משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

טרייר אירי (Irish Terrier)

טרייר אירי (Irish Terrier), הוא גזע כלבים שמקורו אי שם באירלנד במאה ה-19 ומשם הגיע גם אל מדינות אחרות. במלחמת העולם הראשונה היה לו תפקיד צבאי חשוב , הוא שימש כסייען  בהעברת ידיעות וקשר בין יחידות הצבא. על פעילות זו קיבל עיטורים ושבחים.
כמו כן, הוא משמש גם את החקלאים כמדביר עכברים ומזיקים אחרים. במקור הוא כלב צייד באופיו.

כלב טרייר אירי

מאפיינים:

  • גובה: גובה ממוצע של טרייר אירי הוא 45-50 ס"מ
  • משקל: משקל ממוצע של טרייר אירי הוא 11-15 ק"ג
  • תוחלת חיים:  13-15 שנים
  • מבנה גוף: מבנה גוף קטן, ראש מוארך וצר, לסתות חזקות, זנב קצר, עיניים שחורות,  אוזניים קטנות או בינוניות בגודל ומעט נופלות קדימה.
  • פרווה: מסולסלת ורכה ומכסה את כל הגוף כולל את העיניים במרקם משיי. הפרווה בצבעי חום, אדום
  • תפקידים בעבר: צייד/ רעייה/ שמירה
  • תפקידים בהווה: משפחה/ ספורט/ גישוש

תכונות אופי של הגזע

כלב טרייר אירי נחשב לכלב מצויין וחביב, נעים לסביבה, נאמן, ופעלתן מאד. הוא תמיד רוצה להרגיש שייך וחלק למשפחה. הוא נחשב לכלב תוסס מאוד למרות שהוא כבר אינו משמש ככלב צייד.
התכונות  והנטייה שלו היא גנטית לכן הוא עלול לרדוף כלבים וחיות מחמד קטנות.

מדובר בכלב משפחה מדהים ובהחלט מומלץ לגידול לגדל עם ילדים קטנים וגדולים. הוא מאוד אוהב לשחק איתם, ורואה בהם שותפים שלו. אין שום בעיה לגדל אותו בדירה או בבית עם חצר. 

בעיות בריאות

כלב טרייר אירי הוא גזע בריא בדרך כלל , ללא עם בעיות תורשתיות מיוחדות. הם עלולים לפתח אחת או יותר מהבעיות הבאות:

טיפוח

הפרווה המיוחדת של הטרייר, מחייבת טיפוח וסירוק קבוע. יש לוודא שהיא תהיה נקייה ומבריקה. אין לו בעיית נשירת שיער, אז אתם בהחלט יכול להיות רגועים בנושא הזה.

פעילות גופנית: 

מדובר בכלב אנרגטי, פעלתן אשר זקוק לגירויים פעילות ומשחקים. אם הוא ישתעמם, הוא עלול לגרום לנזקים בבית, לכן חשוב לקחת אותו לטיולים בשטח וכן להעניק לו את  תשומת הלב אותה הוא מחפש.

אילוף

מדובר בכלב אינטלגנטי מאוד וחכם, אשר לומד מהר ואוהב לציית לפקודות של בעליו לכן האילוף הוא קל ומהיר. עם זאת, הוא גם עקשן, לכן חשוב להקפיד על אילוף וחינוך כבר מגיל צעיר ככל שניתן. חשוב להרגיל אותו למשמעת וחשיפה כבר בגיל צעיר בשביל שהוא יוכל להשתלב עם כלבים וחיות מחמד אחרות.

לסיכום: 

טרייר אירי זה כלב שיכול להתאים לכל בית, לכל משפחה. זהו כלב אהוב, נאמן, חכם, חברותי ומיוחד מאד במראה. זו תהיה בחירה יותר ממושלמת לצרף אותו כבן משפחה, הילדים בהחלט ישמחו וגם אתם .

צוות מגה פט ישמח לעמוד לשרותכם בכל נושא, מוזמנים לשאול אותו על הגזע ועל צרכיו.

No data was found
דילוג לתוכן