משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

כלב רידג'בק רודזי (Rhodesian Ridgeback)

רידג'בק הוא גזע של כלבים הידוע בכרבולת השיער המסומרת הייחודית לו לאורך גבו, להלן כמה מאפיינים ומידע מרכזיים על רידג'בקים:

מקור הגזע הוא מדרום אפריקה  מאיזור לזימבבואה (לשעבר רודזיה). אשר שימשו בתחילה לצייד גדול של בעלי חיים גדולים כמו אריות, בסוואנה האפריקאית. הם זכו להערכה בזכות כוחם, זריזותם ויכולת המעקב שלהם. הריג'בק מכונה גם כלב האריה האפריקאי.

מראה חיצוני 

הם גזע גדול ושרירי עם מבנה גוף חלק ואתלטי. המאפיין הבולט ביותר הוא "המוהיקן" בעצם קבוצת שיער שנמצאת לאורך גבם, אשר נוצרת מרצועת שיער שצומחת בכיוון ההפוך לשאר הפרווה.

קצת פרטים יבשים על הגזע

  • אורך חיים של 10-12 שנים
  • משקל ממוצע 27-39 ק"ג
  • רמת אנרגיה בינונית עד גבוהה
  • גובה ממוצע 61-68 ס"מ

הפרווה קצרה, צפופה ומבריקה, והיא מגיעה בגוונים שונים של שתני. מגווני חום בהיר עד חום אדמדם. מלבד המוהיקן המפורסם ,לרידג’בק  יש מבנה גוף מלוטש ואתלטי. יש להם גוף מאוזן ופרופורציונלי, עם חזה עמוק וגפיים חזקות ושריריות. ראשם שטוח מלמעלה, ועיניהם עגולות ומלאות הבעה. יש להם מראה אצילי ומכובד שמוסיף לקסם שלהם. הפרווה שלהם קצרה וצפופה, המספקת הגנה מפני האקלים האפריקאי הקשה.

אופי 

הרידג'בקים ידועים בנאמנותם, האינטליגנציה והעצמאות שלהם. הם בדרך כלל טובי לב ומלאי חיבה למשפחותיהם. עם זאת, הם יכולים להיות יותר הססניים עם זרים. 

הרידג'בקים יכולים להיות חיות מחמד משפחתיות מצוינות כאשר גדלות עם ילדים מגיל צעיר. בדרך כלל הם טובים עם ילדים אבל יש להשגיח עליהם בשל גודלם וחוזקם.

בשל ההיסטוריה שלהם כציידים ומגינים, הם בעלי אינסטינקטים חזקים של שמירה. הכשרה נכונה חיונית כדי להבטיח שהם מתנהגים היטב במצבים שונים.רידג’בק רודזי יכולים להיות בני לוויה מצוינים לילדים כאשר הם מוצגים כראוי ומתרועעים מגיל צעיר. יש להם אופי סבלני ועדין, מה שהופך אותם למתאימים לחיי משפחה.

עם זאת, השגחה חיונית כדי להבטיח הן את בטיחות הכלב והן של הילד. חשוב ללמד ילדים כיצד לקיים אינטראקציה נאותה עם כלבים ולכבד את הגבולות שלהם. לעולם אין להשאיר ילדים צעירים ללא השגחה עם כל כלב, ללא קשר לגזע. לימוד ילדים לגשת לכלבים בשלווה, הימנעות מלמשוך אוזניים או זנבות ובקשת רשות לפני ליטוף הם היבטים מרכזיים של אינטראקציות אחראיות בין כלב לילד.

פעילות גופנית

בהיותם גזע בעל אנרגיה גבוהה, הרידג'בקים דורשים פעילות גופנית קבועה כדי לשמור על גירוי נפשי, פיסי ומנטלי. הם פעלתנים ומאד נהנים מפעילויות כמו ריצה, טיולים רגליים וכל פעילות חוץ בעצם.

אילוף

סוציאליזציה וחשיפה נכונה ומוקדמת, אימוני צייתנות ואילוף חשובים לרידג'בקים. הם יכולים להיות בעלי רצון חזק. ולכן, שיטות חיזוק אילוף חיוביות אשר עובדות בצורה הטובה ביותר.

אילוף רידג’בק רודזי דורש עקביות, בטחון וחיזוק חיובי. הם כלבים אינטליגנטים המגיבים היטב לשיטות אילוף מבוססות תגמול. חשיפה מוקדמת ומבוקרת היא חשובה וחיונית כדי להבטיח שהם יגדלו להיות כלבים מותאמים היטב. מתן גירוי נפשי ופיזי חיוני למניעת שעמום והתנהגות הרסנית.

רמות האנרגיה של הגזע

רידג’בק רודזי הם כלבים אנרגטיים הדורשים פעילות גופנית קבועה כדי לשמור עליהם בגירוי פיזי ונפשי. יש להם רמת סיבולת גבוהה והם נהנים מפעילויות כמו ריצה, טיולים ומשחק אחזור. הם מצטיינים בענפי ספורט כלבים שונים, כולל ציות, זריזות ומעקב. חיוני לספק להם הזדמנויות רבות לשרוף את האנרגיה שלהם.

רידג'בק עייף הוא רידג'בק שמח ומתנהג היטב. ללא פעילות גופנית מספקת, הם עלולים להשתעמם ולהפגין התנהגויות הרסניות. עם זאת, חשוב לציין שפעילות גופנית מוגזמת אצל גורים או כלבים צעירים עלולה להזיק למפרקים שעדיין מתפתחים. חשוב למצוא איזון בין פעילות גופנית למנוחה.

בריאות

בסך הכל, הם גזע בריא יחסית. עם זאת, כמו כל הגזעים, הם עשויים להיות רגישים לבעיות בריאותיות מסוימות, כמו דיספלזיה של מפרק הירך, דיספלזיה במרפק, וסינוס דרמואידי, מצב עור מולד הקשור למוהיקן השיער הסמור.

ניתן לסכם ולומר שגזע הרידג’בק רודזי הוא גזע כלבים יוצא דופן בעל עבר היסטורי עשיר ומאפיינים פיזיים מובהקים- המוהק המפורסם. אופיים הנאמן והשומר, בשילוב עם התנהגותם השלווה והרגועה, הופכים אותם לבני לוויה ולכלבי שמירה מצוינים. עם טיפול נאות, הכשרה וסוציאליזציה, גזע הרידג’בק רודזי בהחלט יכולים להיות צלע מאד משמעותית וניכרת במשפחתכם ולהיות חלק מהסביבה הביתית האוהבת.

צוות מגה פט ישמח לעמוד לשרותכם בכל נושא הקשור לגזע הרידג'בק על כל צרכיו ובכלל. 

No data was found
דילוג לתוכן