משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אילוף כלבים: כל הדגשים החשובים למאלף המתחיל

בואו נתחיל דווקא ביישור קו חשוב, ממאמר ברשת אי אפשר ללמוד איך לאלף. אילוף כלבים באופן כללי זה עניין של התמדה, סבלנות ולא מעט תסכולים במהלך הדרך ובעיקר נחישות להצלחה. 

יחד עם זאת, כדי להתחיל בכלל להבין מי נגד ומי ואיך לאלף את הכלב שלנו, שווה בהחלט לדעת בתתי הנושאים החשובים בתחום. כפי שתבינו ממש בהמשך, הבסיס של כל אילוף כלבים הוא חיזוק חיובי. באמצעות צ׳ופרים כמו חטיפים לכלבים , צעצועים לכלבים ואפילו ליטוף ומילה טובה. אפשר ללמד את הכלבים שלנו את ההתנהגות הרצויה מצידם. 

כאן באתר תוכלו למצוא את כל המוצרים לאילוף כלבים. רגע לפני שאנחנו צוללים לעומק ונוגעים בנקודות החשובות נזכיר שאתם מוזמנים להיעזר בנו בכל שלב. 

למה בכלל לאלף את הכלב/ה שלי?

זוהי שאלה מצוינת מפני שהרבה אנשים יודעים שאפשר לחיות בטוב לצד כלב גם ללא אילוף שלו. יחד עם זאת לאילוף כלבים יש כמה יתרונות מובהקים:

  • מניעה של התנהגויות בלתי רצויות שעם חלקן אפשר לחיות אמנם, אבל בהחלט לא חייבים. 
  • חיזוק הקשר בינינו לבין הכלב. אקטים שונים של אילוף הם בבחינת בונדינג ויתרמו רבות לחיזוק הדדי של הקשר.  
  • שמירה על בטחון הכלב: כלב מאולף הוא כלב צפוי וכזה שיהיה הרבה יותר קל לשמור עליו בריא ושלם. 

סוגים שונים של אילוף כלבים

אילוף כלבים הוא מושג רחב וכשמדברים עליו אפשר שמתכוונים לכמה דברים שונים:

חינוך לצרכים

האילוף הבסיסי ביותר שמעסיק כל מי שמגדל כלב בשלב כזה או אחר, במיוחד כשמאמצים גורים. אמנם מדובר על עניין בסיסי ביותר, אך הטכניקות ללימוד כלבים היכן מותר והיכן אסור לעשות צרכים הן בעצם טכניקות אילוף פשוטות. מומלץ שלא לכעוס על כל פיספוס ולא לנזוף. במקום זאת להתעלם באופן מופגן ולנקות את המקום היטב עם אקונומיקה. לקריאה נוספת במדריך לגמילת גורים.

אילוף הליכה עם רצועה

עוד דבר בסיסי שכל כלב צריך ללמוד הוא הליכה עם רצועה לכלב. זה קריטי למי שעושים את ההליכות הללו מדי יום ובטח למי שמוליכים את הכלב באופן מיוחד (למשל בעת רכיבה על אופניים). הטכניקות השונות מתמקדות באילוף של הכלב להליכה לצד הבעלים כך שהרצועה רפויה והכלב איננו מושך ומתנגד. 

סוציאליזציה

יש כאלו שכלל לא מחשיבים את זה כאילוף, אך זהו למעשה החלק החשוב ביותר בחינוך הכלבים שלנו. יישום של טכניקות נכונות יעזור לכלבים לקבל בשלום את נוכחותם של בעלי חיים אחרים ואנשים שהם לא מכירים. ככל שנשקיע בכך מגיל צעיר כך הסיכוי לבעיות התנהגות בעתיד פוחת. 

פקודות בסיסיות וטריקים

רבים חושבים כי זהו לב העניין כשמדובר על אילוף כלבים, אבל עם כמה שזה נחמד זהו לא הדבר החשוב ביותר. בכל זאת, אחרי שמתקדמים מהבסיס אפשר בהחלט לעבור אל החלק הזה וללמד פקודות כמו ״שב״, ״לך תביא״, גלגול וכדומה. 

האם כדאי ללכת למאלף מקצועי?

אילוף מקצועי זו בהחלט אופציה לא רעה עבור מי שרוצה לאלף את הכלב שלו כהלכה. יחד עם זאת צריך לזכור שזה לא תמיד זול וכי בהרבה מקרים זה כלל לא הכרחי. אם נרצה ללכת למאלף מקצועי סתם כך מתוך הרצון שלנו ללמד את הכלב טריקים חדשים זה נהדר. אבל אם זה לא המקרה אז מומלץ ללכת לאפיק המקצועי רק במקרים של בעיות התנהגות חמורות שלא ניתן לפתור באופן אחר. 

זכרו – חיזוק חיובי הוא המפתח להצלחה

יש הרבה יותר מטכניקת אילוף אחת, אך המשותף בין כל הטכניקות המוצלחות הוא השימוש בחיזוק חיובי ובתגמול ולא בענישה. 

עונשים אם תהיתם עשויים לעבוד בטווח הקצר וזאת רק במידה שהכלב מקשר בין העונש לבין ההתנהגות הבלתי רצויה מה שלרוב לא קורה. בטווח הרחוק מדובר על פוטנציאל משמעותי לבעיות התנהגות וחרדות, תוקפנות ואגרסיביות כלפי הזולת ובאופן כללי פגיעה בקשר בין הכלב לבעלים. 

המפתח להצלחה הוא לעולם חיזוק חיובי, וכל התנהגות שנרצה לטפח אצל הכלב יש לעודד באמצעות צ׳ופרים כמו חטיפים, צעצועים, מילה טובה ומשחק משותף. 

אפשר בהחלט לנסות לאלף בעצמנו ואתם מוזמנים להצטייד כאן באתר בחטיפים, צ׳ופרים ואמצעי אילוף אחרים שיעזרו. אם יש לכם עוד שאלות אתם מוזמנים לפנות אל המומחים שלנו בכל זמן!

No data was found
דילוג לתוכן