משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

עיקור / סירוס חתולים – כל המידע שכדאי שנכיר

להאזנה למאמר

אם אתם אבאמא של נמר מבויית בשם מיצי יש לנו כמה טיפים שחשוב לדעת לגבי כל הנושא של רביית חתולים. יותר נכון מניעת רבייה. אלא אם כן אתם מתכננים לגדל את החתלתול החדש שלכם לתצוגה או למטרות רווח (אנחנו מאד מעודדים אימוץ , אבל זה שלכם …).
אין סיבה טובה לא לסרס/לעקר את החתלתול שלכם במהלך החודשים הראשונים לחייו. 

תהליך העיקור אצל הנקבות, וסירוס אצל הזכרים – הם הליכים קצרים שיעזרו גם לכם בפרט וגם לכל אוכלוסיית החתולים כולה. פעולה זו נובעת מאהבה גדולה לחי ומניעת צער בעלי חיים ולא ההיפך.
מאחר ואלפי חתולי בית בלתי רצויים נולדים מדי יום  ומיועדים לקיום עגום – או שננטשים לחלוטין ונזרקים לרחוב. אחרים נדחקים למקלטים ולעמותות צפופות שלעתים קרובות אפילו משתמשות במצבי קיצון בהמתת חסד .

בריאות לפני הכל 

סירוס בגיל צעיר עשוי לחסוך מהחתול שלכם מספר בעיות בריאות קטלניות בהמשך חייו. עיקור חתלתולה נקבה כשהיא בת שלושה עד שישה חודשים – כשאיברי הרבייה שלה מתקרבים לבגרות. לפני שרקמת השד שלה מתפתחת – ימנע את הסיכון שלה לסרטן החלב בהמשך חייה.
כמו כן, מאחר שעיקור כרוך בהסרת רחם של נקבה, מה שיכול למנוע הצטברויות של מוגלה באותו איבר רבייה. באשר לזכרים, הסרה כירורגית של האשכים תמנע התפתחות פוטנציאלית של סרטן האשכים. כמעט בטוח היא תמנע התרחשות של בלוטת ערמונית מוגדלת ואולי גם סרטן הערמונית.
בנוסף, הסירוס מבטל את ייצור ההורמונים הגורמים לזכר לא מסורס לנדוד, להיות אגרסיבי כלפי חתולים אחרים ולרסס שתן לסימון טריטוריה מחוץ לבית הבעלים ובתוכו.

מיאו, עיקור חתולות

גם בתהליך העיקור יש בעצם מניעה של מחלות עתידיות וסיכונים שעלולים להופיע באיברי הרבייה. למשל תופעות של נפיחויות  דופן הנרתיק המתרחשת במהלך מחזור החום הרגיל. מקרים של צניחת רחם, בליטה של ​​הרחם לתוך הנרתיק ומגוון זיהומים, ציסטות וסוגי סרטן של הרחם והשחלות.
המצב האידיאלי הואה  לעקר נקבה לפני היחום הראשון שלה.

הכנה לניתוח סירוס / עיקור של חתולים

בהכנה לניתוח סירוס או עיקור החתול/ה יש להיות בצום ולא לצרוך מזון לפחות שלוש עד ארבע שעות לפני הניתוח. שכן הרדמה כללית, שנדרשת תמיד, עלולה לגרום לבחילות והקאות. זה יכול להיות מסוכן ביותר עבור בעל חיים מורדם.

פעולת עיקור

  • הניתוח אורך כ 15 – 20 דקות לערך וכוללים בדרך כלל את ההליכים הבאים:
    לאחר שהחתול מורדם לחלוטין, המנתח משתמש באזמל כדי לבצע חתך דרך העור, הרקמות התת עוריות ודופן הבטן אשר יחשוף את המיקום הספציפי של מערכת הרבייה.
  • שתי השחלות – שכל אחת מהן היא בערך בגודל של צימוק – נקשרות מאספקת הדם שלהן ומנותקות מהרקמה סמוכת.
  • קושרים את אספקת הדם לרחם, והאיבר מוסר מבטן החיה יחד עם שתי השחלות המחוברות. לאחר מכן החתך נסגר עם תפרים.
  • תוך שעה בערך לאחר ההליך, המטופל על 4, בדרך כלל יהיה יציב ובעל יכולת מלאה לנוע.
    אם העיקור נעשה בבוקר, החתול/ה עשוי להיות מוכן לשחרור הביתה עד הערב.

    עדיף להחזיק אותה במרפאה למשך הלילה לצורך השגחה. בבית יש לפקח על החתול באופן צמוד ולשמור על שקט ככל האפשר למשך שבוע בערך. זאת על מנת למנוע פתיחת התפר בבטן על ידי ליקוק אינטנסיבי או תנועה חדה.

הליך סירוס חתולים

רצוי שיתבצע בגיל שלושה עד שישה חודשים – מהיר יותר ופחות מסובך. שק האשכים של החתול המורדם מגולח ומקורצף. לאחר מכן מבצעים חתך בודד מעל כל אשך, ותגידו להם ביי בי – הם מוסרים.
לאחר מכן קושרים את חבל הזרע, ומאפשרים לחתול להתאושש אט אט  מההרדמה.

בדרך כלל הוטרינר יתן מרשם לתרופות נוגדות כאב לאחר ניתוח. אסור להשתמש באספירין, איבופרופן, או תרופות אחרות ללא מרשם או ללא אישור של וטרינר. מכיוון שמוצרים אלו עלולים להיות רעילים לחתולים . לעיתים הוטרינר ימליץ על קולר אליזבת' שימנע מהחתול ללקק את התפרים.

לסיכום,

בתוך שבועיים לערך לאחר הליך עיקור או סירוס, החתולה או החתול המסורס צפויים להיות בדיוק כפי שהיו לפני הניתוח. אתם תהיו רגועים יותר שעשיתם את המעשה האחראי והנכון עבורכם ועבור אוכלוסיית החתולים כולה. באתר מגה פט תמצאו אוכל לחתולים, קיימים מגוון סוגים המתאימים לחתולים שעברו סירוס או עיקור.

בית לחתול

דילוג לתוכן