משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

רועה קווקזי (Caucasian Shepherd)

הרועה הקווקזי הוא כלב ענק ששייך למשפחת כלבי העבודה, במקור מאיזור הקווקז של אירופה ואסיה. הם בעלי פרווה עבה ומבנה שרירי עם עצמות גדולות. גזע זה נוצר במקור כדי להגן על רכוש ובעלי חיים והוא ידוע כמאוד נאמן לבני משפחתו.

לעיתים הוא יכול להיות כלב מאתגר בשל הכוח הפיזי העצום שלו  והאופי העצמאי. לכן הוא מומלץ בעיקר למי שמכיר את הגזע ובעל שטח גדול מספיק לכלב במימדים גדולים שכאלה.

סקירת גזע:

  • גובה: 5 עד 80 ס"מ 
  • משקל: 45 עד 80 ק"ג 
  • פרווה : עבה ,כפולה באורך בינוני, בדרך כלל בצבעים , שחור ואפור, שמנת, גוון, אפור, אפרפר, אדום, חלודה, סייבל או לבן עם/בלי סימנים לבנים, סימני עגולים או כתמים.
  • תוחלת חיים:  10 עד 12 שנים
  • אופי: נאמן, אמיץ, מגונן
  • מוצא: אירופה/אסיה הרי הקווקז

מאפיינים של הרועה הקווקזי

לרועים קווקזיים יש בדרך כלל אישיות עירנית, נאמנה ומגוננת מאוד. הגידול שלהם בתפקידי שמירה מהווה תפקיד עצום באופי שלהם. הם בדרך כלל לא אוהבים זרים אך מאד מסורים ונאמנים למשפחתם.

היסטוריה של הרועה הקווקזי

כלבים הדומים לרועה הקווקזי קיימים באזור הקווקז ההררי של אירופה ואסיה במשך מאות שנים. באופן היסטורי הם שימשו לשמירה על רכוש ובעלי חיים מפני מסיגי גבול וטורפים, כגון זאבים ודובים. 

מגדלים סובייטים החלו בגידול סלקטיבי בקרב כלבים אלה בתחילת שנות ה-1900. חלק מהתכונות שרצו להתרבות עבורן כללו חוזק, ביטחון עצמי, שמיעה וראייה טובים ומעיל עמיד בפני מזג אוויר.
הגזע נדיר יחסית, במיוחד בצפון אמריקה. זה חלק משירות מלאי הקרן של מועדון הכלבנות האמריקאי, ששומר רישומי רבייה של התפתחות גזעית. 

טיפול ברועה קווקזי

הרועים הקווקזיים אינם זקוקים לכמות מופרזת של פעילות גופנית, אך הם דורשים הכשרה וחשיפה מוקדמת ונכונה.

טיפוח

הטיפוח שלהם פשוט למדי, אבל יכול להיות מחייב בזמן בגלל גודלם הגדול.
אורך הפרווה יכול להשתנות עבור הרועה הקווקזי. אם לכלב שלך יש פרווה קצרה יותר, סביר להניח שתצטרך להבריש אותו רק פעם או פעמיים בשבוע. אבל פרוות ארוכות יותר עשויות לדרוש טיפוח יום יומי כדי לעמוד בקצב. טיפוח הפרווה הכרחית בכדי למנוע קשרים ונשירה.
תצטרכו לקחת בחשבון את מה שמחכה לכם בתקופות המעבר הבין עונתיות, מצב של נשירה גבוהה יותר. לעתים קרובות בעיקר באביב ובסתיו, שבמהלכן תצטרכו להגביר את תדירות הטיפוח. 

מעבר לטיפוח הפרווה לגזע זה יש רמת ריר גבוהה למדי. סביר להניח שתצטרכו להחזיק מגבת בהישג יד כדי לנקות ריר על פרוות הכלב שלכם, על הרצפה, על הרהיטים ועל כל נקודה אחרת אליה היא עשויה להגיע.

פעילות פיזית

השאיפה  לספק לכלבכם לפחות שעה של פעילות גופנית ביום באמצעות טיולים, השתובבות בחצר, טיולים, משחקים ופעילויות אחרות. גם צעצועים לכלבים ומשחקי חשיבה כמו פאזל או שמיכת הרחה היא פתרון מצויין  לפורקן אנרגיה.

למרות שלא מדובר בגזע אנרגטי במיוחד הוא עדיין נוטה לסיבולת טובה אם אתם חובבי טיולים ארוכים. הקפידו תמיד להחזיק את הרועה הקווקזי שלכם עם רצועה לכלבים או באזור מגודר מאובטח בשל אופיו המגונן והעובדה שהוא עלול להיות תוקפני לזרים, כלבים ואנשים שהוא לא מכיר.

אילוף

הרועה הקווקזי הוא אינטליגנטי, אבל הוא גם יכול להיות עקשן וחזק בכל הנוגע לאימון. התחילו גם אילוף וגם חשיפהה מגיל צעיר ככל האפשר. כשהכלב גור קל יותר ניתן לאלף ולחנך אותו.

מאחר ומדובר בכלב ענק מימדים ובעל כח פיזי לא מבוטל, חשוב שאתם כבעלים תצליחו לשלוט עליו. הדרך האפקטיבית ביותר לכך תהיה על ידי אימון ואילוף.
חשווב שתמצאו מאלף שמכיר את הגזע היטב וכבר עבד איתו בעבר. מאלף בעל נסיון וידע מקצועיים כדי שיוכל לעזור באילוף ובסוציאליזציה ועל מנת לשלוט באינסטינקט ההגנה של הגזע שעלול להוביל לתוקפנות כאשר לא מטפלים בכך. 

בריאות

בסך הכל, הרועה הקווקזי הוא גזע בריא בדרך כלל, אך הוא נוטה לכמה בעיות בריאות תורשתיות בעיקר בשל הגודל הפיזי שלו:

בעיות הבריאות השכיחות ביותר בכלבי רועה קווקזי כוללות:

  • דיספלסיה של מפרק הירך: בעיה גנטית שגורמת להתפתחות לא תקינה של מפרק הירך.
  • בעיות לב: עשויים להיות בעלי סיכון מוגבר למחלות לב, כגון אטרופי של מסתמי הלב.
  • בעיות עור: כלבי רועה קווקזי עשויים להיות בעלי עור רגיש, מה שעלול להוביל לבעיות כגון אלרגיות או אקזמה.
  • בעיות עיניים: כלבי רועה קווקזי עשויים להיות בעלי סיכון מוגבר למחלות עיניים, כגון קטרקט או ניוון רשתית.

תזונה מומלצת לכלב רועה קווקזי

כלבי רועה קווקזי הם כלבים גדולים וחזקים, הזקוקים לתזונה מאוזנת ואיכותית כדי לשמור על בריאותם. תזונה מומלצת לכלב רועה קווקזי צריכה לכלול את המרכיבים הבאים:

  • חלבון: המרכיב העיקרי בתזונה של כלבים, והוא חיוני לגדילה, התפתחות, ושמירה על מסת שריר. כלבי רועה קווקזי זקוקים לכמות גבוהה של חלבון, כ-2.5-3% ממשקל גופם.
  • שומנים: מספקים אנרגיה, חיוניים לספיגת ויטמינים ומסייעים בשמירה על עור ופרווה בריאים. כלבי רועה קווקזי זקוקים לכמות סבירה של שומנים, כ-1-2% ממשקל גופם.
  • פחמימות: מספקות אנרגיה, אך חשוב לבחור פחמימות מורכבות, כגון דגנים מלאים. הם נספגים בגוף לאט יותר ומספקים אנרגיה לאורך זמן.

סוגי מזון מומלצים לכלב רועה קווקזי

בבחירת אוכל לכלב רועה קווקזי, חשוב לבחור מזון איכותי, המכיל את כל המרכיבים הדרושים לתזונה בריאה. מזון איכותי יהיה עשוי מחומרי גלם טריים ובריאים, ולא יכלול חומרים משמרים או חומרי טעם וריח מלאכותיים.

כמות מזון מומלצת לכלב רועה קווקזי

  • כמות המזון המומלצת לכלב רועה קווקזי תלויה בגיל, במשקל, ובפעילות הגופנית של הכלב.
    באופן כללי, כלבים בוגרים צריכים לאכול כ-3% ממשקל גופם ביום.
  • חשוב להקפיד על מתן מזון לכלב במנות קטנות לאורך היום ולא להאכיל את הכלב לפני פעילות גופנית מאומצת.

טיפים נוספים לתזונה בריאה לכלב רועה קווקזי

ודא שלכלב שלך יש תמיד גישה למים טריים. התייעץ עם וטרינר כדי לקבל המלצות ספציפיות לתזונה של כלבך. הקפדה על תזונה בריאה חשובה כדי לשמור על בריאותו של הרועה הקווקזי לאורך שנים רבות.

לסיכום

נוכל רק להמליץ כי לא מדובר בכלבלב פשוט מן השורה. לפני אימוץ רועה קווקזי, הקפידו לעשות מחקר כדי להבטיח שהגזע מתאים לאורח החיים שלכם. ממליצים לכם לעשות בדיקה מעמיקה ואפילו לדבר עם בעלי כלבים שמחזיקים רועים קווקאזים ומנוסים בגידולם.

אם תחליטו שהכלב הנהדר הזה אכן מתאים לכם אנחנו צוות מגה פט יותר מנשמח לעמוד לשרותכם ולתת לכם מענה בכל עת ובכל נושא.

No data was found
דילוג לתוכן