משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

חתול יערות נורבגי (Norwegian Forest Cat)

חתול יערות נורבגי, הידוע גם בשמו המקוצר "נורווגיאן",הוא אחד מגזעי החתולים המרשימים ביותר. חתול יערות נורבגי הוא גזע עתיק שקיים כבר מאות שנים. מדובר בחיות יפות ועוצמתיות שמקורן ביערות נורבגיה. הם בעלי שיער ארוך ועבה, זנב מפוצל, ופנים משולשות עם אוזניים קטנות. הם מכונים "האחים המבודדים" בגלל אופי המנוכר שלהם ואהבתם לחיות באזורים שקטים.

מאפיינים עיקריים של חתול יערות נורבגי:

החתול הנורווגי משחר ההיסטוריה התפתח כחתול מאסיבי וחזק. הוא היה חתול עבודה פופולרי שעזר ללכוד מכרסמים בחוות ובבתים. הגזע הוכר לראשונה על ידי איגוד חובבי החתולים בשנת 1984. הם נמצאו לעתים קרובות באזורים כפריים, כמו כן האמינו שהגזע הובא לנורבגיה על ידי ויקינגים, שהפליגו איתם על ספינותיהם. הגזע המקורי חי ביערות הנורווגים במשך מאות שנים, אך מאוחר יותר זכו להערכה בשל כישורי הציד שלהם והיו בשימוש בחוות נורווגית, עד שהתגלו בתחילת המאה העשרים על ידי חובבי חתולים.

עובדות מעניינות

עובדה מעניינת אחת על חתול היער הנורבגי היא שהם עמידים למים! הם גודלו בשלג, כך שיש להם שכבות נוספות של פרווה, שמגנות על העור שלהם מפני הקור והרטיבות.גם אם שכבת הפרווה החיצונית שלהם נרטבת, הם עדיין נשארים חמימים ויבשים בהמשך. 

מכיוון שלחתולים יש טפרים חזקים מאוד, הם מטפסים טובים מאוד, ויכולים לטפס אפילו על סלעים.

החתולים שחיים בעיקר בחוץ הופכים לציידים מהירים ויעילים, אך הגזע יכול להסתגל גם לחיים בתוך הבית. החתולים חיים בדרך כלל בין 14 ל-16 שנים. מכיוון שהם כבדי עצמות וגבוהים, הם אוכלים יותר מזון מרוב גזעי הבית האחרים.

מראה חיצוני

הוא נחשב לחתול גדול ואלגנטי, פרוותו ארוכה, ראש משולש, עיניו גדולות ועשויות להיות בכל צבע ללא קשר לצבע הפרווה. אוזניו רחבות בבסיס וצרות בקצה, גופו ארוך ושרירי עם רגליים אחוריות יותר ארוכות מרגליו הקדמיות והזנב מסולסל.
הפרווה שלו דורשת טיפול יומיומי והברשה בכדי למנוע הצטברות של כדורי פרווה בחלל הבטן.
תוחלת החיים שלו עשוי להגיע ל 16 שנה, משקלו עשוי להגיע ל -6 ק"ג – 9 ק"ג.

אישיות

הם ידידותיים, אינטליגנטים, טובים עם אנשים ובדרך כלל מלאי אנרגיה. הם חתולים מאוד אינטראקטיביים שנהנים להיות חלק מהסביבה המשפחתית שלהם ואוהבים לשחק משחקים.

למרות שהם עשויים להיראות כמו חתולי הרים קטנים, חתול היער הנורבגי הוא למעשה גזע מבוית שאוהב להפגין חיבה ואהבה לבעליו. בשל הרבייה שלהם, הם חתולים קשוחים, המסוגלים לשרוד באקלים קשה במיוחד. בעיקר בזכות הפרווה הייחודית והמבנה החזק שלהם. חתול היער הנורבגי הפך לפופולרי יותר ויותר עם השנים, עם מראה יפהפה ומזג רגוע .

מצא את ההבדלים בין חתול יערות נורבגי לחתול מיין קון

לעתים קרובות אנשים מבלבלים בין חתול היער הנורבגי למיין קון , גזע חתולים גדול נוסף.
יש המאמינים למעשה שהמיין קון הם צאצאים של חתולי היער הנורבגיים.

צורת הראש– אחד ההבדלים העיקריים, בעוד שלחתול היער הנורבגי יש פנים משולשות יותר, של מיין קון עגול יותר.

אינטיליגנציה – באופן כללי, מיין קונס אינטליגנטים יותר (בלי להעליב). הם טובים מאד בללמוד טריקים ותרגילים חדשים, כלומר ניתנים לאילוף בקלות יחסית. אפשר אפילו ללמד מיין קון ללכת עם רצועה ורתמה, בעוד שחתולי יער נורווגים לא ירצו שיקשרו אותם כמו כלבים! זה ממש אבל ממש לא הקטע שלהם.

מבחינה התנהגותית– בעוד ששני החתולים מקסימים ועדינים, מיין קון הם יותר כמו כלבים בגישתם. הם נאמנים בצורה עיוורת ועוקבים אחרי בעליהם מחדר לחדר. חתולי יערות נורבגים, לעומת זאת, מרוחקים מעט יותר ומעדיפים גישה חתולית מנוכרת יותר לסביבתם.

טמפרמנט– מיין קון ידועים בשל שובבותם שנמשכת עד בגרותם. בעוד שהיער הנורבגי בדרך כלל נינוח יותר.

לסיכום

אם החלטתם לצרף למשפחתכם חתול נורווגי, זכיתם בחתול אוהב ונאמן בעיקר לבני משפחתו. אמנם הוא לא סופר חברותי לכל השאר, אבל ככה בעצם מתנהל חתול אמיתי, לא ?

הוא די גדול וכבד במבנה הפיזי שלו אז אולי כדאי להיזהר אם הוא נוהג להיתלות על וילונות או לקפץ בבית על מקומות גבוהים אחרים. אנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה ומענה ונשמח לתת עוד מידע לגביי גידול החתול שלכם.

חנות לחתולים

דילוג לתוכן