משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

איך לקלח את החתול שלי? טיפים והמלצות

גורי חתולים לומדים לטפח את עצמם באמצעות ליקוקים בערך בגיל שלושה שבועות. חתולים בוגרים מבלים כחמישים אחוז משעות הערות שלהם בטיפוח עצמי. אז למה אם ככה יש בכלל צורך לקלח חתול? ובכן – מקלחת לחתולים אחת לכמה זמן מרעננת ומחדשת את תאי העור, מסירה עודפים של שמן ועוזרת להיפטר מפרווה מיותרת. מעבר לכך המקלחת עוזרת להרגיל את החתול למגע של אנשים גם בסיטואציות פחות טבעיות ונעימות. לכן זה בהחלט משהו ששווה לעשות מפעם לפעם (אבל לא יותר מדי). 

באתר תוכלו למצוא את כל הציוד והתכשירים לחתולים שאתם צריכים למקלחת מוצלחת לחתול. תוכלו ליצור איתנו קשר בכל שלב ולהתייעץ לגבי המוצרים שיתאימו לכם. מכאן אפשר בהחלט לנסות ולקלח את החתול. זה הזמן ללמוד איך עושים את זה כמו שצריך. שנתחיל?

לפני שאתם מתחילים…

  • חתולים עם פרווה קצרה זקוקים למעט מקלחות אם בכלל. בעוד חתולים עם פרווה ארוכה זקוקים ליותר סיוע בשמירה על היגיינה וניקיון. 
  • הימנעו ממקלחות בתדירות גבוהה מדי שיגרמו לייבוש לא בריא של העור. עדיף לא יותר מפעם אחת בחודשיים. 
  • גורי חתולים יסתגלו הרבה יותר בקלות למקלחות. עדיף להתחיל מוקדם ככל הניתן אם אם אימצתם גור חתולים. 
  • חתולים קשישים או חולים לא יקבלו מקלחות באהבה והן עשויות לגרום אצלם לסטרס. אם אתם לא בטוחים מומלץ להתייעץ עם הוטרינר. 

רשימת ציוד למקלחת

  • שמפו לחתולים בלבד (הימנעו מתכשירים של בני אדם). 
  • מספר מגבות יבשות ונקיות. 
  • משטח למניעת החלקה מגומי.
  • ספוג רחצה. 
  • כדור פינג פונג או כל צעצוע צף אחר להסחת דעת. 

מתכוננים למקלחת

אפשר לקלח את החתול באמבטיה, אבל יכול להיות שיהיה לכם יותר נוח לעשות את זה בכיור גבוה. ודאו שהחדר חמים ונעים והכינו את איזור המקלחת. הקפידו להרחיק כל דבר שעלול לגרום לסטרס (נניח מראות). הניחו בתחתית האמבטיה/כיור את המשטח למניעת החלקה או מגבת (חתולים שונאים את התחושה של משטחים חלקלקים וזקוקים לתחושה של קרקע יציבה) ומלאו מים חמימים פחות או יותר בטמפרטורת הגוף. הניחו את התכשירים והציוד במקום נגיש והרחיקו כל דבר שעשוי להישבר או להפריע לכם בתהליך. מומלץ גם לסגור את הדלת כדי למנוע מהחתול לברוח החוצה בריצה. 

מקלחת לגורי חתולים – שיטת הגיגית הכפולה

במקרה של גורים קטנטנים, הכינו מראש שתי גיגיות עם מים חמימים בחדר האמבטיה. הרימו את החתול בעדינות בשתי ידיים והכניסו אותו באופן איטי והדרגתי אל אחת מגיגיות המים (מרבית הגורים יקבלו את זה בלי הרבה מחאות או מאבק). הרטיבו את כל הפרווה בעדינות עם המים. בשלב הזה אפשר לשים את השמפו על הפרווה ולחפוף היטב. לאחר מכן הורידו את הסבון עם המים באותה הגיגית. לאחר מכן העבירו את החתלתול עם מגבת לגיגית השנייה עם המים הנקיים. שטפו בצורה יסודית את הסבון שנשאר. לסיום נגבו היטב את החתול ופנקו אותו בחטיף לחתול טעים שיעזור לקשר את חווית המקלחת לזכרון חיובי. 

מקלחת לחתולים בוגרים – אמבטיה או רחצה חיצונית?

אם זה חתול בינוני קטן ניתן להשתמש בטכניקה של מקלחת לגורי חתולים. לעומת זאת אם מדובר על חתול גדול יחסית, טבילה במים זה לא תמיד דבר נכון. אנו ממליצים לשים את החתול באמבטיה/כיור (כמובן על משטח מונע החלקה) ולרחוץ אותו בעדינות עם זרם מים חמימים חלש (אחרי כל ההכנות עם הציוד והתכשירים, הרחקה של דברים שבירים, חימום החדר וסגירת הדלת וכו׳). לאחר מכן עטפו את החתול עם המגבת ונגבו אותו היטב ובסיום צ׳פרו אותו בחטיף. 

אף פעם לא בכוח

בניגוד למה שנהוג לחשוב, הרבה מאד חתולים (אפילו בוגרים וחסרי ניסיון) לא ממש סובלים ממקלחות. חלקם אפילו נהנים מהן. עם זאת יש מקרים נפוצים של חתולים שנכנסים לסטרס מוגזם וממש סובלים במהלך המקלחת. אם זה המצב אז חשוב שלא לעשות זאת בכוח. 

זכרו – הכנה מראש של ציוד הרחצה והטיפוח ושימוש במוצרים מתאימים מעלים את הסיכויים לחוויה מוצלחת. אתם מוזמנים למצוא כאן באתר את כל התכשירים והאביזרים שאתם צריכים ולהתייעץ איתנו בנושא בכל שלב.

והכי חשוב – שיהיה בהצלחה!

בית לחתול

דילוג לתוכן