משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

וגר זאב עם כבש! אבל מה עם כלב וחתול?

אומרים שיש טיפוסים של כלבים וטיפוסים של חתולים, מה קורה אם  באמצע החיים אתם גם וגם?  מה עושים עם כל החיים גידלתם כלב ופתאום בא לך גם חתול? אתם ממש לא יודעים כיצד הכלב או החתול שלכם יתמודדו עם החבר החדש בבית והאם יוכלו לחיות בשלום אחד עם השני. אז רק שתדעו – זה עוד עלול להצליח! אז איך עושים את זה נכון? טוב ששאלתם.

איך לגדל כלב וחתול יחד ולשרוד את זה בשלום

כמו כל דבר חשוב- צריך לעשות את זה נכון ,על מנת לייצר חיבור טוב בין כלב לחתול בבית ולשמור על שניהם בטוחים ושלמים, חשוב להתכונן בצורה הטובה ביותר.אז מה חשוב לדעת לפני …
התאמה למי שכבר נמצא בבית,  תחשבו על האישיות והאופי של הכלב או החתול שלכם. אם אתם יודעים מניסיון עבר, הרי אתם מכירים אותם הכי טוב. האם קרה שהכלב שלכם תקף באגרסיביות חתול? או כן וזה קרה יותר מפעם אחת ,יכול להיות שזו טעות, שיהיה מסוכן מדי לאמץ חתול.

אם אתם חושבים לאמץ כלב ויש לכם חתול בבית שהגיב בעבר בפחד קיצוני וחרדה  כשראה כלב, יכול להיות שזה יגרום לסטרס גדול מדי לחתול וזה אף עלול לסכן את בריאותו.
נסו לבחון את האישיות של בעל החיים שלכם ובמקביל את האישיות של בעל החיים שתרצו לאמץ. כדאי לשלב בתהליך הבחירה איש מקצוע כדי להגדיל את הסיכוי להצלחה.

חתול בבית ואליו מצטרף הכלב

עוד לפני שמגיעים ליום המפגש המיוחל מומלץ מאד לארגן סביבת מחיה הולמת ומתאימה לשני בעלי חיים. צלחת אוכל וכלי מים נפרדים ואולי אפילו להרחיק את המיטות שלהם לחדרים או חלקים שונים בתוך הבית , על מנת לשלוט בתהליך החשיפה של האחד אל השני.


מיקום ארגז צרכים

אפשר להעלות את השירותים לחתול למדף גבוה, כזה שהכלב לא יוכל להגיע ולהפריע לחתול. (לכן זה אולי נראה מוזר , אבל הכלבים יכולים לראות בזה אטרקציה אמיתית) חשוב להשאיר את הארגז פתוח לגמרי כדי שתהיה לחתול שליטה על הסביבה מאחר ומאד חשובה לו פרטיותו ובטחונו במרחב. במיוחד כשמגיע הביתה בעל חיים חדש.

מקומות טיפוס ותצפית גבוהים

בכל פעם שהחתול הוותיק ירגיש מאוים, או ירצה מקום רגוע, הוא יוכל לטפס לגובה, להירגע ובמקביל גם לתצפת על הסביבה כדי להיות בטוח ששום דבר רע לא מאיים עליו. יכול להיות שיבחר להיכנס לארון הבגדים, או להתיישב מעל המקרר, שזה גם בסדר ואף צפוי מאד. מה שחשוב שזה שתדאגו לייצר לו סביבה נוחה ומסתור נוחים .

כלב בבית ואליו מצטרף החתול

כשתביאו חתול חדש, היכנסו איתו לחדר שקט ופתחו שם את הדלת של כלוב הנשיאה לחתול. ודאו שבחדר הזה יהיו כלי אוכל, מים וארגז צרכים ותנו לו להחליט מתי לצאת מהכלוב, בלי לחץ ,בזמן שלו.  בכל מקרה שבו אתו בחדר ותנו לו תחושת בטחון . אם הוא ברח ומתחבא מתחת למיטה, או בפינה של החדרר זה בסדר, תנו לו את הזמן להתרגל אליכם ולריחות החדשים שיש בבית.
כעבור כמה ימים ניתן לתת לו לצאת מהחדר לחלל הבית. כמו במקרה הקודם עליכם לדאוג לו למקומות נוחים  ואפשרות לעלות לגובה הרחק מהכלב לתחושת ביטחון.

מה התפקיד שלנו בתהליך ?

להתייעץ, לבחון התנהגויות של שני בעלי החיים , לדבר עם העמותה או מי שמאמצים את בעל החיים על מנת לקבל חוות דעת לאופי שמאפיין את בעל החיים.
מבחינת הלוגיסטיקה בבית ,חשוב לארגן מראש, עוד לפני האימוץ, סביבה אשר תתאים לשני בע”ח כפי שהסברנו בפסקה הקודמת. להבין את ההבדלים בשפת הגוף של החתולים והכלבים – יש סימנים שנראים לנו זהים אבל מעבירים מסר הפוך לגמרי. למשל כשכוש בזנב. אצל חתול יעיד על מתח וסטרס ואילו אצל הכלב – רוגע ושמחה. לכן לימדו את בעלי החיים שהחלטתם לאמץ אליכם הביתה.

בשבועות הראשונים של הכלב והחתול ביחד

צ'פרו את החתול בחטיפים לחתולים או צעצועים לחתולים על התנהגות חיובית שאהבתם ותרצו לשמר ,למשל כאשר החתול שוכב או יושב רגוע בסלון. אם החתול עבר ליד הכלב ונשאר רגוע, חזקו אותו, גם ליטוף יכול לעשות את העבודה .

אם החתול בודק את הטריטוריה או את המיטה של הכלב ונשאר רגוע, זה מעולה. חזקו אותו על כך, לפחות בשבועיים שלושה הראשונים. תמצאו כמה שיותר מצבים כאלה במהלך היום, שתוכלו לחזק אותם, כדי שיבינו שההתנהגות הזו משתלמת להם. הזמן האידיאלי לבחינת המצב הוא אחרי כשלושה שבועות, זהו פרק זמן מספק שבו ניתן להבין אם המבנה המשפחתי החדש – עובד לכם או לא…

חשוב שאחרי התקופה הראשונה, תבחנו את המצב טוב ותבינו, אם החתול יהיה מרוצה מהרכש החדש, או שהוא יאלץ לחיות בפחד וסטרס וההיפך. אנחנו הרי רוצים בטובתם וממש לא רוצים לאמלל אף אחד מהצדדים , ובטח שלא יחוו לחץ במקום שצריך להיות הכי בטוח עבורם. חרדה בסופו של דבר עלולה לפגוע ולעשות נזק בבריאות הפיסית והנפשית . לכן במצבים מסוימים, כדאי בצער רב, לחפש בית אחר ומתאים יותר לבעל החיים החדש.

No data was found
דילוג לתוכן