משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

יש לך כלב היפראקטיבי? זה מה שאתה צריך לעשות

כלבים היפראקטיביים דומים לכל כלב אחר. הם מתים על תשומת לב מהבעלים שלהם ותמיד רוצים עוד קצת ממנה. כדי לאמן כלבי היפראקטיבי אתם צריכים להשקיע לא מעט  אנרגיה. כלב היפראקטיבי מאולף היטב הופך לכלב מאושר. מכיוון, שהוא יידע את מיקומו במשפחתו שהיא הלהקה שלו בעצם. אם תקדישו זמן בכל יום כדי לספק אימון עקבי וחיובי לכלב שלכם, תוכל לעזור לו ללמוד להרגיע את עצמו ולהפוך לחיית מחמד משפחתית נהדרת. אז הנה כמה טיפים שיכוונו אתכם…

תנו לו לפרוק אנרגיה לפני האימון

אין לכם סיכוי לאמן ולהתחיל במלאכת האילוף של כלב ההיפר שלך מבלי לתת לו תחילה הזדמנות לשרוף קצת אנרגיה. הזמן הטוב ביותר לנסות אימון הוא לאחר שהוא או היא התעמלו במרץ. נסו להריץ אותם בחצר, לשחק משחקי כדור או לצאת איתו להליכה מהירה על מנת לשרוף את האנרגיה העצבנית והבלתי פרודוקטיבית שאנו מכנים היפראקטיביות.

אימונים קצרים

לאחר שהכלב שלך פרק קצת אנרגיה, אז עשו סשן קצר של אילוף כלבים. התחילו באימונים שאורכם פחות מ-5 דקות ולאחר מכן  תאריכו ל-10 דקות כשהכלב מסוגל להתמקד בכם ובפקודות שלכם.

השתמשו באימון בשיטת התגמול החיובי

זה יעבוד הכי טוב עם כלב היפר. חיזוק חיובי בדמות חתיכה קטנה של חטיפים לכלבים או שבחים ומילים טובות הניתנות מיד כשהכלב שלכם מציית לפקודה.

אם לא תתגמלו מיד, הכלב שלכם יאבד במהירות עניין ולא יצליח להבין למה אתם מצפים ממנו.
עדיף לאמן את הכלב באזור עם מעט הסחות דעת: חצר אחורית מגודרת ללא חיות או בני אדם אחרים או חדר שקט בבית.

פינוקים קטנים וחטיפי אילוף למיניהם צריכים להיות בהישג יד בכל עת בעת אילוף כלב ההיפראקטיבי שלכם. ברגע שהכלב מציית בעקביות לפקודות שלכם שלפו את הפינוקים יחד עם טונות של שבחים, בשלב זה הכלב מציית לכם כי הוא רוצה לרצות אתכם. הזכירו לו שאתם מרוצים ממנו עם שבחים מדי פעם כדי לחזק את האילוף.

השתמש בפקודות קצרות

יש להשתמש במילת פקודה אחת או שתיים קצרות. משפטים ארוכים יותר רק יבלבלו את הכלב ויעשו אתכם מתוסכלים בגלל חוסר ההבנה שלו. תנו את הפקודה בקול ידידותי ותמיד שבחו את הכלב שלכם על כל ניסיון מוצלח, קטן ככל שיהיה.

לעולם אל תרביצו או תצעקו על הכלב שלכם, אחרת תאבדו את יראת הכבוד שלו ותגרום לו לפחד ממכם, וזו לא המטרה.

השורה התחתונה היא שכל הכלבים זקוקים לגירוי אינטקטואלי מעבר לפיזי כדי לשגשג ולהצליח. מחקרים מראים שמשחק באתגר אינטקטואלי לכלב שלכם שווה ערך לרבע שעה לפחות  של פריקת אנרגיה . 

יש טונות של צעצועים לכלבים בטוחים ואינטראקטיביים על המדפים  שיעסיקו את חיית המחמד שלכם. הדבר הגדול בצעצועים אינטראקטיביים הוא שהם דורשים השתתפות מלאה ומעורבות של חיית המחמד שלך מה שבטוח יעייף אותם. למשל צעצועי מחבואים והסלקת חטיפים הם דרך מצוינת להרגיע את הכלב שלכם ולהעסיק אותם. צעצועים אלה מגיעים בדרך כלל עם חלקים הניתנים להסתרה שאתה נדרשים להחביא בהם חטיפים קטנים שאותם הכלב צריך לאתר.

שגרה ולו"ז קבוע 

לספק לכלב שלכם שגרה יומית זורמת וחלקה היא דרך מצוינת להפחית את ההיפראקטיביות שלהם. זכרו כי עקביות היא המפתח. פעמים רבות, היפראקטיביות נובעת מאי-חיזוי והשלכות החופשית של הכלב שלך על יומו. לכן, חשוב שתגבשו לוח זמנים שמתאים לשניכם.

כלבים אוהבים בדרך כלל שגרה יומית לדוגמה עבור חיית המחמד שלך יכולה להיות הבאה:

  • להתעורר
  • לעשות סיבוב צרכים ארוחת בוקר
  • הפסקת צהריים לשירותים או הליכה ארוכה בחוץ
  • משחק אחר הצהריים בפארק מקומי או בחצר האחורית
  • הליכה לילית
  • רגע של רגיעה 
  • הפסקת שירותים אחרונה לפני השינה 
  • שעת השינה

ללמד את הכלב שלך מתי הגיע הזמן למשחק וזמן למנוחה היא דרך יעילה להרגיע אותם גם אם כלבים היפאקטיבים במיוחד. 

לסיכום

אמנם ריטלין זה בדרך כלל השימוש להיפאקטיביות בקרב בני האדם, בקרב בני הלוויה שלנו יש פתרונות אחרים כפי שציינו מעלה. ממליצים להקפיד על אוכל איכותי לכלבים, אם עדיין לא מצליחים להתגבר על ההיפראקטיביות, מוזמנים לפנות אלינו לעוד עצות זהב בנושא.

לקריאה נוספת:

No data was found
דילוג לתוכן