משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אוכל לגורים: כל מה שצריך לדעת על האכלה של קטנטנים

ממש כמו תינוקות אנושיים, גם גורי כלבים זקוקים ליחס ותנאים מעט שונים מכלבים בוגרים. זה נכון לגבי משחק וחינוך, זמני שינה, אילוף לצרכים, וכמובן גם להאכלה ותזונה. 

לגורים יש צרכים תזונתיים שונים באופן מהותי מאשר לכלבים בוגרים. המשמעות היא שעלינו לדאוג לכך שהגוף שלהם יקבל כל מה שהוא צריך. 

אם גם אתם מתכננים לאמץ בקרוב גור כלבים חמוד, או אולי מצפים להמלטה שקרבה ובאה, חשוב להתכונן מראש עם מזון איכותי לכלבים לכל שלבי החיים המוקדמים. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון ענק של אוכל לגורים של המותגים המובילים ואתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא בכל שלב. 

כעת, בואו נדבר על הדגשים החשובים לתזונת גורים: מה ההבדל בין מזון לגורים לבין אוכל של כלבים מבוגרים, אילו סוגי מזון קיימים וכמה פעמים ביום צריך להאכיל?

מה מיוחד באוכל לגורים?

אז מה ההבדל בכלל בין אוכל לגורים לבין מזון לכלבים בוגרים? ובכן, התשובה טמונה בצרכים התזונתיים השונים בשלבי החיים. כלב מגיל שנה פחות או יותר מגיע לשיא תהליך הגדילה שלו. כלומר, הוא ימשיך ויתפתח, אבל לא יגדל עוד באופן משמעותי. בנוסף, כשכלבים הופכים לבוגרים רמת האנרגיה שלהם יורדת באופן משמעותי. 

גורים לעומת זאת גדלים בקצב מסחרר עד גיל שנה וזקוקים לתמיכה משמעותית בתהליך הכה חשוב הזה. בנוסף, הם אנרגטיים במיוחד ומוציאים כפי 2 אנרגיה בהשאווה לכלבים בוגרים. לכן הם זקוקים להרבה יותר אנרגיה וזה מה שמיוחד במזון של גורים. אנו מדברים על כמות גדולה יותר של חלבון וערכים גבוהים יותר של רכיבים תזונתיים חשובים אחרים לרבות ויטמינים, חומצות שומן, מינרלים וכו׳. 

אילו סוגים של מזון קיימים?

כאן באתר תוכלו לראות בעצמכם את המבחר העצום של סוגי מזון לגורים שקיימים. זה עשוי להיות בהחלט מבלבל, אך ברגע שמנסים להבין את התמונה פחות או יותר רואים שהחלוקה לא כל כך מסובכת וזה עובד כך:

  • אוכל לגורים לפי גדלים: אוכל לגורים קטנים, בינוניים וגדולים. ההתאמה היא לצרכים התזונתיים הספציפיים של גודל הכלב. 
  • טעמים: בעצם מקור החלבון העיקרי – סלמון, עוף, בקר, צבי וכו׳. אפשר למצוא שילובים שונים בנוסף וכאן מדובר בעיקר על הטעם וההעדפה של הכלב. 
  • ללא דגנים: בניגוד לחתולים, כלבים כן יכולים לאכול דגנים, אבל אין ספק שתזונה פחותת דגנים היא זו העדיפה עבורם. אלו סוגים יקרים יותר לרוב, אבל בהחלט מומלצים. 

ממתי כדאי להאכיל במזון לגורים?

מומלץ להתחיל בגיל שישה שבועות לערך. עד אז הם מסתמכים על חלב האם או על תחליף חלב לגורי כלבים במידה ואין אפשרות לחלב אם. מגיל שישה שבועות ואילך חשוב להכיר להם בהדרגה את המזון לגורים.

מהי הכמות האידיאלית להאכלה וכמה פעמים מאכילים ביום?

לגבי הכמות מומלץ להיעזר בטבלאות האכלה ברשת ובכל מקרה חשוב לקבל הכוונה מדויקת מהוטרינר. עד גיל חצי שנה נאכיל את הגורים לרוב ארבע פעמים ביום ומגיל חצי שנה ואילך אפשר לרדת בהדרגה לשלוש ארוחות ביום. חשוב מאד להקפיד על זמני האכלה קבועים וחשוב לבחון את הגור ואיך הוא מגיב למזון. אם הוא מסיים את הארוחות במהרה ומסמן שהוא עדיין רעב, אפשר להוסיף עוד קצת מזון. מנגד, אם הוא לא מסיים את כל האוכל בקערה לאחר כעשר דקות, מומלץ לפנות אותו ולהחזיר לקופסא (וזה גם משהו שיכול לתת אינדיקציה די טובה לגבי כמות המזון שהוא זקוק לה). 

צרו קשר עם המומחים של מגה פט

אם אתם לא בטוחים עד הסוף מהו סוג המזון הטוב ביותר עבור הגורים שלכם. חשוב מאד להתייעץ בראש ובראשונה עם הוטרינר או הוטרינרית שלכם שלרוב ייתנו הכוונה כללית. עם ההמלצות שקיבלתם אתם מוזמנים לפנות אל צוות המומחים שלנו. אנו נשמח להתאים לכם את המזון הטוב ביותר. נזכיר שאנו מציעים משלוחים מהירים בפריסה רחבה לכל חלקי הארץ ואתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי בכל זמן!

No data was found
דילוג לתוכן