משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

בירמן

להאזנה למאמר

מוצאו של החתול הבירמן אפוף מסתורין

חתול בירמן (Birman cats) הוא גזע בגודל בינוני עם שיער ארוך ורך כמו משי. הבירמן הוא בעל צבע מיוחד, יש לו גוף בהיר עם "נקודות" כהות יותר של צבע על הפנים, האוזניים, הרגליים והזנב. הנקודות מגיעות בקשת של גוונים כולל: כחול לילך, חום שוקולד ואדום ג'ינג'י. עשוי להיות בעל דוגמאת חברברות על פרוותו . 

ללא קשר לצבעו, לכל גזע חתולי הבירמן יש דוגמאת גרביים, כלומר ארבע כפות לבנות ועיניים כחולות. ההיסטוריה של חתולי הבירמן לא ברורה, אך ייתכן שמקורו של הגזע בבורמה, שם אולי נחשבו לקדושים. בירמן של היום מוכר כבן לוויה מתוק והמפגין חום ואהבה לבעליו.

סקירת גזע

מקור השם: החתול הקדוש של בורמה.

אישיות: עדינה, שקטה ואוהבת.

משקל: ממוצע של 5 ק"ג, בקרב  הזכרים מעט יותר.

אורך:  בערך 25 – 30 ס"מ

אורך פרווה: בינוני-ארוך עד ארוך. במרקם משי רך, עם צפיפות רבה סביב הצוואר.

צבע עיניים: כחול

תוחלת חיים: 12 עד 16 שנים

לא היפואלרגני, מוצאו לא ידוע, אולי בורמה.

חתול בירמן

יתרונות של חתול בירמן

  • רגוע ועדין
  • מפגין חיבה וידידותי
  • מסתדר היטב עם ילדים וחיות מחמד אחרות

חסרונות

  • בעל נשירה בצורה מתונה
  • מעדיף בן לוויה של בעלי חיים
  • לא אוהב שמשאירים אותו לאורך תקופות ארוכות לבד

 מאפייני הגזע של חתול בירמן

חביב וחברתי, חתול מתוק ועדין שמסתדר עם כמעט כולם, כולל חתולים וכלבים אחרים. למעשה, בירמנים הם כל כך חברתיים שהם שונאים להיות לבד. מומלץ להביא הביתה שני גורי חתולים בירמן, במיוחד אם אתם עובדים מחוץ לבית. כך שתמיד יהיה להם חבר להתכרבל ולבלות איתו. בירמנים הם חתולים סבלניים וסובלניים, מה שהופך אותם לחברים נפלאים למשחק לילדים המטפלים בהם בעדינות ובכבוד. הם שובבים וסקרנים, ונוטים לעקוב אחריך מחדר לחדר כדי שיוכלו "לעזור" בכל מה שאתה עושה. בעלי אינטליגנציה גבוהה.

טיפוח ותחזוקה 

טיפוח הפרווה – כשמסתכלים על הפרווה הארוכה והיפה של הבירמן, אפשר לחשוב שהגזע דורש הרבה טיפוח. במציאות, הפרווה די קלה לטיפול. מדובר בשכבה אחת  בודדת, כך שאין פרווה תחתית להברשה והמרקם של הפרווה הוא רך כמשי ודורש צחצוח שבועי בלבד עם מברשת רכה ביותר. 

גזיזת ציפורניים – יש להקפיד לשמור את ציפורני הבירמן קצרות.
ניקוי אוזניים – להסתכל לתוך האוזניים מדי שבוע, אם אתה רואה כמות קטנה של לכלוך או שעווה באוזניים, יש לנקות. מומלץ להשתמש במגבוני ניקוי אוזניים מיוחדים לחיות מחמד ובכדורי צמר גפן (לעולם אל תשתמשו במקלון צמר גפן).
אם אוזני הבירמן שלך נראות אדומות או מלוכלכות מאוד, רצוי שתקבע פגישה עם הווטרינר שלך.

חתולי שעשוע 

בירמנים אוהבים לעקוב אחריכם בכל הבית ותמיד מוכנים לסשן טוב של משחק. תדאגו שיהיה להם כמה צעצועים לחתולים מהנים כמו שרביטים, נוצות, כדורים שמצלצלים ומצפצפים וכן עכברי צעצוע כדי להעסיק אותם.

בית לחתול

דילוג לתוכן