משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

סן ברנרד

אולי אתם מכירים אותו כ"בטהובן" מאחר והגזע התפרסם מאד בזכות הסרט, אבל גזע הכלבים סן ברנרד
(Saint Bernard) מגיע במקור מהרי שוויץ, מאזור הנקרא מעבר סנט ברנרד הממוקם באלפים המערביים בין שוויץ לאיטליה. הגזע שימש במקור כדי לעזור למצוא ולהציל מטיילים אבודים ופצועים.

כיום הגזע נהנה מהנוחות של חיי משפחה בבתים רבים ברחבי העולם. הם ידועים כמלאי חיבה וחביבים כמעט לכל מי שהם פוגשים. במיוחד לכאלה שלא שלא מזיז לכם להם קצת נטיפי ריר, הם בהחלט נוטים לרייר על כל הסביבה. הם צייתנים ומאולפים היטב, מצטיינים בזירת התחרויות והתערוכות ובמבחני צייתנות, ותחרויות משיכת משקל.

כלב סן ברנרד

מאפייני הגזע

הסן ברנרד הוא כלב אדיב, עדין, אינטליגנטי, טוב לב. הסן מגיע בזנים קצרי שיער וארוכי שיער.
הוא גם ענק, כלב גדול ושרירי שיכול להגיע לגובה של עד 90 ס"מ, למשקל של 80 קילו.

על אף ולמרות גודלו, הסן ברנרד הוא כלב רגוע ושקט שהופך לחבר משפחתי נפלא. למרות שהוא לגמרי מסתדר בתוך הבית, זה היה בהחלט נחמד שתהיה יש לו גישה נוחה לחצר שבה הוא יכול לקבל מעט מקום להשתרע, בכל זאת מדובר פה בגזע גדול. 

 יותר חשוב מהגודל של הבית שלך מה שמשחק פה יותר זה הסובלנות שלך לבלאגן. הם מזילים ריר ומנשירים שיער, והם חובבי חפירות ואוהבים להשאיר עקבות של חפירה גדולה עם בוץ ועפר. ניתן לומר שגזע זה לא מתאים לחולי נקיון.

כחברי להקה נאמנים, הם צריכים לגור בבית עם המשפחה שלהם ולשמור על הקן המשפחתי שלהם.  הם לא תוקפניים, אבל הם ינבחו כשיש סיבה טובה לכך. הגודל שלהם הוא בדרך כלל גורם מרתיע לכל תוקף או פורץ ופחות האופי וההתנהגות התוקפנית.

הגזע האוהב הזה הוא עדין וסבלני עם ילדים. הוא פרטנר מושלם להתכרבל איתו בחורף בזמן צפייה בטלוויזיה. אבל בשל גודלו, הוא יכול להיות קצת פחות זהיר עם ילדים צעירים יותר ותינוקות. מאחר ועלול להפיל אותם בטעות בשל היותו גדול ומגושם.

פעילות ספורטיבית

הסן ברנרד לא צריך הרבה פעילות גופנית. הוא פחות מתאים לריצה והוא ממש סובל באקלים חם ואף עלול לסבול מתשישות חום די בקלות. הוא זקוק לגישה לצל ולהרבה מים טריים וקרירים במזג אוויר חם. מצד שני, לעולם לא תמצאו סן ברנרד מאושר יותר מאשר אחד שנהנה להשתולל בשלג. לא שיש לנו הרבה רגעים כאלה בארץ, אבל בשביל אושר כזה שווה להרחיק עד לחרמון אפילו פעמיים בשנה.

בריאות הגזע סן ברנרד

הגזע סן ברנרד הוא גזע ענק וגודלו עומד על 90-65 ס"מ, ​​ומשקלו בממוצע של כ 70 ק"ג. אין ספק שמדובר בגזע גדול במיוחד. לצערנו הגזע לא ניחן בחיים ארוכים. הסנט ברנרד הם גזע קצר מועד, בדרך כלל רק 8 עד 10 שנים. בשל גודלו ומשקלו הוא סובל מבעיות פרקים ולב לבעיות אורטופדיות.

למרות שחייו הם לא ארוכים, אם תקפידו להעניק לו תנאי מחיה אשר הולמים לו ללא ספק תשפרו את איכות חייו ותהפכו אותו לכלב משפחה שמח ומאושר שישמח להתכרבל איתכם בימים הקרים ולהיות חלק בלתי נפרד מהמשפחה.  חשוב שתזכרו יש גזעים שאמנם הם יפים ופוטוגנים מאד חשוב לקחת בחשבון את אופיים ואת הדרישות הפיזיות שלהם. רק כאשר מבינים כמה זה משמעותי לגזע ולגודל הכלב רק אז מחליטים האם הוא מתאים לכם. בכל מה שקשור לבחינת ההתאמה הזו, זה משהו שאין להקל עליו ראש.

טיפוח הגזע

סן ברנרד מגיעים בזנים ארוכי שיער וקצר שיער. אך שני הסוגי דורשים טיפול זהה. 

  • הברשה שבועית תעזור להסיר לכלוך ושיער רופף ולשמור על מראה הכלב במיטבו. ניתן לפתור כל סבך עם מברשת חלקה יותר או מסרק לכלבים ממתכת. במהלך עונת הנשירה, המתרחשת פעמיים בשנה, ההברשה תהפוך לפעילות יומיומית. 
  • אמבטיה מדי פעם תשמור על מראה וריח רענן. כמובן שיש להקפיד על שימוש בתכשירי טיפוח המיועדים לכלבים כגון שמפו לכלבים, מרכך ואם רוצים ניחוח מושלם בושם לכלבים בהחלט יעשה את העבודה.
No data was found
דילוג לתוכן