משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

דלמטי

להאזנה למאמר

מקור שם הגזע מקורו באזור החוף הדלמטי של הבלקן. הוא מכונה גם "כלב הכרכרות", בשל העובדה שהיה רץ לצד כרכרות סוסים בעבר הרחוק. גזע זה שימש ככלב ציד, אך כיום מתפקד כחיית מחמד וככלב שמירה. אולם כלבים דלמטים (Dalmatian)לא תמיד היו נחשבים לגזעים המוכרים יותר. 'המקפצה הפרסומית' שלהם נגזרה דווקא מסרט מצוייר של חברת דיסני אשר ידוע בשמו 'על כלבים וגנבים'.

בתקופת ריג'נסי 1795-1837 הגזע הפך לסמל סטטוס שרץ לצד הכרכרות הרתומות לסוסים ואלה עם כתמים דקורטיביים זכו להערכה רבה. מסיבה זו הוא זכה לכינוי 'כלב המאמן המנוקד'.

הכלבים היו שומרים על האורוות בלילה. הגזע שימש כדי לרוץ לפני כבאיות רתומות לסוסים שפינו את המסלול עבור כלי הרכב.

מקורו של גזע הכלבים הדלמטי אינו ברור ומתבסס על הנחות בלבד. מציורים שנתגלו בקברות הפרעונים העתיקים וכן ציורים מהמאות ה-16 עד ה- 18, ניתן להניח שכבר אלפי שנים קודם לכן – כלבים דלמטיים היו קיימים.

מראה כללי של כלב דלמטי

גזע זה ידוע בשל הנקודות שעל פרוותו הקצרה. באופן מפתיע נולד הוא צחור כשלג והכתמים השחורים או החומים מופיעים על גופו עם ההתבגרות.

כלבים דלמטים ידועים בשל היותם כלבים בינוניים, שריריים, בעלי פרווה קצרה וקווים כלליים סימטריים. צבע עיניהם ואפם לרוב יהיו שחורים או חומים, בהתאם לכתמים המקשטים את פרוותם. אזניהם בינוניות, רחבות למדי ונישאות בצמוד לראשם.

כלבים דלמטים

צבעים: שחור ולבן

משקל: 30 ק"ג זכר, 27 ק"ג נקבה
גובה: בנקבה 56-61 ס"מ ובזכר 52-59 ס"מ
תוחלת חיים:  10-12 שנים

אופי והתנהגות של כלב דלמטי

כלבים דלמטים ידועים בשל היותם מהירים ותזזיתיים. הם נאמנים מאוד, אוהבים לשחק וכתוצאה מכך הם גם רוכשים חיבה גדולה לילדים, כשזה כמובן תקף גם להפך. גזע זה זקוק לחברה אנושית ולכן כדאי להחזיקו בבית בחיק המשפחה.

טיפוח הגזע

טיפוחו של הגזע הוא קל יחסית ואינו מלווה בטיפול אינטנסיבי. פרוותו הקצרה לא דורשת הברשה יומית ובנוסף, מדובר בכלב נקי למדיי שאינו צריך מקלחות תקופתיות. זהו גזע כלבים אנרגטי יחסית ולכן הוא זקוק לאימונים רבים.

בגלל שערותיהם הקצרות והקשות, הגזע הדלמטי אינו דורש הרבה טיפוח. פעם בשבוע העבירו כפפת טיפוח על המעילים שלהם כדי להסיר שערות מתות. סיימו עם מטלית רכה כדי לקדם ברק. עם זאת, הם מנשירים, ותגלו שהשערות שלהם קצת עקשניות להסרה מהריהוט. ולכן, כיסויי ספה עשויים לעזור.

פעילות גופנית של כלב דלמטי

דלמטים צריכים הרבה סוציאליזציה מוקדמת ומתמשכת כלומר קשרים חברתיים משמעותיים עבורם, גם אימון לתרגול איך ללכת עם קולר לכלבים ורתמה. כמו כן, מכיוון שהם זקוקים להרבה ריצה חופשית, הבעלים חייבים לעבוד כדי להבטיח שיש להם משמעת. קל לאמן את רוב הדלמטים מכיוון שהם נהנים לעבוד עם בעליהם. למרות שההתלהבות שלהם לפעמים מעלה חששות לגבי משמעת, הם בדרך כלל בסדר גמור…

No data was found
דילוג לתוכן