משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

גידול צ'ינצ'ילה – כל מה שרציתם לדעת

הן קטנות חמודות, פרוותיות ונראות כמו שילוב חמוד בין ארנבת קצרת אוזניים עם עכברים גדולים.
הצ'ינצ'ילות הן חיות מחמד ייחודיות שפרוותן אינה דומה לשום חיה אחרת. סנטימטר מרובע אחד מפרוות הצ'ינצ'ילה הרכה והמשיית מכילה 20,000 שערות. תאמינו או לא, אבל מזקיק שערה בודד של צ'ינצ'ילה צומחות 50 שערות!

מקור והיסטוריה 

הצ'ינצ'ילות הן למעשה דרום אמריקאיות, ילידות של הרי האנדים המשתרעים על פני פרו, ארגנטינה, צ'ילה ובוליביה בדרום אמריקה. יתר על כן, הם מייצרים את בתיהם בגובה רב של כ- 2,600 ל-19,600 רגל ומחפשים מזון ברגע שהשמש שוקעת.

צ'ינצ'ילה

סביבה מחיה ייחודית זו והרגלי חיים ליליים באחד מרכסי ההרים הגבוהים בעולם שמאופיינים במזג אוויר צונן במיוחד גרמו לצ'ינצ'ילות לפתח את הפרווה הצפופה שהן ידועות בה כיום.

מאז עברו כמעט 100 שנים, והצ'ינצ'ילות של היום הסתגלו לתנאי הבית. כיום הגזע השתנה מעט  והם הרבה יותר גדולים ממה שהם היו פעם. אף על פי כן, הבנת מוצאן ובית הגידול הטבעי של הצ'ינצ'ילות היא חיונית כדי לספק לחיות המחמד הקטנות הללו את תנאי החיים הנכונים.

כמה קשה לטפל בצ'ינצ'ילה?

כהורים פוטנציאליים לחיות מחמד, השאלה הראשונה שלך היא כנראה, "האם צ'ינצ'ילות הן חיות מחמד המתאימות לגידול ביתי?" התשובה היא כן.

צ'ינצ'ילות הן בהחלט לא חיות מחמד מפונקות. ולא יקחו הרבה מזמנכם אם תלמדו עליהן ועל צרכיהן בשלב מוקדם,. תבינו שמלבד בחירת הציוד הנכון עבורם, פיתוח שגרת טיפוח נכונה של צ'ינצ'ילה והקפדה עליה זה הדבר היחיד שתצטרכו לדאוג לו.

בחירת הצ'ינצ'ילה המתאימה לך

למרות שלבעלי חיים קטנים בדרך כלל תוחלת חיים קצרה, הצ'ינצ'ילות ילוו אתכם לאורך זמן. תוחלת החיים הממוצעת של הצ'ינצ'ילה היא 10 שנים. אך היו מקרים שבהם אלה בשבי חיים אפילו עד 20 שנה. 

כאשר אתם בוחרים צ'ינצ'ילה בכלוב או ממגדל מוסמך זה הכרחי שתדע על מה להסתכל ועל מה לשים לב. תדעו להבחין שהצ'ינצ'ילה במצב בריאותי טוב על ידי בדיקת האזורים הבאים:

  • עיניים: עיניה של צ'ינצ'ילה צריכות להיות בהירות ונוצצות אך לא דומעות או בעלות הפרשה לא טבעית. אותו דבר לגבי אוזניים ואף, ריר ודומיו מעידים על זיהומים או בעיות רפואיות אחרות.
  • שיניים: השיניים צריכות להיות אחידות, כאשר הלסת של הצ'ינצ'ילה סגורה. כמו כן לא אמורה להיות ריר או הפרשות אחרות.
  • גוף ופרווה: אחד ממנגנוני ההגנה של הצ'ינצ'ילות הוא נשירת שיער כשהיא נלכדת על ידי טורף. לצ'ינצ'ילה בריאה ומטופלת לא אמורים להיות קרחות או פצעים.

מכיוון שהצ'ינצ'ילות הן בעיקר חיות ליליות, עדיף לבוא מאוחר יותר במהלך היום ולראות אותן כשהן הכי פעילות. בנוסף, שאלו את המגדל או חנות החיות האם תוכל להחזיר את הצ'ינצ'ילה אם תשנו את דעתכם ותקפידו לקחת אותה מיד לוטרינר אמין כדי לבדוק אם יש מחלות או זיהומים.

שניים זה תמיד ביחד

יש הממליצים מראש לצרף לפחות זוג צ'ינצ'ילות מלכתחילה. הרי מדובר בחיות ליליות וחברתיות, אז הם יחפשו באופן טבעי חברה בזמן שאתם ישנים. אם הם נשארים לבד, הם עלולים להילחץ. ניתן לשמור זוגות חד מיניים יחד ללא בעיות. אם אתם קונים נקבה וזכר, שקלו לסרס את הזכר כדי להימנע מהתרבות בלתי רצויה ולא מתוכננת.

מה צ'ינצ'ילות אוכלות?

כמובן שתזונה בריאה ומספקת חשובה לכל מיני בעלי החיים, צ'ינצ'ילות מסוגלות לאכול כדורים מיוחדים המהווים דיאטת בסיס טובה עבורן. כמו כן הן ניזונות מחציר באיכות טובה, כמו אספסת, עשב מטע ועשב ערבה.
מתן עשבים חשוב ביותר למערכת העיכול של הצ'ינצ'ילה.
הקפידו על אוכל לצ'נצ'ילה איכותי, דיאטה של ​​גלולות וכדורים בלבד ממש לא מספקת מספיק סיבים לצ'ינצ'ילות. כף או שתיים של כדורים ביום מספיקות לרוב הצ'ינצ'ילות המבוגרות כאשר שאר התזונה שלהם צריכה להיות מורכבת מחציר ועלים ירוקים. ומדי פעם, פינוק של תפוחים מיובשים, צימוקים או גרעיני חמנייה.

בית הגידול של הצ'ינצ'ילה שלך

סביבת המחיה צריכה להיות בתוך כלוב לצ'ינ'צ'ילה מאובטח בעלת תחתית פלסטיק במקום תחתית פח או חוטי ברזל. לגבי המצע בתוך הכלוב, יש מגוון מצעים שמתאימים לצ'ינצ'ילות וניתן להחליט עליהם לפי העדפתכם. אפשרויות טובות למצעים: מצע איכותי לצ'ינצ'ילה על בסיס נסורת, שבבי עץ ונייר. שימוש במצע איכותי יהפוך את ניקוי הכלוב לפשוט יותר ויפחית את כמות הריחות הלא נעימים.

טמפרטורת הסביבה ורמות הלחות הנכונות לצ'ינצ'ילות יכולה להיות מאתגרת. הן רגישות מאוד למכות חום. כך שאם אתם גרים באזור חם ולח של הארץ, יש צורך במיזוג אוויר. טמפרטורות מעל 18 מעלות, במיוחד בשילוב עם לחות גבוהה, מסוכנות ביותר לצ'ינצ'ילות.

טיפוח

כמו חיות רבות, לצ'ינצ'ילות יש משטר טיפוח, והוא מגיע בצורה של אמבט אבק. אותו ניתן לרכוש במחלקת הציוד עבור הצ'ינצ'ילה בחנות לחיות מחמד הקרובה לביתכם. תצפו לצפות המחזה משעשע שבו הצ'ינצ'ילה שלכם "תרחץ" את עצמה כל יומיים כדי לנקות את הפרווה שלה.
עזור לצ'ינצ'ילה שלך לשמור על השגרה שלה על ידי מילוי מיכל בעומק של כשני סנטימטרים באבק צ'ינצ'ילה (זמין בחנויות לחיות מחמד). ואז, הנח את חיית המחמד שלך לתוכו. מקלחת אבק היא גם מוצא התנהגותי וגם התנהגות מולדת שממלאת תפקיד חשוב בטיפוח. 

צ'ינצ'ילות אשר יש להם מחסור באמבט אבקה יפתחו פרווה שמנונית. צ'ינצ'ילות שלא מקפידות קבועות להתרחץ עלולות לפתח גירוי בעיניים ובדרכי הנשימה.

התנהגות ואופי 

צ'ינצ'ילות הן בעלי חיים שמומלץ לאכלס כחיית מחמד בודדת או כזוגות. מכיוון, שהן חברותיות ואוהבות לקיים אינטראקציה אחת עם השנייה. במיוחד בלילה, כשאתם ישנים ואין להם את תשומת הלב שלכם. גם אם בחרתם להתחיל רק באחד, תהיו בטוחים שהם עדיין יהיו חברתיים וירצו מגע ממכם ומהסובבים.

לעיתים נדירות תוכלו להיתקל בצ'ינצ'ילות בעלות מזג רע שאפילו נושכות. זה בהחלט נדיר וממש לא שכיח. בכללי מדובר בחיות מחמד טובות עבור ילדים גדולים יותר ובני נוער שיודעים איך לדאוג ולטפל בחיית מחמד.

הגישה היא הכל

הדרך הנכונה להחזיק את הצ'ינצ'ילה היא להרים אותה עם יד אחת מתחת לגופה ולהשתמש ביד השנייה כדי לתמוך ברגליים האחוריות ובאגן. אם היא זו זזה ומתפתלת, במקום להרים מלמטה, אתם יכולים לתפוס מלמעלה עם האצבע המורה והאצבע האמצעית משני צידי הצוואר, והאגודל, הקמיצה והזרת מתפתלים מתחת לגוף. שוב, תמכו את החלק האחורי ביד השנייה.

בעיות בריאות נפוצות

טיפול נכון יכול לעזור לשמור על צ'ינצ'ילה בריאה ופעילה. בעוד שצ'ינצ'ילות עשויות להיות רגישות למס' מחלות ובעיות כרוניות (כמו כל חיות המחמד), חלקן נפוצות יותר.

הבעיות הנפוצות ביותר בצ'ינצ'ילות הן:

  • מחלות שיניים
  • קיפאון במערכת העיכול המובילה לעצירות.

ניתן למנוע מחלות בהקפדה על גידול טוב ונאות במיוחד על תזונה ודיאטה.
מומלץ להאכיל כמות קטנה של מזון באיכות טובה על בסיס חציר. אכילה מדי יום עם סלט יומי של עלים ירוקים וחציר יתאימו מאד לתפריט הדיאטה.

לסיכום

אנו בטוחים שתהנו מהחיה הנפלאה והמיוחדת הזו ומגידולה. אם עדיין נתקלת בשאלות שלא הצלחנו לענות במאמר, צוות מגה פט ישמח מאד לעמוד לשרותכם.

אוכל לצ'ינצ'ילה

כלוב לצ'ינצ'ילה

צ'ינצ'ילה

דילוג לתוכן