משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

הכלב לא אוכל – מה הסיבות לכך?

זה לא משנה אם אתם כבר מנוסים ומגדלים כלבים במשך שנים או שבכלל אימצתם זה עתה את החבר הראשון שלכם על ארבע. לראות את הכלב או הכלבה החמודים שלכם חסרי תיאבון ולא אוכלים זה משהו שיכול להיות באמת מלחיץ. אז חשוב לנסות להירגע ולהבין שיש לא מעט סיבות וגורמים שעשויים לגרום לזה. ברוב המקרים, אם נצליח לגלות את מקור הבעיה גם נוכל לפתור אותה יחסית בקלות. 

אז ראשית חשוב ליישר קו ולהגדיר מהו חוסר תיאבון חריג. אם הכלב שלכם אוכל פחות ממה שהוא אמור כביכול על פי טבלאות גיל, סוג ומשקל, זה בדרך כלל בסדר גמור. גם אם הוא אוכל 60 או 70 אחוז מהכמות המומלצת זה בסדר, אלו הם רק מספרים ממוצעים. 

אם מדובר על משהו חריג מעבר לכך זה עשוי להצביע על בעיה רפואית כלשהי. אז רצוי לגשת לבדיקה אצל הוטרינר בהקדם. במקביל, אפשר להתחיל ולנסות להבין בעצמנו את מקור הבעיה. בואו נדבר על הסיבות הנפוצות שגורמות לכלבים לאבד את התיאבון ומה אפשר לעשות בנידון. 

חוסר תיאבון ואכילה אצל כלבים – סיבות נפוצות

  • מחלה: תיאבון מופחת אצל כלבים הוא הרבה פעמים סממן למחלה. במיוחד אם הוא מתלווה לסימפטומים אחרים הקשורים למערכת העיכול ובכלל. אפילו שברוב המקרים לא יהיה מדובר במחלה קשה. חשוב לגשת לוטרינר בהקדם בכל אופן כי במקרים שכיחים פחות זה קשור למחלות מסוכנות ולא נעימות כמו סרטן, מחלות כבד וכליות וכו׳. 
  • מחלות שיניים וחניכיים: לפעמים כלבים לא אוכלים בגלל כאב חמור בשן. הכאב עשוי להיגרם כתוצאה מדלקות שיניים וחניכיים, שן שנפלה או נשברה וכן הלאה. מומלץ ללכת לבדוק אצל הוטרינר. 
  • חיסונים: על אף שחיסוני הכלבים שיפרו את איכות החיים הם עדיין מגיעים עם תופעות לוואי פחות נעימות לעיתים ואחת מהן היא חוסר תאבון. זה אמור לחלוף בתוך מספר ימים, אם זה לא גשו לוטרינר. 
  • טיולים או שינוי של השגרה והסביבה: בהחלט סיבה נפוצה לחוסר תיאבון זמני. לפעמים זה קשור בבחילה ואיבוד תיאבון פיזי בגלל הנסיעה והמעבר ממקום למקום. לעתים זו המקום החדש והלא מוכר שגורם לאובדן תיאבון.
  • בררנות ובעיות התנהגות אחרות: יש כלבים שהם בררנים באוכל או שיסרבו לאכול בנסיבות מסוימות. למשל כלבים שמסרבים לאכול ליד כלבים דומיננטיים אחרים או כלבים שלא מעוניינים לאכול מקערת מזון מסוימת. 

מה לעשות אם הכלב שלי לא אוכל או חסר תיאבון?

מה שתוכלו לעשות על מנת לעזור לכלב שלכם במצבים האלו תלוי באבחנה המדויקת של הוטרינר. אם אובדן התיאבון קשור במחלה כלשהי, ההמלצה העיקרית תהיה לרוב התאמה של מזון מיוחד עם הרכיבים החיוניים שיעזרו לטפל בה. מזון רפואי לכלבים לא תמיד טעים להם. אם הם מסרבים לאכול אותו, אז חשוב שלא להאכיל בכוח. במקום יש להתייעץ עם הוטרינר שלכם לגבי אלטרנטיבות טובות יותר (במקרים קיצוניים משתמשים בהאכלה דרך זונדה). 

מנגד, אם מדובר בבררנות ובעיות התנהגות, יש כמה דברים שתוכלו לעשות:

  • לצמצם חטיפים לכלבים
  • להאכיל לפי לו״ז מסודר בשעות קבועות, לרוב פעמיים ביום
  • להפוך את האכילה לזמן כיף עם הכלב. למשל משחק עם מתקן האכלה או כצ׳ופר אחרי טריקים וציות לפקודות. 
  • לצאת לטיול ארוך ומעורר תיאבון לפני הארוחה. 
  • לשנות את מאפייני ההאכלה. למשל להאכיל אותו במקום שקט ושונה או להשתמש בסוג אחר של קערה. 
  • לנסות סוגים אחרים של מזון לכלבים
  • להוסיף מעט מים חמים למזון יבש לכלבים, כדי להפוך אותו ליותר מגרה. אפשר להוסיף גם שמן של טונה. 

מחפשים מזון או רפואי או מעוניינים לנסות סוגי מזון אחרים לכלב שלכם? יש לנו בדיוק את מה שאתם צריכים. זה הזמן לעיין באתר ולמצוא סוגי מזון רפואי בהתאם להמלצות של הוטרינר שלכם. תמצאו סוגים שונים של מזון אם אתם מעוניינים לגוון כדי לעורר את התיאבון של הכלב. 

אם אתם לא ממש בטוחים מה מתאים לכם ומה כדאי לבחור. נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו בכל זמן ונשמח לייעץ ולעזור בעניין הזה. אז שיהיה הרבה בתאבון!

No data was found
דילוג לתוכן