משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

כלב כנעני (Canaan Dog) – כל המידע על גזע הכלבים

שמעתם פעם על כלב כנעני, הגזע הלאומי של ישראל? המוכר גם בשמות זאב כנעני וכן רועה ארץ ישראלי. המדריך המקיף שלנו יספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הגזע הייחודי הזה. מהבנת המשמעות ההיסטורית שלהם ועד לבעיות הבריאות הנפוצות שלהם, תזונה מומלצת ואסטרטגיות טיפול וטיפוח יעילות. אנחנו נכסה הכל.

תוחלת חיים: 12 עד 15.
גובה: 48-61 ס"מ, משקל: 16-25 ק"ג.

היסטוריית הגזע

כלב כנעני הוא גזע כלבים מרתק עם היסטוריה עשירה שראשיתה לפני אלפי שנים. גזע אינטליגנטי ורב-תכליתי זה שימש במקור על ידי בני ישראל הקדמונים ככלבי רעייה ושמירה. מה שהופך אותם לחלק בלתי נפרד מאורח החיים הנוודי שלהם. הם גם נודעו כציידים מצוינים, המסוגלים לעקוב וללכוד טרף.

לאורך ההיסטוריה, כלב כנען נשאר מבודד יחסית באזורים המדבריים וההרריים של המזרח התיכון. רק בשנות ה-30 של המאה ה-20 החלה ד"ר רודולפינה מנזל, זואולוגית ישראלית ידועה, להבחין במאפיינים הייחודיים של הכלבים הללו והחליטה לחקור אותם יותר. היא זיהתה את האינטליגנציה, הזריזות וההסתגלות יוצאת הדופן שלהם, מה שהוביל אותה להקים תוכנית רבייה לשימור הגזע.

למרות שורשיהם העתיקים, כלב כנעני עמד בפני כמעט הכחדה במהלך מלחמת העולם השנייה כאשר אוכלוסייתם ירדה באופן דרסטי. עם זאת, הודות למאמצים של מגדלים וחובבים מסורים, מספרם החל אט אט להתאושש. בשנת 1965, כלב כנעני הוכר רשמית כגזע הלאומי של ישראל.

כיום, כלב כנען ידוע בנאמנותו, חוסנו ואינסטינקט השמירה החזקים שלו. למרות שהם עדיין בעלי כישורי הרעייה והציד של אבותיהם, הם מצאו הצלחה גם בתפקידים שונים אחרים. כולל חיפוש והצלה, עבודת טיפול ואפילו כחיות מחמד משפחתיות אהובות.

תזונה מומלצת עבור הגזע

תזונה נכונה חיונית לבריאותו הכללית ולרווחתו של כלב כנעני. כזן פעיל ואינטליגנטי, הם דורשים תזונה מאוזנת המספקת להם את החומרים המזינים הדרושים כדי לשמור על רמות האנרגיה שלהם ולתמוך במבנה הגוף החזק שלהם.

מזון איכותי – התזונה של כלב כנען צריכה להיות להכיל אוכל איכותי לכלבים ועשיר בחלבון, שנוסח במיוחד עבור גודל גזע בינוני ורמת הפעילות שלהם. זה כולל בשר רזה, כגון עוף, הודו או דגים, המספקים חומצות אמינו חיוניות להתפתחות השרירים. בנוסף, שילוב של מגוון פירות וירקות בתזונה שלהם יכול לספק להם ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון לתמיכה במערכת החיסונית שלהם.

No data was found
דילוג לתוכן