משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מה עושים כשהחתול רוצה לצאת לטיול?

להאזנה למאמר

בעלי חתולים רבים תוהים לפעמים אם החתול שלהם יהנה מטיול בחוץ מידי פעם, לרחרח ולחקור את הסביבה.  אתם לא לבד, האם לחתול שלכם נחוצה חוויה מעשירה יותר מחוץ לבית?

כלבים יוצאים מדי יום לטייל ולחקור את העולם שבחוץ, ורק החתולים נותרים להתבונן בהם דרך החלון. 
זה לא מפתיע שחתולים שנמצאים בבית ללא כמות מספקת של גירויים הופכים להיות מתוסכלים. הם עלולים לסבול מהשמנת יתר או להרוס את הספה ושאר הרהיטים בבית . מצד שני, מעבר לדלת הם עלולים להיתקל בשלל סכנות. אם כך, כיצד לוודא שאתם מאפשרים לחתול לצאת מהסיבות הנכונות? 

6 כללים לפני שיוצאים לטיול עם החתול בחוץ:

1. האם החיים בחוץ בטוחים מספיק עבור החתול שלי? 

חתולים שמתגוררים במושב או בבית עם חצר, ניצבים בפני אתגר שונה מחתולים עירוניים שבפניהן עומדות סכנות שעלולות לפגוש אותם מעבר לפינה. סכנות כמו תאונה עם רכבים חולפים, מפגשים וקטטות עם חתולי רחוב או מפגשים עם כלבים. אפילו  פקחי עירייה שעלולים ללכוד אותם.

2. אל תשכחו חיסונים וטיפולים לחתול

גם חתולים ביתיים צריך להקפיד בשגרת חיסונים. הדבר חשוב במיוחד כשמדובר בחתול שיוצא לטייל בחוץ- סירוס/עיקור . כמו כן, חתולים שנמצאים מחוץ לבית עלולים לסבול מפרעושים ולכן יזדקקו לטיפול מונע באופן קבוע. אם אתם לא בטוחים שתצליחו להקפיד על השגרה הזו, מוטב להשאיר את החתול בבית.

3. היערכו ל"מתנות והפתעות" 

חתולים חוזרים מסיבוב בשכונה עם מתנות. החתול שלכם עשוי לחזור הביתה לא רק עם פרעושים, אלא גם עם מתנה בדמות עכבר מת או ציפור רחמנא ליצלן שהצליחו לצוד. הם אמנם יהיו בטוחים שזוהי מחוות אהבה גדולה עבורכם אך יש לנו תחושה שאתם תתרגשו מזה קצת פחות. בנוסף, חלון פתוח עשוי להיות פתח ש"מזמין" את החתול שלכם לצאת מהבית אם אתם מתגוררים בקומה נמוכה או בבית צמוד קרקע, או אפילו חתולים מבחוץ עלולים להכנס פנימה. חשוב שתזכרו שחתולים טריטוריאליים עלולים לפתח חרדות מריחות לא מוכרים בבית או בארגז החול.

4. מה שטוב לנו לא טוב להם- אל תכפו על החתול שלכם לצאת 

עבורנו היציאה מהבית נראית אטרקציה כייפית והרפתקאה מעשירה, אבל חתול בית שמעולם לא היה בחוץ לא יודע מה נחסך ממנו. חתולים שזוכים לשלל גירויים בבית ולזמן משחק מספק עם בעליהם, יכולים לחיות חיים ארוכים ומספקים. בחוץ לעומת זאת, הם עשויים לחוש מפוחדים, להתמודד עם בעיות לא מוכרות ולאבד את הדרך חזרה. אם החתול שלכם נראה שמח וחיוני ואינו מבקש מיוזמתו לצאת, הימנעו מעידודו לעשות זאת.

5. זכרו את מקומכם בחייו של החתול

אימוץ חתול פירושו הפיכה למשפחה. אל תחשבו שפתיחת החלון "חוסכת" לכם מהחובה לספק לחתול שלכם גירויים. גם חתול שיוצא החוצה ומטייל כל היום עלול לחוש בדידות ועצב. הפיתרון הטוב ביותר לספק לו את החברה הנחוצה לו היא באמצעות משפחתו החדשה. מומלץ על צעצועים מגרים ומפנקים שיעסיקו אותו במהלך היום ויאתגרו את חוש הצייד שלו . 

6. כיצד לספק לחתול סביבה מאתגרת בבית? 

ניתן ומומלץ לאפשר לחתלים שלכם להתבונן מבעד לחלון לאחר שדאגתם לאבטח כהוגן את האיזור אם ברשת מיוחדת או בצורה בטוחה אחרת. על מנת למנוע ולו את הסיכון הקטן לנפילה ממנו. חתולים רבים אוהבים לרבוץ והשתזף בשמש, כך שחשיפה וישיבה על עדן החלון היא רעיון  מעולה שישמח את החתלול שלכם ממש.

תסדרו לו אזור יעודי למשחקים, מתקני גירוד לחתולים גבוהים ומעניינים ברחבי הבית. מומלץ  שיהיה מתקן גירוד יציב לשיוף ציפורניים, מדפים גבוהים לטיפוס, צעצועים לחתולים כולל כדורים ופונפונים למשחק.  אפילו צעצועי חכה שאליה קשורים "פתיונות". זכרו שחתולים יכולים בכיף  לשעשע את עצמם, אבל ישמחו מאוד לפרטנר שיזרום איתם  למשחק  משותף.  

סביבה ירוקה בתוך הבית

גדלו צמחים מתאימים עבור החתול על מנת  שהוא יוכל לנשנש אותם להנאתו.

החתול משועמם?

אם החתול נראה משועמם, אולי תצרפו חבר נוסף למשפחה. כך שניהם יוכלו  לשחק יחד בסביבה בטוחה וללא סיכון.  

אם כבר החלטתם לאפשר לחתול לצאת לטיולים מחוץ לבית, עשו זאת בצורה נכונה. המדריך הבא יעזור לכם להתחיל 

איך לקחת את החתול שלי לטיול

אם אחרי מה שאמרנו לך, אתה חושב שהליכה עם החתול שלך היא אפשרות טובה עבורו ועבורך, אז אל תחמיץ את כל מה שאנחנו הולכים להסביר להלן. קודם כל, עליכם להבין שהליכה עם חתול אינה זהה להליכה עם כלב.

ישנם מומחים לבעלי חיים שחושבים כי חתול המתגורר בבית יכול ליהנות מטיול בחוץ. במיוחד אם החתול נוטה לרצות לברוח כדי לראות את העולם החיצון. אך מצד שני, ישנם גם מומחים אחרים ההטוענים שהם בעלי חיים רגישים שהכי טוב לשמור עליהם בבית ולא לגרום לפחד ולחץ מיותרים.

כבעלים של חיית המחמד שלך, רק אתם יכולים להעריך הכי טוב  את אישיות החתול שלכם ולדעת אם כדאי לקחת אותו לטיול או אולי עדיף להשאיר אותו בבית. זאת כדי למנוע ממנו וגם ממכם להתחרפן או פשוט להיות לא בנוח.

מה צריך לעשות לפני שלוקחים את החתול שלך לטיול?

תנו לו להריח, שיתחיל לרחרח קודם את הרתמה לחתול. חשוב ביותר הוא להרגיל את החתול שלך לשימוש ברצועה. זה אמנם משהו מאד בנאלי לכלבים אבל לחתולים זה אחרת. תצטרך להתחמש בסבלנות לכך.
אם אתה רואה שהוא לחוץ או המום, עדיף לוותר ולא להכריח אותו לעשות משהו שהוא לא רוצה או שהוא לא מוכן אליו. אם תרגיל ההרחה עבד כמו שצריך …

השתמשו ברתמה, אף פעם לא בקולר צווארון (סכנת חנק של ממש).  היוועצו עם עם הוטרינר שלכם או עם המוכרים בחנות כדי להבין  איזה מהם יתאים הכי טוב לגוף החתול שלכם.

אם החתול שלכם מסכים שתשימו את הרתמה, הוסיפו את הרצועה ואפשרו לו לנוע איתה בחופשיות בתוך הבית.

בתוך הבית או בגינה, כשרואים שהוא מרגיש בנוח עם הרתמה והרצועה, קח את הרצועה וצעדו לצידו. מבלי להפריע לו וללא תנועות פתאומיות עד שהוא מתרגל ללכת לידך בצורה כזו.

תנו לו  כמה ימים להתרגל לרעיון עד שהוא ירגיש שהרתמה היא משהו חיובי. תגמלו אותו עם איזה פינוק חתולי בכל פעם שהוא מקבל את הרתמה בשמחה.

לא כל החתולים זהים

לא כל החתולים זהים ואולי החתול של השכן שלכם כן  אוהב ללכת עם רצועה אבל שלכם ממש שונא את זה. אל דאגה, מה שחשוב בכל מקרה זה שהחתול שלך שמח אם אתה לוקח אותו לטיול או לא. זכרו שהחתול שלכם עלול לחוש פחד אם אתם לוקחים אותו לטיול גם אם אתם שם איתו. הוא נמצא בשטח שהוא לא מכיר, הוא לא שולט במצב והלחץ והפחד יכולים לשתק אותו. אם הוא מפחד מאוד, הוא יכול להיראות ולהתנהג כמו חתול אחר ממה שהוא  בבית. במקרה זה, ברור שהוא לא מוכן לכך.

חתולים רבים מעדיפים להיות רגועים בבתיהם, לרבוץ ולישון בכיף ללא הפרעה ומבלי שיהיה עליהם לעבור לחץ מיותר. אמנם נכון שאוויר צח והשמש הם רעיון טוב עבורם, אך אם הם לא רוצים לצאת מהבית אין סיבה להכריח אותו בכח. אם אין לכם  גינה בבית, אולי יש אצל חברים ואז תוכלו לקחת את החתול עם מנשא, אלא אם כן  אתם חושבים שזה יכול גם להלחיץ ​​את החתול שלך (למשל, אם הוא לא אוהב מנשאים). אז ההמלצה שלנו פשוט לוותר על הרעיון.

לסיכום

לקחת חתול לטיול זה לא "פשוט" כמו לקחת כלב לטיול! יש הרבה יותר סיכונים, כמו למשל הוא עלול לתקוף אותך כי הוא בלחץ יתר. הוא עלול להילחם עם בעלי חיים אחרים ולהיפצע. אינכם  יכולים  לשלוט בו ולתת לו לברוח. אם אתה באמת רוצים לקחת את החתול לטיול אבל זו לא אפשרות וזה מתסכל אתכם, אז אולי הפיתרון שלך הוא אחר. זה יכול להיות רעיון טוב לבחון את האפשרות לאמץ כלב או להוציא לסיבוב כלב של שכן. אנחנו די בטוחים שהיו ישמח על הרעיון וככה אתם תוכלו לספק את הרצון שלכם לעשות את כל הדברים שאתם לא יכול לעשות עם החתול שלכם.

לקריאה נוספת:

בית לחתול

דילוג לתוכן