משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

איך לבחור נכון ? קולר רצועה, או רתמה לכלב שלנו

הכלבים שלנו מחוייבים להיות מובלים מולכים על ידי רצועה , על פי חוק ….

בצורה כזו אשר מאפשרת לבעליו שליטה מוחלטת על הכלב . ושמירה על בעלי חיים או בני אדם סביבו.

השוק מציע מגוון רחב של פתרונות בדמות רצועות , קולרים ורתמות ,כולם מומלצים , יפים ומעוצבים ….

אבל לאן בדיוק צריך לחבר את הרצועה על גוף הכלב? לכך יש שתי אפשרויות עיקריות: או לחבר את הרצועה לקולר שנמצא על צוואר הכלב, או לרתמה שמולבשת על גופו. אין אפשרות אחת מועדפת והבחירה תלויה בין היתר במאפייני הכלב, מבנה גופו, גודלו, אופיו, וגם בהעדפות של הבעלים. ובכל זאת, אילו יתרונות וחסרונות יש לכל אפשרות, ואיך בוחרים?

קולר לכלב: בכל מקרה כדאי שיהיה
בכל מקרה מומלץ לענוד לכלב קולר, בין אם נחבר אליו אחר כך רצועה ובין אם לא. הסיבה העיקרית לכך היא שמעבר לאפשרות חיבור לרצועה, הקולר משמש גם כאמצעי זיהוי עבור הכלב. ניתן להוסיף עליו תג בחריטה עם שם הכלב ומספר הטלפון של הבעלים, כדי שאם חלילה יברח או יילך לאיבוד, מי שימצא אותו יוכל ליצור קשר ולהשיב אותו הביתה. יתרה מזאת, כלב שלא עונד קולר עשוי להיחשד ככלב שאין לו בעלים, ופקח שייתקל בו עלול לקחת אותו להסגר.

איך בוחרים קולר לכלב? רבים בוחרים על פי גודל וצבע בלבד, אולם כדאי לדעת שיש מגוון רחב של שיקולים נוספים שכדאי לקחת בחשבון. למשל, הקולר יכול להיות עשוי מבד רגיל או סינתטי, עור או דמוי עור, ויש אף קולרים שעשויים ממתכת. יש אפילו קולרים שאינם מומלצים לשימוש, כמו קולרי חנק (שמתאימים אך ורק לשימוש קצר בתקופת אילוף) או קולרי דוקרנים (יש המשתמשים בהם לאילוף אבל הם גורמים לכלב כאב וסבל רב).

שיקולים נוספים שיש להתחשב בהם הם גודלו של הכלב, גזעו ונתוניו הפיזיים. קולר לכלב צעיר שעוד יגדל עשוי להיות שונה מקולר לכלב שכבר יישאר בגודלו הנוכחי, וחשוב לעקוב אחר גדילת הכלב ולבחון מדי פעם את הצורך בהחלפת הקולר שלו. איך יודעים אם הקולר מתאים או קטן מדי? פשוט מאוד: מנסים להכניס שתי אצבעות בין הקולר לצוואר הכלב. אם מצליחים, סימן שהקולר במידה המתאימה.

רצועה לכלב: נוח לשימוש ואולי מסוכנת
השיקול העיקרי לשימוש ברצועה הוא השימוש הפרקטי והפשוט בה: מחברים לקולר שעל הצוואר והולכים. זה הכל. רוב הרצועות הן בגודל קבוע כך שניתן לדעת מה מרחק הכלב מאיתנו בכל עת, ויש גם רצועות נמתחות שהכלב יכול למשוך אותן מבלי למשוך את בעליו (אם כי הן פחות מומלצות, מהסיבה שקשה יותר לשלוט כך בכלב).

יחד עם זאת, יש לדעת שבצוואר הכלב, בדומה לצוואר שלנו, יש חלקים רגישים. כאשר הרצועה מחוברת ישירות לקולר, משיכה פתאומית או חזקה מדי ברצועה עלולה לגרום נזק לצוואר עצמו, לעמוד השדרה, לעיניים, לאוזניים, למערכת העצבים המובילה אל הרגליים ועוד. יש גם גזעים מסוימים של כלבים הנוטים לקשיי נשימה או לפריצות דיסק, שמוטב להימנע איתם בשימוש ברצועה המחוברת ישירות לקולר.

רתמה לכלב: הפופולריות גואה
הרתמה לכלב מתלבשת על גופו ולא על צווארו של הכלב. לכן, בניגוד לרצועה שמתחברת לקולר ומאפשרת למשוך את הכלב בצווארו, רצועה שמתחברת לרתמה (בדרך כלל באיזור הגב) מאפשרת משיכה של הכלב במרכז גופו. כך הרתמה מסייעת במניעת לחץ על הצוואר, מפחיתה את העומס על הגרון, קנה הנשימה וחוליות הצוואר, ותומכת בבית החזה. אגב, גם כאשר משתמשים ברתמה, עדיין חשוב לענוד לכלב קולר על צווארו – ופשוט לחבר את הרצועה אל הרתמה.

בחירת רתמה צריכה להיעשות תוך התייחסות לשיקולים דומים לאלה שתוארו לעיל: בראש ובראשונה מידות גופו של הכלב, כדי שהרתמה לא תהיה משוחררת מדי ותאפשר לכלב להיחלץ ממנה בקלות, ומאידך שלא תלחץ על גופו. לכלב צריך להיות נוח ברתמה ממש כפי שלנו לנוח בבגדים שלנו.

שיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון הם נוחות השימוש שלנו, הבעלים, משום שהלבשת הרתמה על הכלב צריכה להיות לנו פשוטה ככל האפשר; וכן חומרי הגלם מהם עשויה הרתמה, המותג וכמובן המחיר. בהקשר זה ראוי לציין שמחירה של רתמה לרוב יהיה גבוה יותר ממחיר רצועה (בעיקר בגלל כמות חומר הגלם ומורכבות הייצור), אולם אם לוקחים בחשבון את נוחות הכלב והשמירה הזהירה על בריאותו, ניכר שקיימת בציבור הישראלי העדפה הולכת וגוברת לשימוש ברתמות על פני רצועות המתחברות ישירות לקולר.

איך לבחור רצועה לכלב שתתאים בול! לכל הרצועות לכלבים בדף לחצו כאן.

ליעוץ מקצועי , פרטים והדרכה

מוזמנים לפנות אלינו 6897*

קולר חנק לכלבים

רתמה לכלב

דילוג לתוכן