משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מלטיפו (Maltipoo)

גזע המלטיפו הוא מושלם למשפחות צעירות, בתים של רווקים, צעירים ומבוגרים ובעצם לכל מי שיבחר לצרף אותם למשפחה. המלטיפו הוא גזע כלבים בהחלט מסור מאוד, הם מלאי אהבה וחיבה לבעליהם ולבני האדם בכללי. הם אוהבים להצטרף אליהם לטיולים ושלא תטעו גם לרביצה על הספה, כמובן. 
בנוסף, הם היפואלרגניים ולא מנשירים שיער בכלל, מה שהופך אותם לשותפים אפילו יותר נהדרים.

הגזע הזה הוא שילוב מנצח של מלטז וכן פודל והוא נחשב לעדין, שובב ואינטליגנטי במיוחד.
המלטיפוז הם זן חכם, פעיל ומלא חיבה. הם סבלניים ואדיבים ויתאימו כמעט לכל בית. 
גזע זה קל לאילוף והם בחירה בהחלט מצוינת לבעלים שמצרפים כלב בפעם הראשונה לחיק המשפחה.

מראה חיצוני

המלטיפו הוא גזע די קטן, שלא עתיד לגדול הרבה מעבר לגובה של יותר מ-50 ס"מ. מה שמשייך את הגזע לקטגוריית הכלבים הקטנים. הפרווה הרכה בדרך כלל באורך בינוני עד ארוך שהוא גלי או מתולתל. 

מבחינת צבע הפרווה, הם יכולים להיות דו-צבעוניים, טריקולורים או אפילו בעלי פרווה משוישת.

מבחינת נשירה שיער – זכיתם! המלטיפו משיל מעט מאוד שיער. הוא לא מזיל הרבה ריר והם כל כך קטנים.
הם נחשבים לגזע היברידי ונוח שמקטין את הסבירות לעורר אלרגיות אצל אנשים רגישים.

אופי

קשה להתעלות על האופי הנוח של מלטיפו. הם אוהבים, עדינים, מלאי חיבה, שמחים ואוהבים לכייף.
איפה אפשר למצוא משהו יותר טוב מזה? גזע המלטיפו אוהבים את החיים שלהם לצד בעליהם, ללא כל דרישה או ציפייה מיוחדת ומוכנים לשחק, להתכרבל כל היום.

מדובר בגזע ערני שינבח על כל דבר חשוד ותאכל'ס גם מה שלא כל כך חשוד… מצד שני, אל תצפו מהם לגלות תוקפנות כלשהי. הם נחמדים מידי בשביל זה ופשוט מסתדרים עם כולם.

אורח חיים

המלטיפו יודעים שהם חלק מהמשפחה ויש להתייחס אליהם ככאלה. הם צריכים להיות בתוך הבית עם בעליהם והם עשויים אפילו לייעד לעצמם מקום על הספה כמקומם הקבוע. 

מכיוון שהם לא מעריצים גדולים של התרוצצויות בחוץ, ממש אין צורך בחצר אחורית גדולה. הם לגמרי מסתדרים גם בדירות ובחללים קטנים יותר. עם זאת, הם עדיין זקוקים לפעילות גופנית יומיומית כדי לשרוף את האנרגיה (לעיתים גבוהה) שלהם. הם יכולים גם להיות רועשים ויודיעו לבני משפחתם אם הם רואים או שומעים משהו חשוד.

הם אמנם באמת מאד חמודים, אך נדרשת לא מעט סבלנות בגישה כלפיהם. הם אולי אינטליגנטים, אבל הם גם רגישים מאד … כן, תכונות אלה קיימות לא רק בקרב בני האדם, אלא גם בקרב בעלי החיים שלנו. 

אילוף

אם מדברים על נושא האילוף והאימון של הגזע, גישות אילוף אגרסיביות מידי עלולות לגרום להם להיסגר.
הגישה הנכונה ביותר עבורם זה אילוף בגישה החיובית, שבעצם מעניקה חיזוק חיובי ולא משתמשת בכח.
שפע חטיפים לכלבים ומשחק יזרזו את תהליך האימון ויהפכו אותו למהנה עבור כולם.

משפחה וילדים

כשמשאירים את המלטיפו עם לילדים קטנים יותר נדרשת השגחה. מכיוון שמדובר בכלבים קטנים ועדינים שעלולים להיפצע קשה אם ילד פשוט נופל עליהם או נוהג איתם בחוסר עדינות. 

ככל שהגור והילד יתבגרו יותר, הם יוכלו להתחבר לאורך שעות של רדיפת כדור, משחק והתכרבלות על הספה.

טיפוח וטיפול

למרות שיש להם מעט מאד נשירה, כלבי המלטיפו דורשים תחזוקה גבוהה בכל הקשור לטיפוח. 
הפרווה הצמרית הבינונית-ארוכה שלהם דורשת צחצוח  והברשה יומיומית כדי לשמור עליה נקיה ובריאה. אם לא מברישים אותה ברמה מספקת, הם עלולים לפתח קשרים ופצעים כואבים על העור שלהם. 

הם יצטרכו אמבטיה פעם בחודש, גיזום ותספורת, פרט לאזור סביב הפנים והעיניים שלהם שיזדקקו לגזירה חודשית. גזעי כלבים קטנים יותר בדרך כלל מבלים יותר זמן בפנים – בתוך הבית מאשר בחוץ. כלומר לציפורניים שלהם לא תהיה הזדמנות להישחק באופן טבעי.
חשוב להקפיד ולבדוק ולגזוז את ציפורני הגור שלכם מדי חודש כדי להבטיח שהם ישארו בריאים. הקפידו גם לצחצח את השיניים של שלהם לפחות כמה פעמים בשבוע. אתם תודו מאד על כך שתחסכו ביקורים חוזרים ונשנים אצל הוטרינר.

כלבי המלטיפו נוטים להיות בעלי רמות אנרגיה גבוהות אך הם זקוקים רק לכמות מתונה ונמוכה של פעילות גופנית. תספיק להם הליכה קצרה של 15 דקות או משחק תופסת קצר אפילו בתוך הבית כדי להפוך אותן למאושרים ובריאים. הם אוהבים מאד לשחק, אז שילוב של קצת כיף באימון יביא את התוצאות הטובות ביותר.

בְּרִיאוּת הגזע מלטיפו

תוחלת החיים של הגזע היא בין 10-13 שנים.
למרות שהגזע נחשב לדי בריא ולא סובל כל כך מבעיות בריאותיות. הגורים הקטנים רגישים לדלקת ריאות ובעיות בדרכי הנשימה העליונות. 

רוב גזעי הכלבים הקטנים נוטים לבעיות בריאות הפה. כך שתזונה איכותית, טיפולי שיניים וצחצוח יכולים לעזור למנוע פגישות עתידיות עם הוטרינר.
אנחנו ממליצים תמיד לבדוק עם הוטרינר  שלכם אם יש מזון לכלבים שהוא מומלץ במיוחד עבור הגזע המדובר, על מנת שיעניק מענה מקסימלי לצורכי הגור שלכם.

הִיסטוֹרִיָה

בהיותו זן חדש למדי שהתפתח בשנים האחרונות בלבד, למלטיפו אין הרבה היסטוריה מאחוריו. הם גודלו לראשונה בארה"ב ב-20-30 השנים האחרונות. תחת התיוג של כלב ה"היפואלרגני" מה שגרם לפופולריות שלהם לעלות, המלטיפו כיום אחד מגזעי הכלבים הפופולריים ביותר בקרב מעצבי אופנה ואנשי פאשן.

לסיכום

ניתן לומר שגם אם אתם לא אנשי אופנה או מעצבי עלית, בטוח תמצאו שהגזע המושלם הזה יושב בול במשבצת של כלב משפחתי עירוני. מדובר בגזע נוח לגידול וטיפוח והוא רק מחכה להרעיף עליכם כמויות של חמידות ואהבה. 

צוות מגה פט עומד לרשותכם הכל נושא וישמח לתת לכם את כל המידע אתם זקוקים לו לטובת גידול הגזע אצלכם בבית. 

No data was found
דילוג לתוכן