משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

חיית המחמד שלי נפטרה, איך עוברים את זה בשלום?!

חיית המחמד נפטרה, שום דבר לא יכול להכין אותך לרגע הפרידה מחיית המחמד שלך. הם שעמדו לצידנו בימים הקשים והשמחים ביותר, היו שם ללקק את הדמעות בפרידות והתרגשו משמחה כל פעם שחזרנו הביתה (גם אם עברו רק 5 דקות ). הם ללא ספק היחידים שאוהבים אותנו ללא שום תנאי עד ליומם האחרון. מותם ללא ספק ישאיר חור בחייכם (שיתווסף לחורים שנשארו על הספה שלכם!).

במהלך הימים, השבועות והחודשים הקרובים, תעברו את שלבי האבל השונים בקצב שלכם. ילדים יתמודדו עם האובדן בדרך שלהם, חשוב מאד לשקף את הסיטואציה הלא פשוטה. לתת להם להביע את רגשותיהם או את תחושתם. גם שאר החיות בבית עשויות להתאבל, מכיוון שגם הן מבחינות בהיעדר הפרטנר הקבוע שלהם.

איך מתמודדים עם האובדן של חיית המחמד

לתהליך האבל לעולם אין דפוס מוגדר או קבוע מראש . זה יכול לקחת מספר חודשים עבור חלק, אבל זה יכול לקחת שנים עבור אחרים . בסופו של דבר, זוהי תגובה אנושית מולדת לאובדן של מישהו קרוב.

כל מי שמגדל חיית מחמד , מעיד על קשר חזק ומשמעותי. שקשה להסביר לאלו שלא גידלו מעולם חיה בביתם ולא יבין איך לעזאזל התקשרויות שנוצרו עם בעלי חיים יכולות להיות  משמעותיות כמו אלו שנוצרו עם בני אדם.

חיות מחמד יכולות לספק תמיכה חברתית ותחושת בטחון , ולהפיג תחושת בדידות ודיכאון . אז מובן שכאשר מאבדים מישהו כל כך משמעותי בחיינו נחווה אבל אמיתי . האבל עשוי להיות דומה למה שאנו חווים בעקבות מותו של בן אדם.

אנו מבינים שיכול להיות קשה לדבר על אבל אישי, או לתקשר עם אלו שמתאבלים. סיפקנו רשימה של עצות כדי לתמוך בכם וביקיריכם לאורך התהליך.

לדבר על אובדן חיית המחמד שלך

לאחר מוות, אנו צפויים לחוות מגוון של רגשות ורגשות עזים הנעים בין עצב, כעס, חרדה, פאניקה, אשמה ואף אפטיות . 

למגוון הרחב הזה של רגשות יש השפעה על דרך החשיבה שלנו. זה יכול לגרום לנו לא לחשוב ישר ולשכנע את עצמנו שלעולם לא נתגבר על זה. הבעת רגשותיך ודיבור על המחשבות הללו יכול לעזור לך להחזיר את הבהירות. 

אם אתה לא מרגיש בנוח לחשוף בדיוק מה אתה מרגיש ואיך זה משפיע עליך, גם רק שיתוףעם הקרובים בלבד יכול להיות מקור עצום להקלה. זה גם יכול לעזור להם להזדהות עם המצב שלך ולתמוך בך כשאתה ממשיך להתאבל בדרכך שלך.

איך לספר לילדים על מוות של חיית מחמד

אובדן חיית מחמד הוא לרוב החוויה  הראשונית של ילד עם מוות. לא רק חתולים וכלבים הופכים לחלק מהמשפחה, גם חיות מחמד קטנות יותר כמו ארנבות, ואפילו דגי זהב עלולים להשאיר חור בלב בעקבות לכתם.

לא רק שזו תקופה כואבת לכל המשפחה,היא גם עשויה לעורר שאלות אחרות בנוגע למוות  ומה קורה כשאנחנו מתים. ישנן דרכים רבות שבהן תוכל להכין את ילדך למוות בלתי נמנע של חיית מחמד חולה או בוגרת. מוות בלתי צפוי יכול להיות קשה מאוד עבור כולם, במיוחד לילדים.

תמיכה באדם אהוב בזמן אבל

בין אם חווית אובדן חיית מחמד או לא, כל אחד מתאבל אחרת. זה יכול להיות קשה לדעת איך להגיב בשעת מצוקה וחוסר ודאות, גם לקרובים אליכם. 

מה לומר?

שיחות שכאלה הן אף פעם לא קלות, מכיוון שסביר להניח שתמיד האינטרס של האדם נמצא בלב. בסופו של דבר, אתה רוצה להכיר באובדנו של האדם ולהבהיר שאתה יותר משמח להקשיב. ביטוי כמו "אני כל כך מצטער על אובדנך" הוא מקום טוב להתחיל בו, והתייחסות לבעל החיים שלהם בשמו היא דרך פשוטה אך משמעותית להכיר בחשיבות האובדן שלהם.   
מה לא להגיד -משפטים כמו "זה לא כמו לאבד אדם" או "זה רק כלב".

פשוט תקשיבו

זה דבר אחד לשאול את כל השאלות הנכונות, אבל זה דבר אחר להקשיב. הראה להם שאכפת לך על ידי הקשבה קשובה. זה יכול להיות מתסכל לשמוע סיפורים שמסופרים שוב ושוב, אבל בסופו של יום, אבל זה הזמן והדרך שלהם להתאבל . כל מה שאתה צריך לעשות זה להקשיב בצורה מכילה ולא שיפוטית. 

אהבה בלתי מותנית

כלבים וחתולים חיים בממוצע 13 שנים. בהחלט זמן מספיק כדי להפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים של בעליהם ולהיכנס עמוק ללב שלהם. הם הופכים לחלק מהמשפחה וחלק מחיי היום יום. שגרת הבוקר שלכם לא תהיה שלמה בלי להוציא את הכלב לטיול או לבדוק שלחתול יש מספיק אוכל. הנוכחות שלהם עוזרת לנו לבנות את היום. שומרת עלינו פעילים וחברתיים, עוזרת להתגבר על מכשולים ואתגרים. אפילו מספקת תחושת משמעות שיש מישהו שצריך אותנו ותלוי בנו. הם הדוגמה הכי טובה שיכולה להיות לאהבה בלתי מותנית.כי הם יהיו שם תמיד, בכל פעם שנחזור הביתה הוא לא יהיה ריק. לא פלא שלאבד אותם זו חוויה כואבת כל כך.

No data was found
דילוג לתוכן