משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

וולש קורגי (Welsh Corgi)

גלה את כל מה שאתה צריך לדעת על קורגי הוולשי, גזע כלבים המפורסם בגודלו הקטן, באישיות הגדולה ובקשריו המלכותיים. מדריך מקיף זה כולל מידע חיוני על בריאות הגזע, התזונה האידיאלית עבור וולש קורגי וטיפים על טיפול וטיפוח לבעלי וולש קורגי פוטנציאליים או לכל מי שמתעניין בגזע המקסים הזה.

היסטוריית הגזע

קורגי הוולשי הוא גזע בעל היסטוריה מלכותית עשירה. מוצאם מוויילס, הכלבים המקסימים האלה היו פעם בני לוויה אהובים של משפחת המלוכה הבריטית, במיוחד המלכה אליזבת השנייה. הקשר שלהם לבני המלוכה העניק להם קסם מלכותי ומקום ייחודי בלבם של אוהבי כלבים ברחבי העולם.

אחת התכונות המובהקות של הקורגי הוולשי היא רגליהם הקצרות והמקסימות. לכלבים אלו גוף ארוך ורגליים קצרות, מה שמקנה להם מראה מיוחד שקשה לעמוד בפניו. עיניהם האקספרסיביות והאוזניים העליזות שלהן מוסיפות לקסם הכללי שלהן, מה שהופך אותן לאחד הגזעים המוכרים ביותר.

וולש קורגי

תכונה ייחודית נוספת של קורגי הוולשית היא האינטליגנציה שלהם. כלבים אלו הם אינטליגנטיים ביותר ובעלי יכולת יוצאת דופן ללמוד ולבצע פקודות. הם מצטיינים באימוני צייתנות וידועים בחשיבה המהירה ובכישורי פתרון בעיות. זה הופך אותם לבחירה אידיאלית עבור משפחות או יחידים המחפשים בן לוויה חכם וניתן לאימון.

בנוסף לאינטליגנציה שלהם, קורגיים וולשים ידועים גם באופיים הידידותי והחביב. הם נאמנים להפליא למשפחותיהם ונהנים לבלות עם יקיריהם. הם נהדרים עם ילדים, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור משפחות עם ילדים. האישיות הידידותית והמתמסרת שלהם הופכת אותם גם למועמדים טובים לכלבי טיפול או תמיכה רגשית.

בעיות בריאותת נפוצות בקרב הגזע וולש קורגי

בעוד שהקורגי הוולשי הוא בדרך כלל גזע בריא, כמו כל כלב אחר, הם נוטים לבעיות בריאותיות מסוימות:

  • דיספלזיה בירך – אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות. מצב זה מתרחש כאשר מפרק הירך אינו מתפתח כראוי, מה שמוביל לכאב, צליעה וקושי בהליכה. פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת ושמירה על משקל בריא יכולים לעזור להפחית את הסיכון לדיספלזיה של מפרק הירך בקורגיס.
  • מיאלופתיה ניוונית– זוהי מחלה מתקדמת הפוגעת בחוט השדרה, המובילה לחולשה של הגפה האחורית ולקושי בניידות. למרות שאין תרופה למיאלופתיה ניוונית, גילוי מוקדם יכולים לעזור להאט את התקדמותה ולשפר את איכות החיים של הכלב הנגוע.
  • השמנת יתר– לכלבים אלה יש נטייה לאכילת יתר, והרגליים הקצרות שלהם עלולות להקשות עליהם לשרוף קלוריות עודפות. השמנת יתר עלולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות. כגון: בעיות מפרקים, מחלות לב וסוכרת. חשוב לעקוב אחר התזונה שלהם, לספק להם פעילות גופנית סדירה ולהימנע מהאכלת יתר כדי לשמור על משקל תקין.

תזונה מומלצת לוולש קורגי

לספק לקורגי הוולשי שלך תזונה מאוזנת חיוני לבריאותם ולרווחתם הכללית. כבעלים, חשוב להבין את הצרכים התזונתיים שלהם ולהבטיח שהם מקבלים את השילוב הנכון של חומרים מזינים.

יש להקפיד על מזון לכלבים איכותי, חפשו מותג המציע תזונה מלאה ומאוזנת שנוסחה במיוחד עבור גזעים קטנים או בינוניים. נוסחאות אלו מספקות בדרך כלל את האיזון הנכון של חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים שהקורגי שלך צריך.

חשוב גם לקחת בחשבון את כמות המזון בכל ארוחה. לקורגיס יש נטייה לעלות במשקל, לכן, חשוב למדוד את כמות המזון שלהם ולהימנע מהאכלת יתר. התייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את צריכת הקלוריות היומית המתאימה עבור הקורגי שלך על סמך הגיל, המשקל ורמת הפעילות שלהם.

הוספת פירות וירקות טריים לתזונה שלהם יכולה גם להיות מועילה. אלה מספקים ויטמינים נוספים, מינרלים ונוגדי חמצון התומכים במערכת החיסון שלהם ובבריאות הכללית. עם זאת, חשוב להימנע מלהאכיל אותם מאכלים מסוכנים לכלבים כגון: ענבים, צימוקים, בצל, שוקולד ועוד.

לבסוף, וודאו תמיד שלקורגי שלכם יש גישה למים טריים ונקיים לאורך כל היום. הידרציה נכונה חיונית לעיכול, למחזור הדם ולרווחתם הכללית.

טיפול וטיפוח וולש קורגי

הטיפול בוולש הקורגי שלך הוא מעבר רק לספק להם תזונה מאוזנת. הנה כמה טיפים שיבטיחו שתספקו את הטיפול והטיפוח הטובים ביותר לחבר הפרוותי שלכם:

פעילות גופנית סדירה

קורגיס הם גזע פעיל ודורשים פעילות גופנית סדירה כדי לשמור על כושר גופני וגירוי נפשי. קח אותם לטיולים יומיומיים, שחק במשחקים כמו אחזור או אימוני זריזות כדי לשמור על רמות האנרגיה שלהם.

שגרת טיפוח

לקורגים יש פרווה כפולה שמנשירה עונתית. הברשה עוזרת להסיר שיער ולמנוע פיזורו במרחב הביתי וכמובן למנוע קשרים. בנוסף, הקפידו על גזירת ציפורניים באופן קבוע, ניקוי אוזניים כדי למנוע זיהומים, צחצוח שיניים והיגיינה דנטלית כדי לשמור על היגיינת הפה.

סוציאליזציה ואילוף

קורגיים ידועים באינטליגנציה שלהם ולהיטות לרצות. חבר אותם מגיל צעיר כדי להבטיח שהם מרגישים נוח בקרב בעלי חיים ואנשים אחרים. רשום אותם לשיעורי אילוף כלבים כדי ללמד אותם אימון צייתנות לפקודות בסיסיות והתנהגות נכונה.

בדיקות וטרינריות קבועות

קבעו ביקורים קבועים אצל הוטרינר לצורך חיסונים שגרתיים, בדיקות בריאות וטיפול מונע. קורגיים מועדים לבעיות בריאותיות מסוימות כגון דיספלזיה של מפרק הירך ומיאלופתיה ניוונית. ולכן, חשוב לעקוב אחר בריאותם ולתפוס בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם.

גירוי מנטלי

קורגי הם כלבים אינטליגנטיים ביותר וזקוקים לגירוי מנטלי כדי למנוע שעמום. ספקו להם צעצועים לכלבים, משחקי פאזל, והשתתפו בפעילויות אימון המאתגרות אותם.

לסיכום

קורגי הוולשי הוא גזע כלבים עליז, אינטליגנטי ומסתגל המתאים למגוון סגנונות חיים. למרות שהם דורשים תזונה וטיפול ספציפיים, האופי הנאמן והעליז שלהם עושה כל מאמץ כדאי. זכרו, קורגי בריא הוא קורגי שמח, ועם מדריך זה, אתם מצוידים היטב לספק את הטיפול הטוב ביותר האפשרי. מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה והצוות המקצועי שלנו ישמח לעזור.

לקריאה נוספת:

No data was found
דילוג לתוכן