משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

רועה הולנדי (Dutch Shepherd)

הרועה ההולנדי הוא כפי שניתן לנחש, הכלב הלאומי של הולנד והוא הכלאה של מספר כלבי רועים, הוא מאוד דומה לרועה הבלגי אבל מעט יותר גדול ממנו.

הגזע החרוץ והמהיר הזה מגיע עם רקע והיסטוריה צבאית ענפה, הם בעלי פרווה בהירה ואוריינטציה של כלבי עבודה עם יכולות גבוהות במיוחד. כלבים אלו יעבדו בכל מזג אוויר והם יפסיקו לעבוד רק כאשר הם מקבלים פקודה להפסיק.

כלבים אלו יכולים למות כתוצאה ממכת חום. ולכן, צריך להשגיח עליהם ולא להעמיס עבודה בימים חמים. הכלבים האלה הם מלאי אנרגיה ואמביציה והם בהחלט מוכנים ומחכים לצאת איתכם להרפתקאות בכל יום. כשהם לא בתפקיד הם בהחלט כלבים שובבים בעלי אהבה למשפחותיהם.

רועה הולנדי

מראה חיצוני

כלב מסוג זה מזכיר רועה בלגי ומבנה הראש דומה יותר לרועה הגרמני, אבל הצבע של הפרווה המנומרת ייחודית  ומיוחדת אך רק לרועה ההולנדי. הוא בעל מבנה גוף גדול ומוצק, מבנה הראש גדול וכך גם האף והאוזניים והוא גם בעל זנב עשיר ומרשים. 

לרועים ההולנדים יש שלושה סוגים של פרווה: ארוכה, קצרה מקורזלת. הפרווה מנומרת ומורכבת מהצבעים שחור, חום ואפור. משקלם נע סביב 29-31 ק"ג וגובהם משתרע ל 55-63 ס"מ.

אופי של רועה הולנדי

האופי הטוב והאינטליגנציה הגבוהה הופכים את הרועה ההולנדי לכלב עבודה בין הטובים שיש בעולם. הרועים ההולנדיים הם המוכשרים ביותר מכל כלבי הרועים בכל הנוגע בביצוע משימות שמצריכות זריזות, תפיסה, תחרויות ציות, עבודת שמירה ועוד.

מדובר ברועה צאן בכל רמח איבריו, כאשר פרט בעדר יוצא מהמסלול מיד מגיע אחד הכלבים ומתקן אותו. משחר ההיסטוריה הרועים ההולנדים הגנו על העדר מפני זאבים ושועלים במהלך היום ובלילה שמרו על כל החווה, כלבי עבודה נאמנים ומיומנים, כבר אמרנו?!

אימון ואילוף

כלב אינטלגנטי וחזק שכזה צריך ליווי ואילוף של מאלף שמכיר היטב את הגזע ואת דרך הפעולה שלו. יהיה לנו קל לתקשר איתו רק במצב שבו הכלב מאולף ובעל משמעת וגבולות ברורים. בדרך של הקפדה על משמעת נהפוך להיות חלק מהלהקה שלהם.

גזע זה דורש מאלף בטוח שיכול להציב גבולות, להשאיר כלבים מגורים ולבנות איתם מערכת יחסים. אימון סוציאליזציה מוקדם הוא חשוב ויעזור להם להישאר רגועים סביב אנשים וחיות מחמד חדשים. הרועה ההולנדי הוא כלב שמירה מצוין ובדרך כלל נובח כשאדם זר נכנס לטריטוריה שלהם.

שילוב הכלבים בפעילויות של כוחות הביטחון

כוחות ביטחון וצבא ברחבי העולם עושים שימוש ביכולות המצויינות של כלבים אלו בכל הנוגע לאיתור סמים ואמצעי לחימה, תקיפה, גישוש ושמירה.

הוא קל לאילוף לאימון ואשר להוט ללמוד פקודות חדשות די בקלות. גזע זה גדל לכלב שמירה והגנה מצוין. הם פעילים, תוססים ועירניים והם קלים לתפעול וזקוקים לתחזוקה נמוכה למדי.

האם הם מתאימים למשפחות עם ילדים?

אמנם מדובר בגזע חברותי מאד. אך כלפי אורחים לא רצויים שהם לא מכירים, הם בהחלט יעניקו תחושה שהם לא מוזמנים. רועים הולנדיים נהנים מחברת בני מינם ומסתדרים מצוין עם בעלי חיים אחרים.

רועים הולנדיים נהדרים עם משפחה, אפילו ילדים וחיות מחמד אחרות, והם מאוד חיוביים וצייתנים. עם זאת, הם יצטרכו שפע של פעילויות גופניות, גם נפשיות וגם פיזיות, על מנת שלא ישתעממו.

תנאי מחייה של רועה הולנדי

הרועה ההולנדי הוא בהחלט לא מפונק. הוא יסתדר בסדר גם בדירה אם הוא פורק אנרגיה בצורה מספקת. אם אתם מחפשים רעיונות איך לפרוק להם אנרגיה, אז כדאי שתדעו שהם שותפים נהדרים לריצה. תנו לכלב שלכם לרוץ לצד אופניים, או קח אותו לטיול ביער או לשטח כפרי פתוח. שם הוא יכול לרוץ כאוות נפשו והוא יהיה הכלב המאושר בעולם.

תזונה של כלב רועה הולנדי

רועים הולנדים הם כלבים גדולים ובעלי מבנה שרירי. הם דורשים תזונה מאוזנת ומזינה המספקת להם את כל החומרים המזינים הדרושים להם להתפתחות נכונה ובריאות טובה.

תזונה טובה לכלב רועה הולנדי צריכה לכלול את המרכיבים התזונתיים הבאים:

  • חלבון: חיוני לבניית ותפקוד השרירים. כלבים פעילים כמו רועים הולנדים זקוקים לכמות חלבון גבוהה יותר מאשר כלבים פחות פעילים.
  • שומן: מספק אנרגיה, מסייע לספיגת ויטמינים מסוימים ומסייע לשמירה על עור ופרווה בריאים.
  • פחמימות: מספקות אנרגיה ומסייעות לתפקוד מערכת העיכול.
  • ויטמינים: חיוניים לתפקוד תקין של הגוף.

מה כמות המזון המומלצת?

כמות המזון הדרושה לכלב רועה הולנדי תלויה בגיל, במשקל, בפעילות הגופנית ובמצב הבריאותי שלו. באופן כללי, כלבים פעילים זקוקים לכמות אוכל לכלבים גדולה יותר מכלבים פחות פעילים. מומלץ לבדוק על גבי שק המזון מה הכמות המומלצת לכלב.

לסיכום

ניתן לומר שהרועה ההולנדי הוא גזע כלבים שובב, אתלטי עם אנרגיה בשמיים. כך שהוא מתאים ביותר לבעלים עם אורח חיים פעיל ומלא תנועה. הרועים ההולנדים אוהבים בית וחצר מרווחים והם נהדרים עם ילדים, הם בהחלט יהיו פרטנרים נהדרים למשפחה שלכם.

אם יש לכם שאלות נוספות בנוגע לגידול גזע הרועה ההולנדי, צוות מגה פט ישמח בהחלט לעמוד לשרותכם בכל נושא.

No data was found
דילוג לתוכן