משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

רטריבר חלק שיער

גזע הרטריבר הוא אחד מהגזעים הפופולריים ביותר בעולם, וזה בגלל שהוא גזע כלבים חברותי שאוהב אנשים וגם חזק ובריא. המאמר הזה יעסוק ברטריבר חלק השיער (Flat-Coated Retriever) – הגזע היפה בעולם, מאפיין שבהחלט ייחודי לו.

משקל הגזע: 25-36 ק"ג, תוחלת חיים: 8-14 שנים, גובה: 56-62 ס"מ.

אופי 

הרטריבר מתואר ככלב משפחה בעל מזג נעים שעשויים להיות חברים נפלאים לבני המשפחה הצעירים. הרטריבר הוא שילוב של מספר גזעים: לברדור, ספניאל וכלבי רועים נוספים. בעבר זה היה כלב צייד, כיום הגזע המדהים משמש ככלב שירות נחייה וסיוע לעיוורים ונכים.

מדובר בגזע בעל עיבוד מוח עדין מאוד ולכן ניתן לגדלם בסביבת ילדים קטנים או עם בעלי חיים נוספים. בנוסף, מדובר בגזע נבון מאוד וקל מאוד ללימוד ואילוף. הרטריבר חלק השיער נחשב ככלב ספורטיבי ואנרגטי אשר שמח תמיד לרצות את בעליו. כמו כן, חוכמתו, ערנותו והיעדר התוקפנות הופכות אותו לכלב שמירה אידאלי.

כשמו כן הוא, בעל פרוות שיער, גולש ושופע, בעל מראה ופרווה עשירה וארוכה. מבנה גופם ארוך, רגליהם ארוכות וזנב ארוך ופרוותי.

שיער חלק זה אחראי על שמירת חום הגוף והגנה מפני האקלים. מה שגורם לכלב הרטריבר לגזע אידיאלי גם לימים חמים ומזג האוויר קריר. 

רטריבר חלק שיער

טיפוח 

הייחוד הגדול במראה של הגזע הוא פלומת השיער אשר ייחודית לו. נקודת המבט המרכזית לגזע מפואר זה הוא המראה הייחודי והחגיגי שהרטריברים ידועים בו. שמירה על השיער הגולש היא לא משימה פשוטה, זו דורשת זמן והשקעה מצד הבעלים. רטריברים בגיל צעיר נראים למעשה כלא פרופורציונלים מבחינת מראם. לכן, כדאי לבצע תספורת באופן תדיר, כמעט כל שבועיים, צריך לשמור על הסדר והיגיינה.

כלבי גזע הרטריבר חלק-שיער משירים פרווה במידה מתונה, עדיין אחנו ממליצים להבריש את פרוותם בתדירות גבוהה, על מנת לחסוך שיער שחור על הספה בסלון. 

פעילות גופנית

כלבים מגזע הרטריבר זקוקים לפעילות גופנית לפחות פעם או פעמיים ביום כי הם נוטים לעלות במשקל די בקלות. ריצה, הליכה, ומשחקי פריסבי או כדור יכולים להיות פעילות אידיאלית עבורם. כלבי הרטריבר חלק שיער יכולים להיות מלווים מושלמים לריצה. הם נהנים מהרפתקאות ואוהבים מאוד נסיעה במכונית – לקחת כלב כזה לקמפינג יכול להיות תענוג אמיתי.

מדובר בגזע שיאהב אתכם ויהיה נאמן מאד למשפחתכם, הוא מושלם לגידול לצד ילדים, ובהחלט ישמח להצטרף איתכם לכל הרפתקה שתבוא, בהחלט לא תצטערו על צירוף של אחד כזה למשפחה. 

בעיות בריאות נפוצות בקרב הגזע

ישנם מספר שיקולים בריאותיים וגנטיים ספציפיים לגזע. מגדלי רטריבר ישר שיער אחראיים בודקים את הבעיות שהגזע יכול להיות מועד אליהם ומתקשרים עם מגדלים מסורים אחרים באופן קבוע. תוך עבודה משותפת לבריאות הגזע ולשימור האיכויות הייחודיות של הגזע. 

יש לבדוק באופן קבוע את אוזני הכלב לאיתור סימני זיהום.הקפד על צחצוח שיניים לעיתים קרובות באמצעות משחת שיניים המיועדת לכלבים. 

No data was found
דילוג לתוכן