משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

השארת כלבים ברכב – כל המידע שחשוב שתכירו

להאזנה למאמר

לעשות סיבוב סידורים או טיול עם חברך הכלב ביום קיץ נשמע כיף אמיתי, המזגן בנחיריים והזנב מתבדר ברוח. אין ספק זה עושה כל כלב מאושר, אבל כדאי לחשוב פעמיים אם להשאיר אותו או אותם במכונית החונה שלך. רוב בעלי חיות המחמד אינם מודעים לסכנות בהשארת הכלבים שלהם בתוך רכב, במיוחד כשחם בחוץ. לפי איגוד הוטרינרים, הטמפרטורה בתוך המכונית שלך יכולה לעלות כמעט 20 מעלות תוך 10 דקות בלבד גם אם החלונות פתוחים. השארת הכלב במכונית, אפילו לכמה דקות, עלולה ליצור מצב מסוכן מאוד ואף קטלני. אספנו מידע חשוב כדי ללמוד את כל מה שצריך לדעת על השארת חיית המחמד במכונית ומה לעשות אם אתם רואים בעל חיים כלוא ברכב בתנאים קיצוניים.

השארת כלבים ברכב – למה זה כל כך מסוכן

בימי הקיץ החמים שיש לנו בישראל המכוניות בעצם הופכות לתנורים ניידים במזג אוויר חם. בעוד שלבני אדם יש בלוטות זיעה בכל גופם שעוזרות לשמור על קור רוח, כלבים מסתמכים על התנשפות ויכולים להזיע רק באזורים שאינם מכוסים בפרווה, כמו כריות הכפות והאף שלהם, כדי לווסת את הטמפרטורה. אם כלב מתחמם יתר על המידה, הוא עלול לסבול מנזק מוחי או למות ממכת חום תוך 15 דקות בלבד.

חיות מחמד מסוימות נמצאות בסיכון גבוה יותר לקבל מכת חום מאחרות. לדוגמה, כלבים עם אף פחוס כמו בולדוגים, בוקסר ופאגים יכולים להתקשות בנשימה בחום.

חיות מחמד עם בעיות לב או נשימה או בעיות בריאות אחרות עלולות להיאבק בוויסות טמפרטורת הגוף שלהן בחום גבוה. כלבים שסובלים מעודף משקל או בעלי פרווה צפופה רגישים יותר לטמפרטורות גבוהות יותר.

שימו לב לסימני האזהרה

אם חיית המחמד שלכם חשופה לטמפרטורות גבוהות, חפשו סימנים של מכת חום, שעלולים להתפתח במהירות. רוב הכלבים שממשיכים לפתח מכת חום עלולים למות מזה במהירות רבה. בדרך כלל ב-24 השעות הראשונות ולמרות שקיבלו טיפול וטרינרי. לכן, חשוב מאד להכיר את הסימנים המוקדמים של מצב זה.

סימני אזהרה למכת חום

  • התנשפות
  • הליכה בזיגזג
  • ריור מוגבר
  • חניכיים ורודות בוהקות
  • דופק מהיר
  • עיניים מזוגגות
  • הקאות
  • לשון אדומה או סגולה כהה

מה לעשות אם הכלב שלך מראה סימנים של מכת חום?

אם הכלב שלך מראה אחד מהתסמינים הללו,  חובה להביא אותם למקום קריר יותר. במידת האפשר, עטפו את כלבכם במגבות קרירות ולחות או טבלו אותו באמבט של מים קרירים על מנת להוריד בהדרגה את טמפרטורת הגוף של החיה. מהרו להתחיל בתהליך הצינון אפילו לפני שלוקחים את הכלב לווטרינר. אל תשתמשו במי קרח, זה עלול לעשות נזק, מכיוון שהמעבר בין טמפרטורות קיצון יגרמו להתכווצות כלי הדם של הכלב ויפגעו בפיזור החום התקין. הדבר הנכון יותר הוא לטבול את כלבכם במים צוננים וקרירים וודאו שהוא ישתה לאט ולא ילגום מהר מידי .

מה עושים אם רואים כלב במצוקה בתוך מכונית לוהטת?

משטרה או מכבי אש למי פונים?

לכם זה אולי יקח רק כמה דקות אבל זה לגמרי יכול לעזור ולהציל חיים. אם עברתם במקרה ונתקלתם בחיה במצוקה תקועה בתוך רכב חונה ביום חם, הצעד הראשון הוא להתקשר למשטרה או למכבי האש ולמסור את מיקום המכונית, יצרן, דגם ומספר לוחית רישוי. למשטרה יש את היכולת לאתר את הבעלים ולהזעיק אותו בדחיפות למקום. המתינו במקום עם חיית המחמד עד שתגיע עזרה.

הכר את החוקים במדינתך

מומלץ שלא למהר ולשבור חלונות, רצוי לבקש מהרשויות ומכוחות הבטחון המתאימות לטפל בזה. פגיעה ברכוש עלולה להוביל לכתב אישום ואנחנו ממש לא רוצים שזה יקרה .

זה בהחלט עוזר לדעת את הכללים המקומיים במדינה שלך לגבי זה לפני שאתה נתקל במצב חירום. במדינות מסוימות, ישנן נסיבות שבהן אנשים רבים שהפגינו אזרחות טובה וסייעו להציל בעלי חיים ממכוניות באופן חוקי. אבל אתם צריכים תחילה להבין את החוקים באזורכם ורק אז לבצע את כל הצעדים הספציפיים שהחוקים האלה מתווים.

שמור על התמקדותך ברווחתה של חיית המחמד. אל תתפתו להתעמת ישירות עם הבעלים. אתה יכול גם לתעל את הדאגה שלך לפעולה עם הטיפים האלה.

האם השארת כלבים ברכב סגור זה פשע?

החוקים משתנים ממדינה למדינה

המעשה הפלילי באמת הוא להשאיר חיית מחמד במכונית לוהטת ברמה הבינלאומית משתנה ממדינה למדינה. כאשר העונש נע בין קנס קטן לעבירה או מאסר. כ-15 מדינות חוקקו חוקים המאפשרים לכל אדם, בין אם לרשויות החוק ובין אם שומרוני טוב, לחלץ בעלי חיים במצוקה שנותרו בתנאים מסוכנים. לפי המרכז המשפטי וההיסטורי של בעלי חיים, בארצות הברית למשל ל-31 מדינות יש חוקים האוסרים על השארת בעל חיים במכונית סגורה בתנאים מסוכנים. ישנם חוקים המספקים חסינות אזרחית לאדם שמציל בעל חיים במצוקה מרכב.

לא משאירים אף אחד ברכב

בכבאות והצלה מזכירים לציבור כי לא משאירים אף אחד ברכב, לא ילדים ולא בעלי חיים. במיוחד בימים אלה שמזג האוויר מתחמם ותוך דקות ספורות הרכב הופך לכבשן לוהט. כלבים ובעלי חיים מתקשים בוויסות חום גופם, וכשהם נשארים ברכב סגור הם עלולים למות תוך זמן קצר ממכת חום והתייבשות.

רק אם אין ברירה ומדובר במצב חירום שכל האופציות האחרות לא התאפשרו, ניתן לעשות מעשה ולנסות בכח לחלץ את בעל החיים. רבים מאוהבי בעלי החיים יסכימו עם ההשלכות במידה ויש פה סכנה לחיי חיות מחמד. אין זו המלצה לשבור שמשות רנדומליות של רכבים ואין אנחנו מעודדים ונדליזם!

העלאת המודעות

מה שכן אתם יכולים לעשות כדי להפיץ את הבשורה. עזרו בהעלאת המודעות על ההשלכות והסכנות הטמונות בהשארת בעלי חיים במכוניות לוהטות. הציבור חייב לדעת על הסכנות שקיימות בסכנת מכת חום של כלבים שנשארים ברכב בימי הקיץ החמים. שמרו על בטיחות חיית המחמד שלכם במהלך חום הקיץ על ידי השארתם בבית. הסכנות של מכת חום גוברת בהרבה על התענוג של לקחת את חברך הפרוותי לסיבוב או לסידורים.

לסיכום

הקפידו לא להשאיר את הכלב שלכם ברכב, אפילו לא לכמה דקות. בימים חמים אלה הטמפרטורות עולות תוך דקות. הקפידו על שתיה מרובה במהלך היום, גם אם אתם יוצאים לטיול ולא נמצאים בבית. קיימים מגוון פריטים שיכולים להקל על החום בימים חמים אלה, כמו מימיה ניידת, צעצועים לכלבים לקירור, מזרני קירור לכלבים ועוד. מוזמנים לפנות אלינו, אנו פה בשבילכם בכל נושא ועניין.

No data was found
דילוג לתוכן