וניתן לאלף אותם בקלות באמצעות טכניקות חיזוק חיוביות. הלהיטות שלהם לרצות והרצון הטבעי להיות חלק מהמשפחה הופכים אותם ללומדים מהירים.

כלב פאג

בריאות הפאג: מהן בעיות הבריאות הנפוצות וכיצד להתמודד איתן?

פאגים הם בדרך כלל כלבים בריאים, אבל כמו כל גזע, הם נוטים לבעיות בריאותיות מסוימות.

  • בעיות נשימה – החרטומים הקצרים והפנים השטוחים שלהם גורמים לקשיי נשימה, במיוחד במזג אוויר חם או לח. חשוב לשמור עליהם קרירים ולהימנע מפעילויות מאומצות בתנאים אלו. ביקורים קבועים אצל הוטרינר יכולים לסייע במעקב אחר בריאות הנשימה שלהם ולטפל במקרה הצורך.
  • בעיות עיניים– עיניהם הבולטות והבולטות נוטות יותר לפציעות, זיהומים ומצבים כמו יובש בעיניים וכיבים בקרנית. בדיקות עיניים סדירות על ידי וטרינר יכולות לסייע באיתור כל בעיה בשלב מוקדם. טיפול מהיר יכול למנוע סיבוכים נוספים. בנוסף, שמירה על אזור העיניים שלהם נקי וללא הפרשות מוגזמות חשובה לשמירה על בריאות העיניים.
  • נטייה להשמנה– אהבתם לאוכל בשילוב עם אופי הישיבה שלהם עלולים להוביל לעלייה במשקל, אם התזונה והפעילות הגופנית אינם מווסתים בקפידה. הזנתם בתזונה מאוזנת ומבוקרת, יחד עם פעילות גופנית סדירה, יכולה לסייע במניעת השמנת יתר. חשוב להתייעץ עם וטרינר כדי לקבוע תוכנית האכלה מתאימה לצרכים הספציפיים של הפאג שלך.
  • דיספלזיה של מפרק הירך
  • לוקסציה של הפיקה – זהו מצב גנטי הקורה כשפיקת הברך יוצאת ממקומה, מה שגורם לכאבים ולקשיים בהליכה.
  • אלרגיות בעור – נטייה לאלרגיה, גירודים ודלקות עור בקפלי הפנים

אם תקפידו לשמור על בריאותם ולטפח אותם , ללא ספק תרוויחו כלב שיאהב אתכם ויהיה חבר משפחה נאמן ביותר. 

מה פאגים אוכלים? פתרון הדיאטה האידיאלית עבור הפאג שלך

כמו לכל גזע כלבים אחר, יש צרכים תזונתיים ספציפיים שצריך לענות עליהם כדי להבטיח את בריאותם ורווחתם הכללית. התזונה האידיאלית לפאג מורכבת מאיזון של מזון לכלבים איכותי ומרכיבים טריים ומזינים. מומלץ להתייעץ עם וטרינר כדי לקבוע את תוכנית הדיאטה הטובה ביותר עבור הפאג שלך בהתבסס על גילו, גודלו וכל דאגה בריאותית ספציפית שיש להם.

בחירה נכונה של המזון לפאג

תזונת פאג צריכה להיות מבוססת בעיקר על מזון יבש ואיכותי לכלבים שנוסח במיוחד עבור גזעים קטנים. חפשו מותג שמשתמש בבשר אמיתי כמרכיב העיקרי ונמנע מחומרי מילוי, חומרי טעם וריח מלאכותיים וחומרים משמרים. חשוב לעקוב אחר הנחיות ההאכלה המומלצות שסופקו על ידי היצרן כדי למנוע האכלת יתר ועלייה במשקל, שכן פאגים נוטים להשמנה.

No data was found
דילוג לתוכן