משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

הצילו, החתול שלי אלרגי!

לא רק בני אדם אלרגיים לחתולים, יש גם חתולים שסובלים מאלרגיות שונות. אחד המצבים הרפואיים הנפוצים ביותר המשפיעים על בריאות החתולים הוא האלרגיה.

חתולים, חיית מחמד שנמצאת בהרבה בתים, עלולים לסבול מאלרגיות שונות.  אלרגיה זו  מתרחשת כאשר מערכת החיסון של החתול מגיב יתר על המידה או שהוא בעל רגישות יתר לאלרגנים. אלו בעצם חלבונים זרים שמערכת החיסון של הגוף מנסה להוקיע ולהוציא מתוכה.
דוגמאות לאלרגנים הנפוצים בבני אדם הם: אבק, עובש, שיער פרווה של חיות מחמד ואפילו עשן סיגריות.

תסמיני האלרגיה בקרב החתולים

התסמינים באים לידי ביטוי במספר תופעות לא נעימות כלל וכלל:

  • שלשולים
  • הקאות
  • ריח לא נעים בפרווה
  • קשקשים
  • נשירת שיער
  • אפתיות או לחלופין חוסר מנוחה
  • נפיחות בעור ואדמומיות

תחושת הגרד גורמת לחתול לגרד את עצמו ואף לנשוך את עורו, לפצוע את עצמו ולהסתכן בזיהום. 

החתול שלי רגיש

התגובה הנפוצה ביותר היא גירוד בעור, אם זה מקומי או תגובה כללית של גירוד בכל הגוף של החתול ממש מתחת לפרווה .

ביטוי נוסף קשור למערכת הנשימה ועלולה לגרום לשיעול, התעטשות וצפצופים בריאות או אפילו תופעה של הפרשה מהאף או העין.

זה עלול להתבטא גם במערכת העיכול והוא בא לידי ביטוי בהקאות, גזים ו/או שלשולים.

סוגי אלרגיה 

ישנן 4 סוגים נפוצים של אלרגיות:

  • חרקים או פרעושים
  • אלרגיה למזון
  • אטופיק דרמטיטיס (אבק בית, אבקה ועובש)
  • מגע

הם חולקים את אותן התופעות וסימנים פיזיים משותפים אצל החתולים.

האלרגיה הנפוצה ביותר בקרב חתולים היא לרוק הפרעושים, החתול הממוצע יחווה רק גירוי קל בעור בתגובה לעקיצות פרעושים. בעוד שלחתול עם אלרגיה תהיה תגובה קשה שעשויה אף להוביל לזיהום עור חיידקי משני (פיודרמה). האזור הפגוע יהיה  בדרך כלל מעל גבשושית או בבסיס הזנב, אלו מקומות ששכיח שבהם יתגוררו הפרעושים. בנוסף, לחתול עשויים להיות גלדים קטנים רבים סביב איזור הראש והצוואר. גלדים אלה נקראים גם בשם דלקת עור מיליארית.

הפתרון

הדברת פרעושים קפדנית לקראת עונות המעבר, רצוי לפני עונת קיץ- אביב. זה הבסיס לטיפול מוצלח אשר יבטיח שקט ושלווה גם לכם וגם לחתול הרגיש שלכם.
ישנם מוצרים לטיפול בפרעושים וקרציות אשר מותאמים לחתולים ושומרים על בריאותם, מוזמנים לעיין בקטגוריה שלנו באתר.

מהי אלרגיה למזון וכיצד מטפלים בה?

אלרגיות למזון בחתולים נגרמות מתגובה חיסונית למזון או לתוסף מזון. האלרגיה מתפתחת לרוב בתגובה לרכיב החלבון במזון (למשל בשר בקר, חזיר, עוף או הודו). חלבונים מהצומח, כמו אלה המצויים בתירס ובחיטה, ותוספי מזון וחומרים משמרים עלולים לגרום לאלרגיות למזון במקרים מסוימים. אלרגיה למזון עלולה לייצר תגובות פיזיות כמו: גירוד, הפרעות עיכול ומצוקה בדרכי הנשימה.

תזונת חתול

אלרגיה למזון תגרום לתופעות של גירוד, קליפות, פצעים וגם לתופעות חמורות יותר כמו שלשלשולים והקאות. הדרך לאיתור המזון אליו אלרגי החתול תיעשה בדרך השלילה, בה החתול נכנס למשטר תזונה קפדני. לאט לאט מוסיפים לתפריט שלו אוכל לחתולים חדש. לבסוף – יתגלה מה גורם לו להרגיש לא טוב, שיטת האלימנציה בהתגלמותה.

בדיקת אלרגיה למזון יש לקיים למשך מספר חודשים, אם לחתול יש תגובה לקויה לסטרואידים, או אם חתול צעיר מאוד מגרד ללא סיבות נראות לעין. הבדיקה מתבצעת על ידי האכלה בדיאטה היפואלרגנית. משמעות הדבר היא דיאטה שבה מוסיפים כל פעם מרכיבים שהחתול לא אכל בעבר (למשל עוף, ארנב, בשר צבי). באתר תמצאו מגוון סוגים של אוכל רפואי לחתולים, מומלץ להתייעץ עם הוטרינר לגבי הסוג המתאים ביותר.

זה אומר שבשלב זה של בדיקת התזונה, יש הקפדה גם על חטיפים לחתולים. כלומר, אין פינוקים או פאוצ'ים למיניהם, השלמת תזונה של תוספים, מזון של אנשים, או אפילו תרופות בטעמים במהלך הניסוי הזה. אי אפשר להדגיש זאת יותר מדי. אפילו לא קצת גם לא ביס או לק קטן. 

אם התסמינים  של החתול שלך משתפרים לאחר ניסוי המזון, ניתן להבין למה הוא אלרגי. 

האכלה בלעדית של אוכל היפואלרגני לחתולים לכל החיים היא מוצלחת מאוד בטיפול במחלת עור אלרגית למזון אצל חתולים רבים.

מהי אטופיק דרמטיטיס או אטופיה?

אטופיק דרמטיטיס או אטופיה מתייחסת בדרך כלל לרגישות למיני אבקנים, עשבים, עובשים, טחב וקרדית אבק הבית. רבות מאלרגיות אלו מתרחשות בחילופי עונות, כגון אבקת פרחים, ארזים ואבקת עשב.
עם זאת, אחרים תמיד איתנו, כמו עובשים, טחב וקרדית אבק הבית וכן נהשפעות של מזג אוויר. כאשר בני אדם שואפים את האלרגנים הללו, אנו מבטאים את האלרגיה כבעיה בדרכי הנשימה. התגובה העיקרית של החתול לאטופיה היא גירוד כללי וטורדני.

טיפול באלרגיה בחתולים

ישנן מספר דרכי טיפול באלרגיה בחתולים, במידה ומדובר באלרגיה אותה לא ניתן למנוע, כמו אבקת פרחים הטיפול יהיה טיפול מונע בדמות של חיסון, או תרופה מונעת.

אלרגיה של חתול לתזונה ולאוכל מסוים אשר דורשת הקפדה והימנעות טוטאלית מצריכת המזון האלרגני או מעבר לתזונה היפואלרגנית.

לסיכום

חשוב לציין ולזכור שאלרגיה של חתולים אולי זה משהו פחות נוח אבל  זה משהו שניתן לגמריי לחיות איתו. לרוב יש לה פתרון תרופתי שישיב לו את איכות החיים וישמור עליו בריא.

זכרו גם חתולים שאינם סובלים מאף בעיה בריאותית, צריכים להיות ניזונים מתפריט ותזונה מאוזנים ואיכותיים. תשתדלו להמנוע מחתולים גישה לכל מה שעלול להזיק לבריאותם ואפילו כאלה שרעילים עבורם. בין המזונות שמרו על הנמרים שלכם בריאים ושלמים . 

הצוות שלנו ישמח לתת מענה בכל שאלה ולהתאים לכם ולחתולכם את התזונה או התוסף שהם באמת צריכים. 

בית לחתול

דילוג לתוכן