משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

לברדור רטריבר

האזינו למאמר

הלברדור רטריבר (Labrador Retriever) גדל כדי להיות גם בן לוויה ידידותי וגם גזע כלבי עבודה שימושי. מבחינה היסטורית, הם הרוויחו את החזקתם כעוזרים של דייגים: גרירת רשתות, הבאת חבלים והחזרת דגים מצפון האוקיינוס ​​האטלנטי הקר.

המעבדה של היום היא בעלת מזג טוב וחרוצה כמו אבותיהם, והם גם הגזע הפופולרי ביותר באמריקה. מעבדות מודרניות פועלות כרטריבר עבור ציידים, כלבי סיוע, מתחרים במופעים וכלבי חיפוש והצלה, בין עבודות כלבים אחרות.

מאפיינים של הלברדור רטריבר

הלברדור רטריבר המתוק והחביב הוא גזע הכלבים הפופולרי ביותר באמריקה. הם בני לוויה ידידותיים, מתאימים למשפחה שמחפשת כלב בינוני עד גדול. הלברדור רטריבר החזק והמאוזן היטב מגיע לגובה של 55-62 ס"מ ​​ולמשקל של 25-36 ק"ג. המעיל הצפוף והקשה מגיע בצבעים צהוב, שחור ושוקולד. הראש רחב, העיניים נוצצות בחביבות, ונראה ש"זנב הלוטרה" העבה והמתחדד מעיד לנצח על הלהיטות המולדת של הגזע. הם נקשרים לכל המשפחה, והם מתרועעים היטב עם כלבים שכנים ועם בני אדם כאחד. 

בריאות של לברדור רטריבר

לברדור רטריבר
לברדור רטריבר

הלברדורים הם כלבים הנחשבים לבריאים בדרך כלל. לעיתים הם יכולים לסבול מבעיות בריאותיות שונות:

  • מצבים כמו דיספלזיה במרפק ובירך
  • הפרעות לב
  • מיופתיה תורשתית (חולשת שרירים)
  • יש להם תיאבון גדול ונטייה להשמנה- יש להקפיד על אוכל לכלבים בריא ומזין. במצבים מסויימים הוטרינר ימליץ על אוכל רפואי לכלבים לטיפול בבעיות השמנה.
  • בעיות עיניים, כולל ניוון מתקדם של הרשתית.
  • בעיות אוזניים- כדאי לבדוק את האוזניים באופן קבוע.
  • מצב הנקרא קריסה הנגרמת על ידי פעילות גופנית (EIC) יכול להתרחש בחלק מהלברדורים למבוגרים. 

בדיקת DNA מאפשרת למגדלים לזהות נשאים ולתכנן גידולים כדי להימנע מיצירת המחלה. כמו כלבים גדולים אחרים בעלי חזה עמוק, לברדורים עלולים לפתח מצב קיבה מסכן חיים הנקרא נפיחות. הבעלים צריכים לחנך את עצמם לגבי התסמינים המעידים על כך, ומה לעשות אם כן.

טיפוח של לברדור רטריבר

מומלץ להבריש את פרוותם הנוקשה באופן קבוע כדי להסיר שיער מת, חשוב לרחוץ אותם בשמפו לכלבים עדין כדי לא לפגוע בפרווה העמידה במים שלהם. כמו בכל הגזעים, יש לגזוז את הציפורניים באופן קבוע ולצחצח את שיניו לעתים קרובות. למגוון מוצרי ניקוי שיניים לכלב.

לברדור רטריבר
לברדור רטריבר

ספורט ופעילות גופנית

הלברדור רטריבר הוא גזע שופע, אנרגטי מאוד שזקוק להרבה פעילות גופנית מדי יום. לברדור שלא עושה מספיק פעילות גופנית צפוי לעסוק בהתנהגות היפראקטיבית ו/או הרסנית כדי לשחרר אנרגיה עצורה. הפעילויות האהובות על הגזע הן רדיפה, החזרת צעצוע ושחייה. לברדור רטריברים אוהבים לשרוף אנרגיה במסעות ציד או בניסויי שטח. כמו גם על ידי השתתפות בספורט כלבים כמו זריזות, ציות, מעקב וצלילה. רבים מהם גם עובדים קשה בתפקידים חשובים. כמו חיפוש והצלה, גילוי סמים ופצצות, וככלבי שירות וסיוע.

היסטוריה

לברדור רטריבר מגיעים מהאי ניופאונדלנד, מול החוף הצפון-מזרחי של האוקיינוס ​​האטלנטי של קנדה. במקור נקראו כלבי סנט ג'ון, על שם עיר הבירה ניופאונדלנד. לברדורים שימשו כבני לוויה ועוזרים לדייגים המקומיים החל מהמאה ה-17. הכלבים בילו את ימיהם בעבודה לצד בעליהם, חילצו דגים שנמלטו מקרסים והעיפו יונים. לאחר מכן חזרו הביתה לבלות את הערב עם משפחת הדייגים.

גורמים מבחוץ שמו לב לשימושיותו ולנטייתו הטובה של הכלב. וספורטאים אנגלים ייבאו כמה רטריברים לאנגליה כדי לשמש כרטריבר לציד. הרוזן השני ממלמסברי היה אחד הראשונים, ושלח את כלבי סנט ג'ון לאנגליה מתישהו בסביבות 1830. הרוזן השלישי ממלמסברי היה האדם הראשון שהתייחס לכלבים כאלברדורים.

למרבה הפלא, הלברדור-רטריבר שכיום הכלב הפופולרי ביותר באמריקה – כמעט נכחדו בשנות ה-80 של המאה ה-20. ומשפחת מלמסברי ומעריצים אנגלים אחרים זוכים להצלת הגזע. בניופאונדלנד, הגזע נעלם בגלל הגבלות ממשלתיות וחוקי מס. משפחות הורשו להחזיק לא יותר מכלב אחד, ובעלות על נקבה היה מחויב במס גבוה. אז גורים נקבות סולקו מהמלטה.

הפופולריות של הגזע באמת החלה להמריא לאחר מלחמת העולם השנייה. ובשנת 1991, הפך הלברדור רטריבר לכלב הפופולרי ביותר הרשום במועדון הכלבנות האמריקאי. ומאז הם מחזיקים בהבחנה הזו. הם גם בראש הרשימה בקנדה ובאנגליה.

לסיכום

כיום, לברדור רטריברים עוזרים בגילוי סמים וחומרי נפץ, חיפוש והצלה, טיפול, סיוע לבעלי מוגבלויות וכריטריברים לציידים. הם גם מצטיינים בכל סוגי תחרויות הכלבים. תצוגה, שדה, זריזות וצייתנות.

No data was found
דילוג לתוכן