משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

כלבים ואזעקות- טיפים להתמודדות בימים קשים אלה

לאור התקופה הקשה שפקדה אותנו, הדבר הפרקטי והשימושי שחשבנו שביכולתנו לתרום חוץ משקי מזון לכלבים ששרדו את התופת בעוטף הוא טיפים! טיפים להתמודדות של חיות המחמד שלנו שנמצאים גם הם בפניקה ובחרדה בלתי פוסקת. 

לצערנו החרדה הזו לא מפספסת אף אחד! הטלוויזיה שדלוקה 24/7 על ערוצי החדשות, התרעות ואזעקות שנשמעות ללא הרף והופכות את מערכת העצבים שלנו לרגישה. גם חיות המחמד שלנו מושפעות, גם מההתבוננות בנו וגם מהנסיבות עצמן. 

איך נערכים ומתמודדים עם המצב?

בשורות הבאות ננסה להסביר כיצד לפעול בזמן אמת ולהתמודד עם המצב בדרך היעילה ביותר. 

הכנה מוקדמת היא הדבר החשוב ביותר בכל פעולה שאנחנו עושים ורוצים שגם כלבנו יעשה, לא רק לכלבים ואזעקות. במאמר הזה, נכין את הכלבים ואתכם למצב של שהייה במרחב מוגן.

היערכות והכנת ציוד נדרש

מקמו בממ"ד דברים חשובים והכרחיים, כמו שנאמר בהוראות פיקוד העורף:

  • מזון
  • מים
  • סוללות
  • מטען + מטען נייד
  • ספרים וצעצועים לילדים

מלבד כל אלה שיעזרו לנו להיערך בצורה הטובה ביותר לכל תרחיש גם לנורא מכל כפי שכבר קרה, בעלי חיות מחמד צריכים להיערך גם לציוד עבורם.

ציוד נדרש לחיות מחמד

כלוב אילוף או מיטה נוספיםמיטה לכלב או מיטה לחתולכלוב אילוף, מקמו מיטה או כלוב גם בממ"ד הביתי או במקלט המשותף בבניין. כמובן מומלץ להסביר לשאר השכנים את החשיבות של חיית המחמד כבן משפחה לכל דבר. לכן חשוב למקמם את החפצים של הכלב או החתול גם שם. הוסיפו צעצועים, אפילו צעצועי הרחה שיעסיקו ויסיחיו את דעתם. נצלו את קבוצת הוואטסאפ של הבניין על מנת לפנות ללב של כולם. 

אוכל וחטיפים – דאגו לזמינות של אוכל לכלבים וחטיפים מפנקים, מצבים כאלה זה בדיוק הזמן להתנחם ולנחם את חיית המחמד שלכם בחטיף שהם ממש אוהבים. זה גם ישרת אתכם לטובת חיזוק התנהגויות טובות והסחת דעת במקרה הצורך.

למדו את הכלב שלכם התנהגויות דרושות

למדו את הכלב שלכם את המסלול לממ"ד או למקלט של הבניין. הובילו אותו את כל הדרך וצ'פרו באמצעות חטיפים לכלבים, בהגיעכם למקום הנחו אותו ללכת למקומו ולחכות שם עד אשר יקבל מכם הוראה אחרת. בזמן ההמתנה ואם הכלב ממשיך בהתנהגות רגועה, המשיכו לחזק אותו  אם במילים מעצימות או בפינוקים. 

תישארו בשליטה 

אמנם זה לא פשוט  וההסטריה גוברת עלינו יחד עם עלייה של לחץ דם ושאר המדדים. כמובן שהכלבים הרגישים שלנו מרגישים הכל! תשתדלו לא להיות  מתוחים ותנסו לא להיות במצב של חרדה וחשש או לפחות אל תשדרו את זה החוצה. נסו לשדר לכלב שלכם "עסקים כרגיל" למען השקט והביטחון שלהם.

שהות במרחב מוגן

בזמן השהות בממ"ד או המקלט המשותף של הבניין, השאירו את כלבכם עם רצועה לכלבים עליו. דאגו תמיד שהרצועה תהיה רפויה ככל האפשר, וללא מתח או לחץ מיותר.

כלבים בזמן אזעקות לעיתים נלחצים, ויכולים שלא להקשיב לנו עד הסוף וזה בסדר. התפקיד שלנו הוא לשמור עליהם, ולדאוג שהם יהיו רגועים ככל האפשר.

כלב רגוע ונינוח- במקרה שהכלב שלכם רגוע ונינוח בזמן השהות בממ"ד או במקלט, אפשרו לו להסתובב מעט. במקרה זה אפשר ללטף אותו ולתת חטיפים טעימים, לאפשר לאנשים לגעת בו ולדבר אליו רק אם הוא בסדר עם זה. כלב במקרה כזה, יכול לעזור לסביבתו ולהוריד מיושבי המקלט מעט את מפלס הלחץ. גם במצב זה, השאירו על כלבכם רצועה שתהיה מחוברת לקולר שלו כל הזמן.

כלבים ואזעקות –עשה ואל תעשה

הכנו לכם רשימה של דברים שצריך לעשות, ויש דברים שממש חשוב לא לעשות!

עשה

  • השאירו את הרצועה על הכלב בזמן השהייה במרחב מוגן והאזעקות
  • לכלבים עם בעיות תוקפנות לאנשים וכלבים, חיבשו מחסום פה  
  • כלבים חרדתיים בקשו מהאנשים שלא ללטף!
  • דאגו  לבקבוק מים וקערה לאוכל ושתיה
  • דאגו לחטיפים וצעצועים
  • הכנת מיטה ומקום מבעוד מועד במרחב המוגן

אל תעשה

  • אל תלטפו את הכלב בזמן שהוא מפחד, זה עלול להגביר את  הפחד
  • אל תאפשרו לזרים ללטף את הכלב כאשר הוא לא רגוע
  • אל תשדר חרד ופחד ליד הכלב
  • אל תרוצו עם הכלב בלחץ וחרדה
  • אל תורידו את הרצועה 
  • תוודאו שרצועה לא מתוחה

חזרה לשגרה ויציאה מהמרחב המוגן

גם אחרי שהסכנה חלפה ויצאתם מהמרחבים המוגנים יש לקחת את הכלב למקום שלו בבית. תשתדלו להשאיר על כלבכם את הרצועה ואל תורידו עדיין. בקשו ממנו להישאר במקומו לפחות לעשר הדקות הבאות.

רגיעה והורדת מתח– במידה והכל נגמר ואין התראות שמסכנות אתכם, קחו את כלבכם לטיול קצר של 15 דקות מינימום. זאת על מנת שיפרוק מתח ואנרגיה ויעשה גם צרכים, שחקו איתו בכדור ושדרו לו חזרה לשגרה וכמובן תמשיכו  לשדר לכלבכם  שהכל בסדר.

אזעקה נשמעת באמצע הטיול עם הכלב – מה עושים?

אם אזעקה תופסת אתכם שוב באמצע הטיול וצריך לרוץ, תרוצו! רק תשתדלו לעשות זאת בצורה שמחה ככל שניתן  בהתאם למצב כמובן ולא בבהלה גדולה. אם תרוצו בשמחה, הכלב שלכם יתרגש  ויפרש את זה באופן חיובי ונעים. אם תרוצו בבהלה, הכלב יבהל  וינסה לעצור אתכם מלרוץ לכיוון שצריך.

כנסו למקלט ציבורי משותף או לבניין סמוך והישמעו להנחיות פיקוד העורף.

אזעקה בנסיעה עם הכלב

במידה ואתם נוסעים עם כלבכם ברכב ושומעים את סירנת האזעקה שעולה ויורדת, ההנחיה היא:

  • לעצור לצד הדרך
  • לשכב על הבטן ולשים ידיים על הראש- עשו זאת יחד עם כלבכם והשתמשו בפקודת ארצה.

חיות המחמד שלנו הן בני משפחה לכל דבר. כמו שלא הייתם משאירים אף אחד מבני משפחתכם מאחור ולבד בזמן כזה, כך תנהגו גם בכלבכם וחתולכם. אף אחד לא נשאר מאחור!

אם החלטתם לנסוע עד שיעבור זעם, דאגו לקחת אתכם את בעלי החיים איתכם. לחילופין תוכלו לשכן את הכלבים בפנסיון לכלבים בשום פנים לא להשאירם בבית לבד או לנטוש חלילה. 

לסיכום

הלוואי שהמאמר הזה יהיה הכי לא רלוונטי שיש, אבל נכון לעכשיו הוא חשוב מתמיד.
בכל שאלה, תמיכה או עזרה צוות מגה פט פה עבורכם ובשבילכם תומך בכם בשעות קשות אלו. שנדע ימים טובים מאלה!

No data was found
דילוג לתוכן