משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

נשירת שיער אצל חתולים – כל המידע החשוב

הסלון שלכם היה פעם בצבע לבן אבל החתול השחור שלכם דאג לכם לחידוש ומילא אותו בפרווה שלו? אתם בהחלט לא לבד!

נשירת שיער ופרווה מתרחשת לרוב במעברי עונות. במעבר לעונת הקיץ ובעיקר בחודשים שבין מרץ למאי הפרווה תידלדל על מנת להכין את החתול לעונה החמה. לקראת החורף בעיקר בחודשי ספטמבר – נובמבר הפרווה תתחדש.
תקופת מעבר – בתקופה של מעבר מפרוות גורים שהיא יותר פלומתית לפרוות בוגרים עלולה להתרחש נשירת פרווה אצל חתולים.

מתופעה לבעיה 

נשירת שיער במעברי עונות זה משהו שכיח בהחלט. אבל, כשזו תופעה שמתרחשת בדרך קבע שלא קשורה למעברי עונות, צריך לבדוק את הנושא מול הוטרינר.

חתולים דואגים היטב לפרוותם. הם דואגים לנקות, להבריש וללקק את הפרווה שלהם כדרך קבע.
אבל אתם, כבעלים רשמיים של החתול, גם אחראים לשים לב אם תופעת הנשירה מתרחבת והופכת לבעיה של ממש. 

סימני התקרחות אצל חתולים הם שכיחים למדי, הם עשויים להיגרם ממספר סיבות.
לפעמים שגרתיים, לפעמים חריגים וחמורים יותר. במאמר זה ננסה לעזור לכם לבדוק מדוע החתול שלכם סובל מנשירת שיער. ומהן נסיבות שעלולות לגרום לכך.

סימני התקרחות אצל חתולים יכולים להיות בצורות רבות. החל מקרחת יחידה על העור ועד לאובדן שיער חלקי שמתפשט על שטח גדול יותר. הקרחת של החתול שלכם תלויה במחלה שגורמת לה.
וטרינרים בדרך כלל יוכלו לשלול סיבות מסוימות ולתת הערכה למחלות מסוימות רק על ידי הסתכלות על הפרווה והקרחת של החתול שלכם. סימנים אלה על העור שלהם יכולים להופיע בכל חלק בגופם, מהזנב עד הצוואר או האוזניים, בהתאם לגורם המחלה. 

נשירת שיער אצל חתולים- מה הסיבה?

ישנם גורמים פוטנציאליים רבים לקרחות על חתולים. חלקם יכולים להוות סיבה גדולה יותר לדאגה מאחרים. אם אתה מבחין בנשירת שיער משמעותית, עליך לבקר מיד את הווטרינר כדי למצוא את הסיבה ולהבטיח שהחתול שלך יקבל טיפול יעיל.

להלן כמה מהגורמים הפוטנציאליים שיעזרו לך לזהות קווי דמיון לנשירת שיער של החתול שלך.

פרעושים וטפילים חיצוניים אחרים

ללא ספק הסיבה השכיחה ביותר לקרחת על פרוות החתול שלך היא פרעושים או טפילים חיצוניים אחרים.
זה נפוץ במיוחד בגב התחתון ובזנבו של החתול. נשירת שיער מתרחשת בדרך כלל כאשר לחתול שלך יש תגובה אלרגית לרוק הפשפשים הגורמת להם לחיכוך יתר. במקרים אלה, הקרחת יכולה להשתנות בגודל שלה.

אם החתול שלך סובל ממכת פרעושים, בדרך כלל תבחין בתסמינים אחרים כולל עלייה ניכרת בגירוד. ניתן להעלים פרעושים עם טיפולים נקודתיים שגרתיים או באמצעות טיפולי מניעה אחרים בפרעושים וקרציות.
אם לחתול שלך הייתה תגובה אלרגית לעקיצת פרעושים שגרמה להתקרחות, וטרינר עשוי לתת זריקה או טיפול אחר כדי לעזור להפחית את התגובה האלרגית ולעזור להרגיע את האזור. שיער בדרך כלל יצמח בחזרה ברגע שהדלקת חולפת.

טיפוח יתר ממתח או חרדה

חתולים מתגאים במראה ובהיגיינה שלהם. הם כל הזמן מטפחים את הפרווה שלהם, הם מלקקים את עצמם. למרות שזו התנהגות נורמלית לחלוטין, חתול שנמצא בלחץ או סובל מחרדה עלול ללקק יותר מדי ולגרום להופעת סימני התקרחות. זה יכול לגרום לדילול של הפרווה בכל הגוף או שזה עלול לגרום לקרחת הממוקמת באזור מסוים לרוב סביב הבטן והזנב. 

במקרים אלה, הטיפול צריך להתמקד בהפגת מתח בכל דרך אפשרית. בעלים שמבחינים בטיפוח יתר צריכים להתמקד במניעת ההתנהגות על ידי הסחת דעת חיית המחמד שלהם עם צעצועים לחתולים ופריקת אנרגיה. יש גם לשקול שימוש במפיץ פרומונים או תרסיס של פרומונים חתוליים, כמו קטניפ, שיעזור להרגיע את החתול. גורמים ללחץ יכולים לכלול שינוי מקום מגורים הכנסת חיית מחמד או חיה חדשה או משהו שנמצא בסביבתם שהם תופסים כאיום או סכנה. 

אלרגיות

סיבה שכיחה להתקרחות המשפיעה על החתול שלך היא אלרגיות. שעלולה לגרום לחתול שלך לגרד כל הזמן, ולגרום להתקרחות. או לחילופין האלרגיה עלולה לגרום ישירות לשיערם לנשור.

אם החתול שלך מפתח קרחות, מלווים בתסמינים אחרים כמו עור יבש או גירוד, זה עשוי להיות כתוצאה מתגובה אלרגית. במקרים אלה עליך לנסות לזהות מה נכנס לאחרונה לסביבתם או לתזונה שעשוי כעת לגרום לתסמינים אלה. עם הסרת האלרגן יש להבחין בפחות תסמינים ושיפור במצבם. 

אם אינך מצליח לזהות את הגורם לאלרגן, היעזר בוטרינר.

גזזת או זיהום פטרייתי

סיבות נוספות לנשירה יכולות להיות בעיות נוספות כמו גזזת, זהו זיהום פטרייתי הגורם לנגעים בעור בעלי צורה מעגלית. הוא מדבק מאוד וגורם לשיער לנשור סביב האזור הנגוע. זה ישאיר אזור קירח לחלוטין או עם ממש מעט שיער.

גזזת מאובחנת על ידי לקיחת דגימה מהאזור הפגוע ובדיקתה במעבדה. אם יש חשד לגזזת, היזהר לא לבוא במגע עם האזור הנגוע. גם בני אדם יכולים להדבק.

בעיות בבלוטת התריס

חוסר איזון בבלוטת התריס הוא גם משהו שעלול לגרום לקרחות ונשירת שיער. לבעיות אלו עשויות להיות השפעה שלילית כללית על הפרווה של החתול שלך.
כתוצאה מכך היא הופכת דהויה, עמומה או שמנונית. תופעות נוספות עלולות להופיע כמו למשל, ירידה פתאומית וקיצונית במשקל או עלייה במשקל, צמא מוגבר, או שינוי בהתנהגות כגון היפראקטיביות או תת פעילות.
ניתן לאבחן אלה על ידי בדיקות דם פשוטות וניתן לבצע טיפול שגרתי כדי לשלוט בבלוטת התריס. במקרים נדירים עשוי להידרש ניתוח.

תזונה מומלצת לטיפול בנשירת שיער אצל חתולים

נשירת שיער אצל חתולים יכולה לנבוע ממחסור תזונתי או מבעיות רפואיות. תזונה נכונה ומאוזנת יכולה לסייע בטיפול ומניעה.

מומלץ להקפיד על מתן מקורות חלבון איכותיים כמו בשר, עוף, דגים וביצים שיספקו חומצות אמינו ליצירת שיער חדש. גם תוספת של שמנים כמו שמן אבוקדו, שמן פשתן או שמן דגים, עשירים באומגה 3 ו-6 שישפרו את בריאות העור והשיער.

ויטמינים מקבוצת B ומינרלים כמו אבץ וסידן חיוניים גם כן. אנטי אוקסידנטים יעילים במאבק בנזקי חמצון.
רצוי להימנע ממזונות מעובדים ולספק ארוחות קטנות ותכופות. שילוב של אוכל איכותי לחתולים יחד עם טיפול רפואי יביא לתוצאות הטובות ביותר.

האם השיער יחזור לעצמו?

ברוב המקרים של נשירת שיער המשפיעה על חתולים השיער יצמח בחזרה. זאת באם יינתן טיפול יעיל לבעיה. חתולים מסוימים שחווים נשירת שיער כתוצאה ממחלה עשויים להיות רגישים יותר לאירועים אחרים של התקרחות בעתיד בהתאם לגורם. בעוד שחתולים מסוימים, עשויים שלא להיות רגישים בעתיד.

לסיכום

ניתן להעריך כי עבור בעלי חתולים רבים, כתמי התקרחות יכולים להיות סימן מקדים שבריאות החתול עשויה להזדקק לביקורת. במיוחד, אם יש להם בעיות בבלוטת התריס או שהם רגישים ללחץ. אם אתה מבחין בהתקרחות ונשירת שיער על החתול שלך שאינה רגילה, עליך לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי. צוות מגה פט ישמח לעמוד לשירותך בכל שאלה.

בית לחתול

דילוג לתוכן