משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

גזירת ציפורניים לחתולים – איך תעשה את זה?

עבורנו בני האדם, מני-פדי זה חלק משגרת טיפוח קבועה ומפנקת. אז למה החתולים האהובים שלנו לא מרגישים אותו דבר לגבי גזירת ציפורניים? חתלתולים רבים ממש שונאים את החלק הזה של הטיפוח. והם גם יודיעו לכם בקול רם וביללות ממש לא מרוצות עד כמה הם שונאים את זה! למעשה, תהליך גזירת הציפורניים יכול להיות סופר מלחיץ עבור כל המעורבים. זו הסיבה שריכזנו עבורכם את הטריקים הטובים ביותר לגזירת ציפורניים. כך שבסופו של דבר, החתול שלכם יוכל להרגיש ולהיראות במיטבו ואתם תצאו מזה ללא שריטות. 

המשיכו לקרוא כדי ללמוד כיצד לקצוץ ציפורניים לחתולים בצורה הקלה ביותר. 

מהי החשיבות של גזירת ציפורניים לחתולים?

אנשים רבים חושבים שבגלל שחתולים מתגרדים בפנאי שלהם, הם לא צריכים לגזוז את הציפורניים.
אמנם' התדירות שבה חתול מתגרד בהחלט משפיעה על התדירות שבה הם זקוקים לקיצוץ. אך הם עדיין זקוקים לטיפול קבוע בציפורניים למען בריאותם ובטיחותם, וגם בטיחותכם.

גזירת הציפורניים של החתול שלכם מקטינה את הסיכוי שהם יתקעו ויתפסו עם הציפורניים שלהם בדברים כמו בגדים, שמיכות או אפילו הרהיטים שבבית.

תפיסת ציפורן יכולה להיות חוויה כואבת עבור החתול שלכם. מכיוון שהיא עלולה לגרום לשבירה- במיקום לא טוב שיכאיב להם.

כמו כן, ציפורני החתול לא מפסיקות לצמוח. הן ממשיכות לצמוח בצורה ספירלית ויכולות לצמוח לתוך כריות הכפות שלהן. מי שחווה ציפורן חודרנית או צמיחת ציפורן לא טובה, יודע שזה כואב להפליא. ציפורן שגדלה לא טוב, עלולה לגרום לדימום ובסופו של דבר לזיהום.

מתי ובאיזו תדירות מומלץ לקצץ ציפורניים לחתולים?

התדירות לטיפוח היא אינדיבידואלית ומשתנה מחתול לחתול. התדירות שבה חתול מסוים יצטרך לקצץ את ציפורניו תלויה במידה רבה ברמת הפעילות שלו והתנהגות הגירוד שלו, במרקם המשטחים שבו הוא משתמש כדי לטפס, לשרוט ולשייף. ממוצע של  גזירת ציפורניים כל שבועיים עד ארבעה שבועות טובה לתחזוקה.
קחו בחשבון שחתולים ביתיים עשויים להזדקק לקיצוץ לעתים קרובות יותר מאשר חתולי חוץ. שכן, המרקמים והמשטחים שהם מגרדים פחות מגוונים.

הכנות מקדימות

לפני שתתחילו לגזוז את הציפורניים של החתול שלכם, יש כמה דברים שכדאי לזכור על מנת להבטיח את התוצאה הטובה ביותר עבורכם ועבור חתולכם.  

השיגו את הכלים והציוד הנכונים

מבנה ציפורני החתולים שונה משלנו. לכן, חשוב להשתמש בקוצץ ציפורניים שמיועד לחתולים ולא לציפורני אדם. ישנם מספר סגנונות של קוצץ ציפורניים לחתולים. משייפות חשמליות, צבת-קאטר, מספריים וסגנון של גיליוטינה.
במספרות של בעלי חיים ממליצים על קוצץ בסגנון מספריים או צבת. מכיוון שהם גם מהירים וגם קלים לשימוש. רק תבחרו אחת שנוחה לכם לאחיזה. אם החתול שלך כבר רגיל לקיצוץ ציפורניים, משייפת עשויה להיות הטובה ביותר לשיוף עדין ואיטי של הציפורן.

בסופו של דבר, הכלי הטוב ביותר לקיצוץ הציפורניים של החתול שלך הוא הכלי שבו אתה מרגיש הכי בטוח להשתמש והכי נוח לך.

הכן את השטח שלך

אם החתול שלכם חושש ומפחד, הוא עלול לשרוט אותכם. לכן, מומלץ לעשות הכנה מוקדמת אולי לשים מגבת על הזרוע שלכם להגנה. גם יעזור לכם עזרה של אדם נוסף שיכול לעזור לכם להחזיק בעדינות את החתול בשקט בזמן שאתה גוזר את ציפורניו. אם אין לכם עזרה של עוד זוג ידיים מומלץ לשים את החתול שלך בחיקך כשהגב שלו נשען לכם על הבטן. זה מקל עליכם להחזיק אותו ולהמנע מפציעה או שריטות.

הישארו רגועים ככל האפשר

חתולים הם יצורים רגישים מאד ויכולים לחוש כל חרדה, מה שעלול לגרום להם לחשוש יותר. מומלץ להתחיל את מלאכת הגזירה כששניכם, גם אתם וגם החתול שלכם במצב רגוע ככל שניתן כדי שהוא ידע שאין ממה לפחד.

חינוך מגיל קטן

אם קיבלתם את חתולכם בעודו גור קטן וצעיר, מומלץ שתרגילו אותם למגע בכפות רגליים, אפילו לא למטרת גזיזה אלא למגע והתעסקות. תקפידו לגעת בעדינות ותתנו את החוויה להרבה פינוקים.

זה יעזור לכם להתמודד עם חתול שחרד כל פעם שקוצץ ציפורניים מתקרב לרדיוס של כפות הרגליים שלו.

אתם גם לא חייבים לגזוז את כל הציפורניים באותו יום. אתם יכולים להפסיק אחרי הציפורן הראשונה, לתת לחתול שלכם פינוקים טעימים ולהמשיך עוד פעם. אנחנו ממליצים על כל דבר שיבטיח שהחתול שלכם יפתח חוויה חיובית עם גזירת ציפורניים.

טיפים לקיצוץ הציפורניים של החתול שלכם:

  • קחו כף אחת ולחצו בעדינות על מנת לחשוף את הטופרים שלהם.
  • ברגע שהטופר שלהם נחשף, אתם אמור לראות את החלק הוורוד (או אם לחתול שלך יש ציפורניים כהות, החלק הכהה יותר) באמצע. זה המקום שבו נמצאים כלי הדם וקצות העצבים שלהם. היזהר לא לחתוך את זה כי זה יגרום לכאב רב. 
  • החזיקו בעדינות את הרגל של החתול בין האגודל והאצבע המורה שלכם, תוך כדי שאתם תומכים בשאר כף הרגל שלו באצבעות האחרות שלכם. הקפידו לא ללחוץ חזק מדי. זה עלול להבהיל את החתול שלכם ולהכאיב לו. 
  • עם היד השנייה, חתכו במהירות כמה מילימטרים מקצה הציפורן שלו, תוך תשומת לב מתלבטים כמה לחתוך? עדיף לטעות במעט ולא ביותר מדי.
  • חזור על הפעולה בשאר האצבעות – שיהיה בהצלחה. 

לסיכום

קיצוץ ציפורניים לחתול הוא פעולה חשובה לשמירה על בריאות החתול והסביבה. ציפורניים ארוכות מדי יכולות לגרום לבעיות. ישנן מספר דרכים לקצוץ ציפורניים לחתול, אך החשוב ביותר הוא לעשות זאת בזהירות ובסבלנות. אם החתול שלכם מתנגד לקיצוץ ציפורניים, מומלץ להתחיל בהדרגה ולעסוק זאת באופן קבוע.

מוזמנים לפנות לצוות של מגה פט בכל שאלה ונשמח לתת מענה ולהתאים לחתול את הציוד המתאים ביותר עבורו. על הציוד במקום אחד: אוכל לחתולים, חטיפים לחתולים, צעועים ועוד.

בית לחתול

דילוג לתוכן