משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

תחבורה ציבורית עם כלבים: איך לעשות זאת בקלות?

יש הסכמה רחבה שמערכת התחבורה הציבורית בישראל לוקה בחסר וזה לגמרי בבלשון המעטה. מה לעשות? בעלי כלבים רבים אינם מחזיקים ברכב פרטי ונאלצים להתנייד עם כלבם בתחבורה ציבורית. אם אתם מתכוונים לעשות שימוש בתחבורה ציבורית עם כלבכם, הרי לפניכם מידע רלוונטי שיעשה את הדרך פשוטה ובטוחה עבור כלבכם, עבורכם ועבור הנוסעים האחרים.

האם ניתן להעלות בעל חיים לאוטובוס?

ניתן להסיע באוטובוס אך ורק בעלי חיים אשר גודלם מאפשר להניח אותם על ברכי הנוסע, או שהנוסע נושא אותם בידיו. כלבים שיוסעו באופן האמור ירוסנו בזמם (רסן) ויקשרו עם רצועה לכלבים. בעלי חיים אחרים יש להניח בתוך ארגז או תיק נשיאה לכלבים אשר יונחו באופן האמור על ברכי הנוסע, על מנת למנוע אפשרות פגיעה או הטרדה לנוסעים אחרים.

אנחנו ממליצים למי שמתכוון לנסוע עם הכלב שלו בתחבורה ציבורית לרכוש מחסום פה לכלבים שעשוי רשת ממתכת או מפלסטיק, אשר יאפשר לכלב להוציא את לשונו ולנשום בקלות ובכך לאזן את חום גופו. מחסום פה  שהדוק אל פיו ממש כמו כקשירה לא מאפשר לו זאת ומקשה עליו ואף מסכן את חייו. מאד מומלץ להרגיל את הכלב לשימוש במחסום מבעוד מועד, לפני הנסיעה. אם  תנסו להלביש מחסום לכלב שאינו מורגל בכך כנראה תתקלו בקושי מצידכם ולחץ מצידם.

קיימים מינים מסוימים של בעלי חיים אותם אסור בתכלית האיסור להעלות על תחבורה ציבורית.

אילו כלבים יכולים לעלות לאוטובוס בחינם?

מאמן לכלב נחייה בתהליך הכשרה רשאי לעלות לאוטובוס ללא תשלום עם כלב נחייה באימון הקשור ברצועה וללא זמם. זאת בתנאי שהמאמן מצויד בתעודה בתוקף של מרכז הכשרה והדרכה והכלב מסומן באמצעות אפודה המזהה את ייעודו לנחייה ואת מרכז ההכשרה וההדרכה שאליו הוא משתייך.

עליכם לוודא שהכלב לא יפריע ולא יטריד את הנוסעים האחרים, כולל מניעת מטרדי לכלוך ורעש.

רוצים להיות מעודכנים? באתר משרד התחבורה תמצאו הנחיות להעלאת כלב לנסיעה באוטובוס.

באופן כללי, כפי שהסברנו מקודם, מותר להעלות כלבים לאוטובוס.

  • אם הכלב קטן, ויכול להיות מונח על ברכי הבעלים, הוא פטור מתשלום דמי נסיעה. כלבים גדולים יותר, יכולים לעלות לאוטובוס בתשלום.
  • בנסיעה בקווים עירוניים התשלום הוא תשלום כרטיס נסיעה מלא. בנסיעה בקווים בינעירוניים שמחירה גבוה יותר (מעל קוד נסיעה 4) התשלום עבור כלב (שאינו מונח על הברכיים) הוא 50% ממחיר הכרטיס באותה נסיעה, אך לא פחות ממחיר נסיעה עירונית.
  • כלב נחייה המלווה נוסע עיוור, צריך להיות קשור ברצועה אך הוא פטור מתשלום.

כשאתם נוסעים עם כלבכם בתחבורה ציבורית קחו בחשבון שאנשים מגיבים ובדרכים שונות. היו מודעים, זהירים וערים למה שקורה סביבכם במיוחד כשהאוטובוס מלא ועמוס בשעות הלחץ. אנשים ישאלו שאלות, יעירו הערות, ירצו לגעת, אולי ישלחו יד ללטף ללא רשות ויש מי שיציע לכלבכם חטיף או ביס מהכריך. עזרו לכלבכם ע”י הנחיה של ארצה או פקודה אחרת שתצריך ממנו קשב אליכם. היאזרו בסבלנות, אתם תצטרכו אותה…

באתרי חברות האוטובוסים מובאות הנחיות המסתמכות על הנחיית משרד התחבורה:

  • אגד – החל מיום משנת 2013 ועד להודעה חדשה, בוטלה חובת התשלום עבור בעלי חיים באוטובוסים של אגד.
  • קווים
  • מטרופולין
  • סופרבוס
  • נתיב אקספס (צריך ללחוץ על לשונית “בעלי חיים”)
  • ג’י בי טורס
  • מטרודן
  • סיטיפס (הרכבת הקלה בירושלים)

באתר של רכבת ישראל אין תמחור או כל התיחסות למחיר הנסיעה עם כלב, ומכאן ניתן להסיק כי  הנסיעה עם כלב ברכבת ישראל היא חינם.

האם הכלב ירגיש בנוח בנסיעה?

כלבכם עלול לחוש לא טוב בדרך, גם אם בנסיעה ברכב פרטי הוא מסתדר. יש יותר טלטלות, חריקות, עצירות פתאומיות, וריחות שהוא לא מכיר ואין רוח מהחלון שהוא רגיל אליו. 

על מנת למנוע אי נעימות ולהקל על טיפול בתקלות שעלולות להתרחש,  אנחנו ממליצים להיערך ולקחת לנסיעה מגבונים, נייר סופג ושקית ניילון אטומה.

בכל מקרה, מומלץ לא להאכיל את הכלב סמוך לנסיעה אלא לדחות את האכלתו לאחריה.

מוניות והסעות אלטרנטיביות:

  • פט-טקסי מיכל
  • מוניות הברון זכרון יעקב
  • דורית (באזור הגליל המערבי)
  • Zoo Taxi

לפני נסיעה עם חברת מוניות (או הסעות), מומלץ לברר ישירות בשיחת טלפון לגבי תוקף התקנות המפורסמות.

לסיכום

בכל מקרה, אנחנו תמיד ממליצים לכם לצלם צילום מסך או להדפיס את הדף של משרד התחבורה ושל חברת האוטובוסים שאליה אתם מתכוונים לעלות לנסיעה עם הכלב, כדי להיות ערוכים לתגובות לא שגרתיות של נהג זה או אחר.

No data was found
דילוג לתוכן