משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מדוע כלבים אוכלים דשא? כל הסיבות האפשריות

למרות שכל גזע כלבים שונה, יש התנהגויות מסוימות שהן משותפות לכולם. אחת מהן היא שכל הכלבים אוהבים לאכול דשא. ישנן כמה סיבות מדוע כלבים אוכלים דשא. אלה כוללים הוספת סיבים לתזונה שלהם, לנשנוש להפגת שעמום, או כדי למלא חסר בתזונה שלהם.

מה אכילת דשא עושה לכלבים?

התשובה לשאלה זו יכולה להיות תלויה במגוון גורמים. כמו כמה דשא הכלב שלך אוכל, באיזו תדירות וסוג הדשא. לרוב, אכילת דשא עלולה להיות לא מזיקה לכלב שלך.

הסיבות הגורמות לכלבים לאכול דשא

יתרונות בריאותיים של אכילת דשא

כל תזונאי ודיאטן תמיד ימליץ לך להוסיף עוד ירוקים לארוחה.

אחת הסיבות לכך שכלבים אוכלים דשא היא כי דשא מכיל סיבים תזונתיים. מחסור בסיבים תזונתיים משפיע על יכולתו של הכלב לעכל מזון ועל היציאות. לכן, הדשא עשוי לסייע ולעזור לתפקודי הגוף המטבוליים שלו.

אם אתה חושד שהסיבה שהכלב שלך אוכל דשא בשל החוסר לדרישות תזונתיות, מומלץ לבדוק זאת עם וטרינר. הוא יעזור לזהות חוסרים בתזונה שלו ולמלא אותם בצורה טובה יותר לרווחה הכללית של כלבך.

אולי הכלב שלך אוהב לאכול דשא?

יכול להיות שהכלב שלך אוכל דשא פשוט כי הוא נהנה מהטעם או המרקם. אתה עשוי לגלות שהכלב שלך אוהב לאכול דשא רק כשהוא 'טרי' יותר בתקופות מסוימות של השנה. זה יכול להצביע על הרגל הקשור לטעם או למרקם, לכו תבינו… יש לא מעט אנשים ששותים מיץ עשב חיטה וגם משלמים על זה לא מעט כסף…

סיבה אפשרית נוספת: כדי לגרום להקאה

העובדה שכלבים אוכלים דשא כדי לגרום להקאה היא מיתוס די נפוץ. רק חלק קטן מאכילת הדשא גורם להקאות. מה שמרמז על כך שישנם גורמים נוספים שגורמים להקאה.

אם הכלב שלך מראה סימנים של אי נוחות והוא אוכל דשא, ייתכן שיש לו בעיה רפואית כמו ריפלוקס קיבה, מחלות מעי דלקתיות או דלקת לבלב.
עדיף להתייעץ עם הווטרינר שלך כדי לשלול מצבים רפואיים חמורים ולקבל טיפול מתאים.

גם במקרה שהכלב מקיא שוב ושוב דשא ו/או לא אוכל את האוכל הרגיל שלו, אנחנו ממליצים להתייעץ עם הוטרינר שלך.

האם אכילת דשא מסוכנת לכלבים?

כלבים אשר בריאים ומחוסנים בדרך כלל יהיו מוגנים מפני טפילים ומזיקים למיניהם.
לכן, אין מה לדאוג לגבי אכילת דשא לא מרוסס.
כדי לסייע בשמירה על בריאות הדשא שלך וודא שאין קוטלי עשבים, חומרי הדברה או דשנים על הדשא שהכלב נוטה ללעוס או שתחפש פתרונות אורגניים טבעיים.
במקרים מסוימים, תשתדל מאד למנוע מהכלב שלך לאכול דשא בשטחים ציבוריים שבהם אינך בטוח מתי הדשא רוסס או טופל לאחרונה.

איך אני גורם לכלב שלי להפסיק לאכול דשא?

אם אתה מודאג ממש מנושא אכילת הדשא, סביר להניח ששינוי התנהגות הוא השיטה המוצלחת ביותר, כלומר אילוף כלבים. אנו ממליצים לך לשוחח קודם עם הוטרינר שלך ואז עם מאלף טוב שיעזור עם זה.

בנתיים כשהכלב מתחיל לאכול דשא, הפנה אותו למשהו אחר ואז תתגמל אותו בפינוק. מהר מאד הוא יבין עד כמה חטיף לכלבים טעים יותר מהדשא שצומח מלמטה.

בעיות התנהגות

יש גם סיכוי שהכלב שלך פשוט משועמם. אם הכלב שלך מבלה הרבה זמן לבד בבית, ייתכן שהוא אוכל דשא כדי להעביר את הזמן. פתרון שיוכל לעבוד עבורו הוא השארת עצמות לכלבים, צעצועי לעיסה ומשחקי מחשבה כדי לעזור להפיג את השעמום ולהבטיח שהוא מבצע פעילות גופנית סדירה.

לסיכום

אכילת דשא היא התנהגות נפוצה בקרב כלבים, אך הסיבה המדויקת אינה ברורה. ישנן מספר סיבות אפשריות, כולל צורך תזונתי, בעיות עיכול או חוסר עניין. אם אתם חוששים שאכילת הדשא של הכלב שלכם היא סימן לבעיה רפואית, מומלץ להתייעץ עם וטרינר.
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה וצוות מגה ישמח לתת מענה!

No data was found
דילוג לתוכן