משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

פוינטר גרמני קצר שיער

הפוינטר הגרמני קצר שיער הרב-תכליתי (German Pointer), בגודל בינוני, הוא כלב המשגשג עם פעילות גופנית נמרצת, אימונים חיוביים והרבה אהבה. זכר פוינטר גרמני קצר שיער מגיע לגובה של 58 – 65 ס"מ ​​ושוקל בין 25 ל 32 ק"ג. מעיל הפרווה הוא כהה חום אדמדם, או שחור ולבן בדוגמאות ייחודיות. העיניים הכהות זוהרות בהתלהבות ובידידות. נבנה לעבוד ימים ארוכים בשטח או באגם, הפוינטרים ידועים בכוח, מהירות, זריזות וסיבולת. 'אצילי' ו'אריסטוקרטי' הן מילים המשמשות לעתים קרובות לתיאור המראה הכללי. פוינטרים הם חיות מחמד מאושרות, הניתנות לאילוף, הנקשרות בחוזקה למשפחתן. הם תמיד מוכנים לפעילויות גופניות.

פוינטר גרמני
פוינטר גרמני

בריאות של פוינטר גרמני קצר שיער

למרות שפוינטר גרמני קצר שיער בריא בדרך כלל, ישנם מצבים שהגזע עשוי להיות מועד אליהם. 

  • דיספלסיה של מפרק הירך
  • מחלות עיניים כמו ניוון מתקדם של הרשתית
  • מחלות לב מסוימות
  • בעיות בעור
  • נפיחות בבטן – מצב מסכן שבו הבטן מתנפחת לפתע ולעיתים גם מתפתלת. הבעלים צריכים ללמוד אילו תסמינים מצביעים על כך שזה קורה ומה לעשות אם זה קורה.

טיפים לשמירה על בריאות של פוינטר גרמני

אוכל לכלבים– חשוב להקפיד על מזון לכלבים איכותי שיתאים לכלבכם לפי גיל הכלב (גור, בוגר או מבוגר) ולרמת הפעילות. חשוב להתייחס לצרכים התזונתיים לכלב שלך . אם כלבכם הינו גור צעיר, חשוב להתאים לו אוכל לגורים. אם כלבכם הינו מגזע קטן, מומלץ להתאים לו מזון שיתאים לגזע קטן.

כמות מזון מומלצת– יש להאכיל את הכלב מספר ארוחות רב ככל הניתן. אם כלבכם אמור לאכול 600 גרם ביום, יש לחלק לו את הארוחות לפחות לשלוש ארוחות של 200 גרם כל אחת. חלוקה נכונה לא תיצור לחץ על הקיבה.
חשוב להקפיד על כמויות מזון מדויקות לכלב.
כמויות המזון רשומות על שק האוכל מאחור ומתאימות לכל כלב לפי משקל בטבלה. חשוב לדעת כי פוינטר גרמני הינו כלב פעיל שרץ לעיתים ומשתולל, לכן לכלבים פעילים יותר, מומלץ לתת קצת יותר מזון ממה שהם אמורים לאכול מאחר והם שורפים יותר קלוריות בריצה היומית שלהם.

זמני האכלה – מכיוון שהגזע נתון לנפיחות בבטן, אין להאכיל אותם מיד לאחר ריצה או פעילות גופנית נמרצת אחרת. אין לאפשר להם לרוץ או להתאמן לפחות שעה לאחר אכילה ושתייה. ארוחת הערב האידיאלית תהיה לאחר סיום הפעילות הגופנית במשך היום.

טיפוח

מעיל הפוינטר קל לטיפוח רוב ימות השנה. הוא דורש הברשה טובה עם מסרק לכלבים או כפפת טיפוח כל כמה ימים. למרות שהפרווה קצרה, היא עדיין נושרת, במיוחד בתקופות מסוימות של השנה. בתקופות אלה יהיה צורך בצחצוח תכוף יותר כדי להסיר את השערות הרופפות, שלא ימלאו את כל הבית. השערות עלולות להיות מוטבעות בבדים ובשטיח וקשה לצאת מהן. אמבטיה מדי פעם (באמצעות שמפו לכלבים עדין) יכולה לעזור. יש לבדוק ולנקות באופן קבוע את האוזניים ולקצץ את הציפורניים קצרות.

פעילות ספורטיבית

הפוינטר הגרמני מסתדר הכי טוב עם הרבה פעילות גופנית כמו ריצה, שחייה וספורט כלבים. למעשה, כל דבר שישרוף חלק מהאנרגיה הבלתי מוגבלת שלהם בזמן שהם מבלים בחוץ עם חבר אנושי. השגרה שלהם צריכה לכלול באופן אידיאלי פעילות גופנית בשפע פעמיים ביום. זה עשוי להיות בצורה של הליכה מהירה של חצי שעה בוקר וערב או ריצה ומשחק באזור מגודר מאובטח. פוינטרים הם חכמים ואתלטיים ומצטיינים במגוון רחב של פעילויות כלבים המפעילות את הנפש והגוף, מאירועי שטח ועד זריזות, צייתנות וצלילה.

אימון ואילוף של פוינטר גרמני קצר שיער

אימון מוקדם חיוני עבור הפוינטר הגרמני קצר השיער. שיעורי סוציאליזציה והכשרת גורים הם חיוניים, ממשיכים בתרגול בפקודות ציות בסיסיות. זהו גזע אינטליגנטי שלומד במהירות עם אימונים עקביים. אימונים זקוקים למטרה, ובלי מטרה הם יכולים להיות הרסניים. הגזע יכול להיות מאתגר ביותר מגיל 6 חודשים עד 3 שנים. לפוינטר גרמני קצר שיער יש רמת אנרגיה גבוהה מאוד ודחף טרף חזק. והם זקוקים לבעלים עם אורח חיים פעיל שיכוון את ההתלהבות והעוצמה של הכלב ליציאות חיוביות.

No data was found
דילוג לתוכן